28032024

Back Eşti aici:Home Articole

Consideraţii privind beneficiile publicităţii neplătite generate de PR

Articolul de faţă aduce în discuţie diferite abordări privind beneficiile publicităţii neplătite generate de PR (media relations publicity) din cadrul unei campanii de marketing. Principala problemă este de a arăta în ce măsură publicitatea neplătită poate genera o creştere a vânzărilor sau alte beneficii şi dacă, în definitiv, acest tip de publicitate poate duce la un câştig financiar.

Citeste mai mult...

Comunicare prin cultură. Dezbatere Romanian PR Week

Cultura română trebuie să iasă din complexul neputinţei generat de dependenţa de subvenţiile de stat. La rândul lor, prin asocierea cu valori şi proiecte culturale, companiile îşi pot construi reputaţie şi stabilitate în relaţiile cu comunităţile. Aceasta a fost premisa dezbaterii Comunicare prin cultură – valori, identitate, stabilitate, care a avut loc luni, 5 noiembrie 2007, în foaierul Galben al Operei Naţionale Bucureşti, în cadrul Congresului PR Week.

Citeste mai mult...

Cristian Mungiu, Comunicatorul Anului 2007

Pentru a comunica bine, trebuie să ai cu adevărat ceva de spus. Dacă nu ai ceva de spus, o să se vadă întotdeauna că mesajul tău nu este decât formă fără fond. Nu este greu să comunici atâta vreme cât a comunica nu este un scop în sine.

Citeste mai mult...

Pentru un capitalism moral: reconciliind interesul privat şi binele public

Poate avea morala un cuvânt de spus în afaceri? Putem, oare, suprapune virtuţile morale şi interesul personal? Dacă nu, atunci nu putem vorbi de un capitalism moral.

Citeste mai mult...

Mărci, dialog, reputaţie - un interviu cu Aneta Bogdan.

aneta_bogdanSuntem mult prea la început în ce priveşte conştientizarea ideii că dezvoltarea unui brand ţine în primul rând de angajaţi, de modul în care aceştia îşi asumă valorile brandului. Companiile nu văd importanţa angajamentului intern faţă de ceea ce reprezintă un brand, şi nici nu sunt dispuse să investească în promovarea internă a brandului. O dată definit un brand, nimeni nu mai e interesat de cultivarea lui în interiorul companiilor.

Citeste mai mult...

Cercetare pentru planificarea şi evaluarea campaniilor de relaţii publice

Articolul de faţă prezintă diferite instrumente şi tehnici de care specialiştii ar trebui să ţină seama în proiectele de cercetare care vizează planificarea, măsurarea şi evaluarea în domeniul relaţiilor publice.

Citeste mai mult...

Cine se teme de blogul de companie?

Relaţiile publice îşi propun să stabilească un mesaj clar şi unitar pentru o companie şi apoi să ajute la diseminarea acestuia în rândurile actualilor şi viitorilor clienţi. Nu este niciun secret în asta şi, pentru cei care citesc aceste rânduri, nu am spus nicio noutate. Asa cum - sper! - nu spun nicio noutate atunci când afirm că efortul comunicaţional al unei organizaţii nu mai poate fi conceput fără a integra blogul în strategia de comunicare.

Citeste mai mult...

Rolul relatiilor publice in management si contributia acestora la functionarea eficienta a organizatiilor si societatii

Astăzi, relaţiile publice sunt o profesie complexă practicată de sute de mii de oameni din întreaga lume. Unele organizaţii au propriile lor departamente de relaţii publice, în timp ce altele apelează la firmele specializate de relaţii publice. Specialiştii în relaţii publice lucrează pentru companii, agenţii guvernamentale, asociaţii profesionale şi comerciale, pentru instituţii filantropice, şcoli şi universităţi, spitale, hoteluri şi multe altele. Se lucrează pentru organizaţii mai mici sau mai mari, la nivel naţional sau chiar global.

Citeste mai mult...

Blog'n'Roll!

Dintotdeauna, relaţiile publice au vizat construcţia unor reţele sociale. De aceea, a discuta despre reţelele sociale ar însemna să creionăm o istorie alternativă a comunicării. Şi totuşi, astăzi, când, datorită Internetului, reţelele sociale sunt o realitate mai vie ca oricând, nu sunt puţini profesioniştii care le privesc fie cu suspiciune fie cu indiferenţă.

Citeste mai mult...

Scurt istoric. Relaţiile publice de la începuturi şi până astăzi.

prhistoryEdward Bernays, întemeietorul relaţiilor publice moderne scria: "Cele trei elemente fundamentale ale relaţiilor publice sunt practic la fel de vechi ca şi societatea umană: informarea indivizilor, persuadarea lor şi crearea de relaţii între aceştia. Desigur, mijloacele şi metodele s-au schimbat de-a lungul timpului, aşa cum s-a schimbat şi societatea".

Citeste mai mult...

Impactul economic al relaţiilor publice

Până acum erau folosite aceleaşi criterii de estimare ca şi în publicitate, iar evaluarea impactului în PR se făcea prin analiza bugetului anual alocat şi compararea acestuia cu cel din anul precedent, examinarea rezultatelor şi raportarea lor în organizaţie. În final, evaluatorul pretindea că datele astfel obţinute arată impactul economic al activităţilor de relaţii publice.

Citeste mai mult...

Elemente de bază în comunicarea internă

Programul de comunicare internă de la schiţa iniţială, stabilirea obiectivelor, obţinerea acordului managementului, folosirea celor mai potrivite instrumente, dilema public intern sau extern, găsirea partenerilor potriviţi şi gestionarea aşteptărilor. 

Citeste mai mult...

Cum promovăm programele de responsabilitate socială corporatistă

Cercetarea Echo pune în lumină principalele tendinţe în practicile de responsabilitate corporatistă, modalităţile de a îmbunătăţi strategiile de CSR, precum şi avantajele unei bune strategii.

Citeste mai mult...

Cercetare: Transparenţă şi credibilitate în practicile de responsabilitate socială corporatistă

Scopul cercetării este de a vedea care sunt opiniile oamenilor de afaceri în privinţa a două din problemele cele mai controversate din domeniul CSR: transparenţa în politicile de responsabilitate corporatistă şi credibilitatea companiilor care desfăşoară programe sociale.

Citeste mai mult...

Brandurile se redefinesc şi se distrug pe stradă

Conceptul de responsabilitate sociala provoaca mediul românesc de afaceri. Dupa ce, în a doua parte a anilor '90, multinationalele au introdus pe piata româneasca programe sociale, în zece ani RSC a devenit un concept la moda si o moda care începe sa se cristalizeze în tendinte pe termen lung, în practici specifice pietei, într-un set de valori si criterii care ne pot ajuta sa distingem performanta si profesionalismul de lipsa de transparenta si onestitate.

Citeste mai mult...

Rezolvarea problemelor etice din domeniul relaţiilor publice: experienţa germană

Horst Avenarius, Preşedinte al Consiliului German de Relaţii Publice, vorbeşte despre problemele etice din domeniul comunicării de afaceri şi despre modalităţile prin care comunitatea practicienilor din domeniul relaţiilor publice din Germania încearcă să le rezolve prin autoreglementare.

Citeste mai mult...

Publicitate contra cerneală: conflicte morale în triunghiul PR-presă-public

Nu putem vorbi de o profesie dacă acea profesie nu are o cultură a ei: un duh care să unească breasla şi instituţiile acesteia sub un set de repere general asumate. Există în România o cultură morală a profesiilor dedicate comunicării, precum relaţii publice şi jurnalism? S-a cristalizat în spaţiul comunicării publice acea structură transparentă dar viguroasă a normelor şi valorilor reper?

Citeste mai mult...

Etică în PR - specialişti în comunicare despre problemele etice din piaţa românească a comunicării de afaceri

dana_oanceaDe ce să vorbim despre etică în PR? De ce avem nevoie de etică în PR? Care sunt problemele etice din PR? Cum pot fi ele rezolvate? Întrebări*

Citeste mai mult...

German Experiences with Codes and their Enforcement

The paper first describes the structure, the tasks and the procedures of the German Council on Public Re­lations. It outlines some peculiarities: This council censures not only mem­bers of the suppor­ting asso­ciations but non-members and non-PR-professionals as well.

Citeste mai mult...

Comunicarea eficienta: Indicator important al peformantei financiare a companiilor

Compania americana Watson Wyatt a realizat mai multe studii la care au participat firme din Canada si SUA pentru a masura modul in care comunicarea influenteaza parametrii de business ai companiilor. In cercetarea facuta intre 2005-2006 specialistii de la WW au demonstrat ca acele companii care au comunicat eficient au inregistrat, in ultimii 5 ani, profituri cu 57% mai mari fata de companiile care nu au avut un proces eficient de comunicare externa si interna.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP