22072019

Back Eşti aici:Home Articole Responsabilitate sociala corporatista

Coincidenţele reprezintă modul în care Dumnezeu doreşte să rămână anonim

dan_santimbreanuDespre rolul comunicatorului în susţinerea unor cauze umanitare

Când "hazardul" îţi scoate în cale un om care este încapabil să se exprime şi să coordoneze o campanie umanitară, ai datoria morală să nu ignori acest lucru. Eu am încetat demult să mai cred în "hazard".

Citeste mai mult...

Voga ecologiei şi practicile de "greenwashing" transformate într-o atitudine mai sinceră, etică şi lipsită de lăcomie

pierluigi_oratiPoate că nu toată lumea este conştientă de faptul că în ultima vreme în Nigeria apa potabilă şi peştele comestibil sunt din ce în ce mai greu de găsit  din cauza faptului că în această ţară s-au produs deversări de petrol atât în zona de coastă, cât şi la sol, similare celor comise recent de BP în Golful Mexic. De data aceasta însă, responsabilă pentru acest „dezastru silenţios” este o altă companie multinaţională, şi anume Exxon Mobil, ce are de altfel aceeaşi proveninenţă, americană, la fel ca preşedintele care încearcă să lupte împotriva „tsunami-ului petrolier” ce afectează coastele statelor Florida şi Louisiana.

Citeste mai mult...

Cum promovăm programele de responsabilitate socială corporatistă

Cercetarea Echo pune în lumină principalele tendinţe în practicile de responsabilitate corporatistă, modalităţile de a îmbunătăţi strategiile de CSR, precum şi avantajele unei bune strategii.

Citeste mai mult...

Responsabilitatea socială corporatistă - angajament sau sugrumare?

sandra_macleodNenumărate cercetări efectuate în ultimul deceniu subliniază importanţa comportamentului corporatist responsabil şi durabil. Sandra Macleod pune constatările în context şi cântăreşte însemnătatea acestora pentru viitorul apropiat. Conferinţa anuală a Şcolii de Economie din Helsinki a ales un moment optim pentru a ridica câteva întrebări cu privire la seriozitatea cu care organizaţiile sunt dedicate celor două mantre ale managementului modern: responsabilitatea socială corporatistă şi dezvoltarea durabilă.

Citeste mai mult...

Cercetare: Transparenţă şi credibilitate în practicile de responsabilitate socială corporatistă

Scopul cercetării este de a vedea care sunt opiniile oamenilor de afaceri în privinţa a două din problemele cele mai controversate din domeniul CSR: transparenţa în politicile de responsabilitate corporatistă şi credibilitatea companiilor care desfăşoară programe sociale.

Citeste mai mult...

Aspectele ecologice trebuie incluse holistic in actiunile de zi cu zi ale companiei. Un dialog cu dr. Rainer Wend, Executive Vice-President al departamentului de CSR la Deutsche Post

rainer_wendSchimbarea globală a climei acutizează din ce in ce mai mult conştiinţa ecologică a cetăţenilor şi politicienilor. Branşa transportului şi a logisticii este solicitată în mod deosebit. Deutsche Post, prin programul “GoGreen”, este unul din pionierii în domeniu.

Citeste mai mult...

Brandurile se redefinesc şi se distrug pe stradă

Conceptul de responsabilitate sociala provoaca mediul românesc de afaceri. Dupa ce, în a doua parte a anilor '90, multinationalele au introdus pe piata româneasca programe sociale, în zece ani RSC a devenit un concept la moda si o moda care începe sa se cristalizeze în tendinte pe termen lung, în practici specifice pietei, într-un set de valori si criterii care ne pot ajuta sa distingem performanta si profesionalismul de lipsa de transparenta si onestitate.

Citeste mai mult...

Cum comunică BMW programele de responsabilitate socială

maximilian_schoeberlJocurile Olimpice din vara lui 1972: Două automobile electrice marca BMW însoţesc participanţii la maraton şi la marş. Rezonanţă din partea publicului nu a existat. Scenariu asemănător la Târgul Internaţional de Automobile 1991: BMW îşi prezintă automobilul electric E1. De data aceasta specialiştii sunt încântaţi. Publicul ia notă de acest autovehicul inovator, numai în trecere. Din ce cauză suntem remarcaţi doar în aşa mică măsură? Nu am comunicat cum se cuvine? Sau nu este încă timpul autovehiculelor electrice?

Citeste mai mult...

Responsabilitatea sociala a corporatiilor

Responsabilitatea Socială a Corporaţiei sau, pe scurt, RSC este unul dintre cele mai actuale domenii de preocupări ale Relaţiilor Publice. "Nou prilej de bârfe şi de ipoteze", vorba poetului!

Citeste mai mult...

86% dintre angajaţi neacoperiţi de programele de sustenabilitate ale companiilor

angajatiCompaniile par să se limiteze doar la vorbe în ceea ce priveşte implicarea propriilor angajaţi în iniţiativele de sustenabilitate. Circa 86% dintre respondenţii unui recent studiu realizat de Brighter Planet au declarat că nu au fost implicaţi de către angajatori în problematica sustenabilităţii, chiar dacă acelaşi procent de 86% a declarat că în companiile pentru care lucrează se promovează într-o oarecare măsură concepte de implicare a angajaţilor în programe de sustenabilitate.

Citeste mai mult...

Responsabilitate sociala corporatista, forma a eticii in afaceri

In chip firesc, cultura unui mediu se naste o data cu mediul. Setul de norme si valori ce stau ca repere indivizilor si institutiilor in practici si decizii creste o data cu acestea, din nevoile si asteptarile lor. Cateodata, insa, istoria ne ia pe nepregatite.

Citeste mai mult...

Cumpărăm defensiv sau pentru dezvoltare sustenabilă? Parteneriate şi inovaţie în perioada de criză!

Prezentul articol nu se doreşte un manifest pentru toleranţă şi nici nu se înscrie într-un şir lung de acţiuni de tip CSR prin care doresc să vă conving de utilitatea de a ne uita cum putem ajuta industria din care facem parte. Se doreşte însă a fi un semnal de alarmă pentru neglijenţa sau mai bine spus usurinţa cu care ne împingem uneori partenerii către faliment, ascunzându-ne apoi în spatele unor “realităţi de criză”.

Citeste mai mult...

CSR – un stil aparte de a face business

Raspunderea sociala corporativa este un concept foarte generos, si a început sa schimbe lumea in care traim. Societatea din ziua de astazi este interesata atat de rezultatele financiare ale companiilor, cit si de modul in care acestea isi fac afacerile.

Citeste mai mult...

Ce-ul, De ce-ul şi Cum-ul în CSR. Un proiect al Institute for Public Relations

robert_heathÎntr-un fel sau altul, toate discuţiile despre CSR se reîntorc la faimoasa, sau mai puţin faimoasa, afirmaţie a lui Milton Friedman (1970), aceea că CSR-ul este un fleac. Friedman a traversat zeci de ani de controversă, susţinând că singura responsabilitate a companiilor este aceea de a creşte profiturile (paradigma de eficienţă a excelenţei organizaţionale). Pentru a funcţiona eficient, companiile ar trebui doar să plătească angajaţilor salariile şi să-şi plătească taxele la care sunt supuse. Astăzi, Friedman are numeroşi adepţi care se bazează în argumentaţia lor pe testele empirice care nu au reuşit să găsească o relaţie directă între activităţile de CSR şi indicatorii principali de performanţă financiară din cadrul corporaţiilor, precum profitul (exemplu: Agle, Mitchell şi Sonnenfeld, 1999; Auppede, Carroll, şi Hatfield, 1985). Agle (1999) a subliniat provocarea de ordin metodologic: "Performanţa socială corporatistă este faimoasă prin dificultatea cu care poate fi cuantificată."

Citeste mai mult...

Scrisoare de la Londra

Aprilie, Mai si Iunie sunt de regula luni pline pentru cei implicati in activitatile de CSR. Caci pentru foarte multe companii inceputul verii coincide cu intocmirea, finalizarea, agrearea si publicarea rapoartelor de CSR.

Citeste mai mult...

Pentru un capitalism moral: reconciliind interesul privat şi binele public

Poate avea morala un cuvânt de spus în afaceri? Putem, oare, suprapune virtuţile morale şi interesul personal? Dacă nu, atunci nu putem vorbi de un capitalism moral.

Citeste mai mult...

Raportarea CSR ca mijloc de comunicare cu actionarii

Conform organizatiei “The Business in the community”, mai mult de jumatate din primele 250 de companii din lume alcatuiesc rapoarte pe tema problemelor mediului, in ceea ce priveste performanta etica si sociala.

Citeste mai mult...

Mărci, dialog, reputaţie - un interviu cu Aneta Bogdan.

aneta_bogdanSuntem mult prea la început în ce priveşte conştientizarea ideii că dezvoltarea unui brand ţine în primul rând de angajaţi, de modul în care aceştia îşi asumă valorile brandului. Companiile nu văd importanţa angajamentului intern faţă de ceea ce reprezintă un brand, şi nici nu sunt dispuse să investească în promovarea internă a brandului. O dată definit un brand, nimeni nu mai e interesat de cultivarea lui în interiorul companiilor.

Citeste mai mult...

Secolul Responsabilitatii

In prezent, imaginea unei companii, identitatea sa corporatista au devenit de o importanta fundamentala. O organizatie trebuie sa manifeste transparenta si corectitudine; sa fabrici un produs de calitate nu mai este suficient.

Citeste mai mult...

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black