“Blind dinner”, bloggeri şi îngheţată. Pe scurt, o campanie de PR neconvenţională.

ruxandra_vasilescu“Legea simţurilor” ne spune că la orice interacţiune cu un obiect din jur percepem un ansamblu de senzaţii, care ajung să ne formeze în final o opinie foarte bine definită despre acesta. Este legea naturii umane prin care putem percepe mediul înconjurator.

Transpuse la  nivelul comunicării, simţurile reprezintă practic un mijloc în plus prin care putem ajunge la consumator. Vorbim astfel despre un nou canal de comunicare, cu ramuri de aplicare extrem de variate, precum o ecuaţie matematică în care cunoaştem 5 elemente. Fie că sunt cifre, operaţii matematice sau sisteme logice, există nenumărate combinaţii prin care rezultatul să surprindă.

Până la exploatarea simţurilor, experienţa în mod nemijlocit cu produsul era considerată finalul procesului de comunicare:  ceea ce avea să confirme sau să infirme întreaga campanie, ceea ce avea să formeze o opinie consumatorului, să îl facă să vorbească despre produs şi, poate cel mai important, să ajungă să îl cumpere.  Iar această interacţiune era ghidată de ceea ce defineam la început ca "legea simţurilor", un ansamblu de senzaţii care produc o opinie.

Dar ce-ar însemna oare dacă am pune accent pe fiecare senzaţie în parte? Dacă le-am ghida şi nu le-am lăsa să îşi facă de cap după o lege al cărei efect începe să nu ne mai satisfacă?

Campania "Magnumize your senses", experienţa senzorială pe care brandul Magnum a oferit-o bucureştenilor, este un răspuns la toate oportunităţile pe care simţurile le lasă neexploatate. Pornind de la ideea că îintunericul ascute simţurile, ca odată ce ochii se închid, o lume întreagă de senzaţii se deschide", Magnum a dovedit consumatorului ce înseamnă cu adevărat un "răsfăţ regal": o "răsfăţo-experienţă" care îi exploatează toate simţurile nemijlocit, care trece dincolo de bariera gustului, îi alimenteaza curiozitatea şi îi trezeşte sentimentele.

Pe un segment în care te bazezi pe produs pentru a comunica "gustul", conceptul campaniei "Magnumize your senses"  s-a bazat tocmai pe gust pentru a comunica o "trăire", a pornit de la gust şi a provocat cea mai puternică trăire umană: emoţia.

Pornind de la acest concept, întreaga strategie de comunicare pentru brandul Magnum s-a conturat pe două  componente: un dialog deschis cu consumatorul şi o experienţă desăvârşită - de la primul pas în locaţia de degustare şi până la ultima senzaţie amintită.

Campania s-a desfăşurat în perioada 21 iulie- 15 august, în zilele de joi-duminică, între orele 18:00-22:00 în cafeneaua Van Gogh din Centrul Vechi al Bucureştiului, pornind de la ideea unui  "blind dinner",  concept inventat de elveţieni, care au descoperit că, în lipsa văzului, celelalte simţuri sunt puternic accentuate.  Pe perioada a trei săptămâni, bucureştenii au fost invitaţi la o degustare de deserturi pe baza de îngheţată Magnum, într-o atmosferă inovatoare, extrem de palpitantă şi pentru foarte mulţi nemaiîntâlnită. Degustarea a avut loc într-un spaţiu complet întunecat, unde pentru a putea pătrunde fiecare trebuia să îşi lase la intrare toate obiectele luminoase. Iar ghidul prin locaţia neluminată era o persoană nevăzătoare, care cu încredere îi aşeza la masa unde urma să aibă loc degustarea. Mai mult, ingredientele cu care a fost asortată îngheţata au fost special alese de Executive Chef Henrik Sebok, după un concept avant-garde - cu scopul de a potenţa gustul desertului.

Tot parte din experienţa "Magnumize your senses" a fost şi alegerea desertului: meniul a fost dezvoltat sub forma a trei poveşti ce aveau rolul de a te iniţia în lumea răsfăţului Magnum. Poveştile descriau câte o mică parte din lumea feerică a îngheţatei Magnum, iar invitaţii au putut afla secretul de-abia la finalul campaniei când au fost dezvăluite ingredientele fiecărui desert.

Lansarea campaniei a fost marcată de un eveniment de presă la care au participat peste 60 de jurnalişti din presa scrisă, TV, publicaţii online şi bloggeri, precum şi personalităţi ale lumii mondene. Acestea au degustat pentru prima oară cele trei tipuri de deserturi pregătite pe bază de îngheţată Magnum. Campania a avut o componentă puternică de social media, unde s-au desfăşurat concursuri, cele mai intrigante dintre acestea fiind cele lansate aproape simultan de Cristina Bazavan şi Bobby Voicu, fiecare căutând câte 7 bloggeri cu care să "trăiască" o degustare pe întuneric. Pariul cel mai interesant l-a jucat însă Bobby Voicu, cel care a venit la degustare alături de 7 bloggeri şi care, încântaţi de neobişnuit şi de un subiect poate un pic prea feminin, au întreţinut discuţiile vii şi pline de umor în întreaga reţea de blogging. Nu s-au lăsat mai prejos nici bloggeriţele Cristinei Bazavan sau cele participante la evenimentul ZoomOut care au venit la degustare, la fel nici cititorii dietetik.ro. Iar comentariile şi discuţiile generate de aceştia s-au propagat foarte uşor pe toată durata campaniei în toate componentele reţelelor sociale.

Un alt canal de comunicare extrem de potrivit conceptului nostru, ce avea la bază întunericul, a fost cinematograful. La ProCinema, în perioada campaniei, toate filmele începeau cu invitaţia la "Magnumize your senses" - degustarea de îngheţată pe întuneric. 

Campania "Magnumize your senses" care s-a desfăşurat în 17 zile, mai exact în doar 68 de ore, a adus în camera obscură peste 2700 de persoane, pagina de Facebook a numărat peste 7000 de fani, iar cele trei valuri de comunicare cu presa peste 150 de articole în presa scrisă şi online, ştiri TV şi reportaje, peste 10.000 de reacţii pe twitter şi bloguri...iar numărătoarea continuă încă.

Conceptul şi întreaga campanie "Magnumize your senses" au trecut dincolo de bariera convenţionalului, s-au detaşat de comunicarea unui simplu atribut de brand, ba chiar din contră, s-au folosit de acesta pentru a declanşa consumatorului o opinie, o trăire, o reacţie. Acestea definesc în final succesul unei campanii.



Ruxandra Vasilescu este Account Manager în cadrul agenţiei de relaţii publice McCann PR şi Corporate PR pentru intreg grupul de comunicare McCann Erickson România. Cu o experienţă de peste 4 ani în domeniul comunicării, Ruxandra Vasilescu coordonează campaniile de comunicare pentru branduri din portofoliul companiilor Unilever România, Cadbury România, precum şi cele pentru Biroul de Turism din Zurich. Este absolventă a Şcolii Nationale de Studii Politice şi Administrative,  Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice şi Facultatea de Ştiinte Politice, iar în prezent urmează un master de Brand Manament şi Comunicare Corporatistă în cadrul aceleiaşi universităţi.