21082017

Back Eşti aici:Home Articole Responsabilitate sociala corporatista Când femeile de afaceri se unesc, lucruri frumoase se împlinesc

Când femeile de afaceri se unesc, lucruri frumoase se împlinesc

mihaela_rus74 de femei din mediul clujean de business fac parte din Asociaţia Femeilor de Afaceri din Cluj. Surprinzător, organizaţia are deja o vechime de peste 6 ani, timp în care acestea au ales să se implice în tăcere în multe cauze sau acţiuni de caritate. Ce a declanşat ieşirea la suprafaţă? Mihaela Rus, preşedinta AFA Cluj şi managing partner al agenţiei de publicitate Vitrina, spune că a fost nevoie să facă un apel la solidaritatea publicului clujean.

Un oraş pentru o cauză


Deşi împreună au început să facă multe lucruri pozitive pentru societate, se simţea nevoia de sprijin din partea comunităţii. Astfel a fost gândită campania "Un oraş pentru o grădină", prin care s-a dorit mobilizarea clujenilor şi luarea de iniţiativă faţă de unul dintre reperele Clujului: Grădina Botanică "Alexandru Borza".  Mihaela Rus spune despre această campanie: "Le-a mers de la bun început clujenilor la suflet, şi asta nu doar pentru că sunt foarte deschişi când vine vorba de acţiuni ecologice şi de voluntariat, ci mai ales pentru că proiectul a avut drept ţintă un loc tare drag tuturor. Nu cred că există locuitor al Clujului care să nu fi călcat măcar o dată prin Grădina Botanică şi să nu aibă o amintire cât de mică legată de acest minunat loc, aşa că nu aveau cum să nu fie interesaţi de campanie. În plus, cum obiectivele noastre vizau atât refacerea Grădinii Japoneze, cât şi restaurarea vechilor statui sau reamplasarea plăcuţelor de identificare a plantelor, clujenii şi-au dat repede seama că suntem decise să pune umărul serios la redarea frumuseţii Grădinii şi ne-au susţinut în număr mare."

În cadrul asociaţiei sunt multe membre cu funcţii de comunicator în jobul de zi cu zi, aşa că proiectele pe care le dezvoltă iau naştere foarte simplu, printr-o comunicare eficientă.  Datorită experienţei şi a implicării de-a lungul timpului în viaţa comunităţii locale, cunosc nevoile reale şi priorităţile proiectelor pe care doresc să le implementeze pentru comunitate.

"Dacă nu eşti online, nu exişti!"


Într-o lume în care nu trece o zi fără să nu interacţionăm cu ajutorul social media, tot mai multă lume aderă la diferite cauze promovate pe medii precum Facebook, Twitter sau LinkedIn. AFA Cluj profită din plin de aceste canale.  "În fapt, mare parte din campania 'Un oraş pentru o grădină' s-a desfăşurat pe Facebook. Pentru a atrage atenţia publicului asupra proiectului, dar mai ales pentru a creşte numărul de vizitatori în Grădina Botanică şi a susţine creaţia artistică, dat fiind că sunt mulţi oameni pasionaţi de fotografie, am iniţiat pe pagina de Facebook a asociaţiei un concurs foto interactiv, cu premii, pe care l-am numit 'Surprinde Grădina Botanică!'." Am ajuns astfel să avem peste 3.400 de prieteni, care au urmărit şi au comentat fiecare dintre cele peste 260 de fotografii înscrise în concurs. A fost primul proiect de acest fel şi suntem decise ca şi în cazul următoarelor proiecte să folosim reţelele sociale cu succes. Astăzi, dacă nu eşti online, nu exişti, iar noi ştim foarte bine acest lucru”, mărturiseşte preşedinta asociaţiei.  

Despre competiţia dintre femei şi bărbaţi


Lumea afacerilor este dominată de bărbaţi, asta nu e o noutate pentru nimeni. Înfiinţarea diferitelor asociaţii alcătuite din femei este de cele mai multe ori un statement de emancipare din partea acestora. Întrebarea dacă unii sunt mai buni decât alţii nu-şi are rostul, în opinia Mihaelei Rus: "Nu cred că ar exista un singur câştigător în această presupusă competiţie, ci doi. Nu suntem niciunii mai prejos decât alţii, la urma urmei, nu?"

Viitorul sună green şi cultural


Odată intrată în circuitul acţiunilor care au menirea de a ridica  valoarea comunităţii locale, AFA Cluj va continua să susţină educaţia şi pe tinerii masteranzi clujeni. Sprijinul acordat Secţiei de Primire Urgenţe a Spitalului de Copii Cluj, unde s-a făcut până acum o donaţie de aproape jumătate de miliard de lei, va fi suplimentat, iar proiectul de refacere a Grădinii Botanice va continua, pentru un oraş cât mai verde şi cât mai frumos.

Surpirza vine însă pe alt plan: “Pe viitor ne vom implica pe plan cultural pentru a susţine Clujul în obţinerea titlului de Capitală Culturală Europeană în 2020. Noi suntem convinse că întotdeauna este ceva de făcut când pare că nu mai este nimic de făcut, aşa că vom avea tot timpul proiecte”, spune Mihaela Rus.

Planurile afaceristelor clujencelor se îndreaptă spre plan naţional, unde doresc să susţină Coaliţia Asociaţiilor Femeilor de Afaceri din întreaga ţară, pentru a întări astfel poziţia pe care o au femeile în comunităţile locale, a face auzite vocile femeilor la toate nivelurile şi, totodată, să se susţină reciproc în dezvoltarea businessurilor proprii.


Mihaela Rus conduce de peste 18 ani Vitrina Advertising, cea mai importantă agenţie de publicitate full-service din afara Bucureştiului, care are sediul central la Cluj şi, din 1997, o reprezentanţă în capitală. Este una din cei 10 ambasadori ai antreprenoriatului feminin selectaţi în cadrul proiectului "Reţeaua Naţională a Ambasadorilor Antreprenoriatului Feminin" şi preşedinta Asociaţiei Femeilor de Afaceri din Cluj (AFA Cluj), din această poziţie implicându-se activ în viaţa comunităţii clujene.


Un material realizat de Andreea Oprea, Editor PR Romania. Iunie 2011.
Copyright PR Romania, toate drepturize rezervate.

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site