19052019

Back Eşti aici:Home Articole Responsabilitate sociala corporatista Coincidenţele reprezintă modul în care Dumnezeu doreşte să rămână anonim

Coincidenţele reprezintă modul în care Dumnezeu doreşte să rămână anonim

Despre rolul comunicatorului în susţinerea unor cauze umanitare


Cred că de cele mai multe ori, noi, comunicatorii, suntem puşi în faţa unor situaţii ingrate de a populariza subiecte în care nu credem cu adevărat. Atunci când, însă, subiectul ne convinge, oferim totul în acest proces. De pildă, nu cred că aş putea să conduc o campanie pentru un producător de ţigarete sau pentru o companie precum BP care a lasat, în urma unui accident, săptămâni întregi să curgă intenţionat o sondă de petrol în apele golfului Mexic.

Acum trei ani am avut o problemă medicală care m-a pus faţă în faţă cu sistemul medical românesc, un sistem care înoată în mediocritate şi trafic de influenţă şi în care o mână de medici adevăraţi încearcă să facă performanţă. Atunci mi-am spus că am o responsabilitate ca om de comunicare să transmit atât imperfecţiunile sistemului în speranţa că expunerea va schimba ceva, dar şi să comunic soluţiile pe care acea mână de doctori profesionişti din România le oferă, vorbind în acelaşi timp şi despre soluţiile din afara ţării. Pentru cei care nu îşi permit un tratament în afara ţării, cu toate că starea lor de sănătate necesită acest lucru, am iniţiat deseori campanii sociale prin care îndemnam oamenii la solidaritate.

Cred că atunci când "hazardul" îţi scoate în cale un om care este încapabil să se exprime şi să coordoneze o astfel de campanie ai datoria morală să nu ignori acest lucru. Eu am încetat demult să mai cred în "hazard".

Albert Einstein a facut odată urmatoarea afirmaţie "Coincidenţele reprezintă modul în care Dumnezeu doreşte să rămână anonim". Acest citat ar trebui să ne inspire pe noi, comunicatorii, să ne implicăm de fiecare dată când o "coincidenţă" ne apare în faţa ochilor.

Sunt mulţi în industrie care o fac şi sunt mândru de colegii mei. Nu are rost să îi enumăr. Important este că se implică. Social Media ne-a oferit canale de comunicare alternative care functionează cu adevarat. Am avut un caz care în trei zile a strâns 40.000 de euro, atrăgând o solidaritate fantastică atât în rândul blogosferei cât şi a comunităţilor Twitter şi Facebook. Este adevărat că un comunicator deţine un bagaj de cunoştinţe şi dispune de asemenea relaţii care pot susţine o campanie foarte, foarte usor. De la DTP, print, copywriting, media relations până la presentation skills sau tehnici de persuasiune în timpul mediatizării cazului, omului de comunicare îi este poate foarte uşor să ducă la bun sfârşit o campanie în care crede cu adevărat. Sunt sigur că mulţi dintre voi aţi avut rezultate extraordinare în campanile comerciale în care credeaţi cu adevărat în produsul promovat sau faţă de care aţi manifestat un entuziasm real şi de asemenea sunt sigur că la final aţi observat cât de uşor a fost totul doar pentru că eraţi implicaţi emoţional în proces.

Prin urmare, cred că rolul comunicatorului în susţinerea unor cauze umanitare şi sociale este foarte important, dar nu primordial. Are rol de coagulare, de mentenanţă a unui mecanism învechit în care lumea nu mai crede, în care subiectul email-lui nu ne mai atrage atenţia decât dacă conţine în subiect cuvintele "caz real, îl cunosc, e pe bune!". Are rol de legitimitate, pentru că se presupune că ne facem temele şi research-ul înainte să iniţiem campanii. Are rol de domino pentru că atrage automat susţinerea altor persoane din cercul nostru privat şi profesional, însă tot nu cred că are un rol primordial. Rolul principal îl are persoana care donează o sumă de bani sau se implică activ mai departe pentru un om pe care nu îl cunoaşte şi despre care a primit un link pe care l-a citit în diagonală într-o pauză de cafea sau printre trei like-uri pe Facebook.



Dan Sântimbreanu este Director al departamentului Corporate Communications al Siemens SRL. Înainte de a se alătura companiei Siemens, el a coordonat comunicarea unor branduri precum Siemens Mobile, OMV Romania, Petrom, Enel, British Airways, Germanos sau Piraeus Bank, în cadrul agenţiei Action Global Communications, cât şi Lufthansa, Ursus, HP, RIMMEL sau Germanos în cadrul agenţiei 2activePR. Absolvent a două masterate în Comunicare şi Relaţii Publice şi Economie Politică şi Integrare Europeană în cadrul SNSPA, Dan vorbeşte fluent limbile engleză, germană şi franceză.



Parteneri

 RZB noubanca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black