06062020

Back Eşti aici:Home Articole Etica in PR Etica și Relațiile Publice

Etica și Relațiile Publice

Pin It

Dana Oancea dosar etica

Prin natura sa, domeniul relațiilor publice acoperă atât comunicarea de afaceri cât și comunicarea de masă. Specialistul în PR se găsește prins într-un sistem complicat de relații care aduc cu sine interese, drepturi și responsabilități. În raporturile sale cu agenția ori clientul pentru care lucrează, cu instituția de presă, prin intermediul jurnalistului și a redacției care îi preiau mesajul, și, în sfârșit, cu publicul căruia i se adresează, omul de PR trebuie să echilibreze așteptările clientului cu cele ale publicului, fără a neglija interesele instituției mass media. Acest gen de comunicare atrage după sine tot spectrul de conflicte etice: diferențe de standarde profesionale, conflicte de norme și valori, conflicte de interese.

Ca peste tot, în România astfel de conflicte se manifestă punând în funcțiune un mecanism care erodează încrederea publicului în presă, raporturile dintre jurnaliști și oamenii de PR și, în cele din urmă, încrederea într-o profesie și într-o breaslă. Raritatea articolelor și dezbaterilor care iau sub lupă acest subiect sugerează că piața românească nu pare foarte dispusă să radiografieze aceste probleme morale, să identifice sursele lor și, cu atât mai puțin, să caute eventuale instrumente pentru descurajarea practicilor imorale.

Poate că este un moment bun să ne întrebăm: Există în România o cultură morală a profesiilor dedicate comunicării? Înțeleg  specialiștii în PR relația dintre profesionalism și adevăr? Par ei conștienți de faptul că în comunicare eticul ține de profesionalism și e o condiție a sa?

PR Romania își propune să contribuie la identificarea problemelor etice cu care se confruntă breasla comunicatorilor din România. Dosarul special pe care îl lansăm astăzi este dedicat “Eticii în PR”. Încercăm să dezbatem împreună teme precum: relația dintre etică și profesionalism, autoreglementare în PR, rolul educației, modele internaționale pentru descurajarea practicilor imorale. Interlocutorii noștri vor fi practicieni în PR, reprezentanți ai mediului academic și specialiști străini preocupați de domeniul eticii în PR.

Cât despre motivația acestui demers editorial, am pornit de la o convingere simplă. Nu poți fi un bun profesionist dacă nu ești credibil, și nu ești credibil dacă nu îți raportezi acțiunile la adevăr și la interesele publicului. Mai mult, nu poți fi eficient în raporturile tale de comunicare dacă nu te bucuri de încrederea publicului în această profesie și de respectul publicului față de o comunitate profesională.

Joi, 19.03, vom publica prima contribuție. Te invităm să dezbați alaturi de noi!

Gânduri bune!

Dana Oancea

Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2          Graffiti PR logo-1