19042024

Back Eşti aici:Home Articole Responsabilitate sociala corporatista Ce-ul, De ce-ul şi Cum-ul în CSR. Un proiect al Institute for Public Relations

Ce-ul, De ce-ul şi Cum-ul în CSR. Un proiect al Institute for Public Relations - Perspectivele practicienilor de Relatii Publice

Index articole

Perspectivele practicienilor de Relaţii Publice

Practicienii de Relaţii Publice nu au ratat participarea la această controversă. John L. Paluszek (1995) a observat că cei ce pledează pentru CSR pot lua în calcul atât profiturile cât şi aşteptările comunităţilor în care operează. Afacerile sunt într-o continuă creştere în societate, nu doar prin rolul lor tradiţional de a îmbunătăţi standardele vieţii, cât şi şi prin intermediul unei "pături de senzitivitate" ce sprijină angajaţii, consolidează puterea clienţilor şi a investitorilor şi menţine legătura cu nevoile comunităţilor locale, naţionale şi internaţionale.

Întrebarea descurajatoare pe care această discuţie o ridică este următoarea: Care este valoarea adăugată pe care o organizaţie o generează pentru societate în schimbul licenţei de a opera dobândită de la aceasta din urmă?" Clark (2000) îl citează pe celebrul Arthur Page: "Toate afacerile într-o ţară democratică încep cu permisiunea publicului şi continuă să existe datorită aprobării acestuia."

După John W. Hill (1958), co-fondatorul Hill & Knowlton, sarcina Relaţiilor Publice nu este aceea de a păcăli publicul american şi de a sprijini managementul să-şi crească profiturile. Rolul practicienilor de relaţii publice este mai degrabă acela de a asista managementul în a găsi cele mai adecvate soluţii ce permit intersectarea intereselor corporatiste cu cele ale publicului, astfel încât  profitul companiei să fie privit ca realizare ce contribuie la progresul fiecărui cetăţean american.

Alt practician de relaţii publice, Raymond Ewing (Allstate Insurance -1987), a ajuns la următoarea concluzie: "O corporaţie există cu scopul de a optimiza satisfacţia stakeholder-ilor săi."

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP