29032024

Back Eşti aici:Home Articole ong-PR Evenimentele de fundraising aduc organizaţia în lumina reflectoarelor

Evenimentele de fundraising aduc organizaţia în lumina reflectoarelor

Pin It

raluca_dinu_2Dacă ar trebui să aleg între diversele activităţi şi specialităţi din PR (cercetare, planificare, comunicare în situaţii de criză, media relations etc.), cred că pe ultimul loc aş pune organizarea de evenimente. Deşi multă lume asociază PR-ul cu evenimentele, mărturisesc că prefer să particip la cele organizate de colegii mei de breaslă, decât să le organizez. Cu toate acestea, de când am început să lucrez pentru ONG-uri şi organizaţii interguvernamentale, am dezvoltat o relaţie specială cu evenimentele de strângere de fonduri.

Cred că au ajuns să-mi placă atât de mult pentru că le consider o mare oportunitate şi din punct de vedere al comunicării.

Iată câteva aspecte relevante de care cred că ar fi bine să ţineţi cont atunci când organizaţi un eveniment de strângere de fonduri:

  • Awareness – Pentru a putea strânge fonduri pentru o anumită cauză, este necesar să explici care este misiunea organizaţiei, ce proiecte are şi cu ce rezultate, care este cauza/ proiectul pentru care se strâng banii şi care este impactul. Ca un eveniment de strângere de fonduri să aibă rezultate bune, e necesar să fie susţinut de o campanie de comunicare. În funcţie de publicul ţintă, de buget şi de parteneriatele media pe care le încheiaţi, puteţi opta pentru un spot radio şi video, machete în presa scrisă şi bannere online, campanie pe Facebook, articole şi interviuri. Cred că îmi place acest tip de eveniment pentru că ne oferă oportunitatea de a aduce în acelaşi loc toate categoriile de public ţintă cu care organizaţia interacţionează – de la beneficiari, parteneri, donatori, persoane publice care susţin cauza sau organizaţia, până la reprezentanţi ai autorităţilor publice şi jurnalişti. Mai mult, evenimentele de strângere de fonduri fac, de cele mai multe ori, ca un proiect să poată începe sau continua, ca cei care au nevoie de sprijin să îl poată primi.

  • Vizibilitate – campania de comunicare din jurul evenimentului de strângere de fonduri va aduce organizaţia în lumina reflectoarelor şi în atenţia publicului. Acest eveniment poate fi pretextul potrivit pentru a evalua impactul comunicării. De cele mai multe ori, bugetul nu ne permite să investim în evaluare, dar o putem face totuşi alegând câteva modalităţi mai la îndemână din punct de vedere financiar: să verificăm înainte, în timpul şi după campanie traficul pe website-ul organizaţiei (bineînţeles dacă avem unul), numărul de like-uri şi de persoane care „vorbesc” despre organizaţie, comentariile şi conţinutul lor de pe pagina de Facebook. De asemenea, cu ajutorul unui chestionar online sau prin intermediul unor simple conversaţii puteţi testa în ce măsură anumite categorii de public ţintă relevante pentru organizaţie au aflat despre organizaţie, campanie, cauza pentru care se strâng banii.

  • Parteneriate – e o ocazie bună de a aduce alături vechii parteneri, dar şi de a pune bazele unor noi parteneriate. Sunt companii care de obicei nu sunt interesate să susţină organizaţia sau un anumit proiect, dar un eveniment de strângere de fonduri le poate atrage interesul cu atât mai mult cu cât le poate oferi şi avantaje în termen de expunere.

  • Networking – Ştiu, în mijlocul unui eveniment de strângere de fonduri nu prea ai timp şi de networking – ai de verificat o grămadă de echipamente şi de comunicat cu donatori, parteneri, vedete, jurnalişti. Şi totuşi: pe lângă toţi invitaţii cunoscuţi, la evenimente aveţi şansa să cunoaşteţi şi persoane noi care pot deveni donatori, susţinători sau parteneri în proiecte, aşa că nu lăsaţi cărţile de vizită acasă şi nu neglijaţi pe nimeni.

Din păcate, criza financiară a făcut ca organizaţiile să-şi restrângă campaniile, rezumându-se de cele mai multe ori doar la cele de fundraising. De aceea, un eveniment de strângere de fonduri şi campania care îl promovează sunt o oportunitate şi de a comunica cu diferite categorii de public ţintă, nu doar cu donatori. Din experienţa mea, nu cred că am văzut până acum un eveniment de strângere de fonduri reuşit care să nu fie însoţit şi susţinut de o campanie de comunicare bună.

Raluca Dinu este Consultant pentru Fundraising şi Programele de Incluziune Socială pentru UNICEF. Cu peste opt ani de experienţă în comunicare şi relaţii publice, este interesată în special de domeniul organizaţiilor non şi interguvernamentale care sprijină copiii aflaţi în situaţii dificile. A lucrat mai bine de cinci ani ca şi Account Manager în cadrul Media Pozitiv - agenţie de branding şi comunicare, unde a gestionat conturi precum UNICEF, SOS Satele Copiilor România, Focus – Centrul Român pentru Copii Dispăruţi şi Exploataţi Sexual, “Pasărea de Foc” - primul spectacol de dans comunitar din România, Asociaţia No Abuse. De asemenea, a lucrat pentru Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare. Raluca a absolvit Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice şi are un master în comunicare politică, marketing politic şi electoral. Este membră a Asociaţiei Române de Relaţii Publice (ARRP).

 

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP