1 an de existenţă Digital Talk, Wunderman. De vorbă cu Atena Chiper, Managing Partner

atena_chiperObservăm tot mai mult un trend pe piaţă – apariţia mai multor divizii de digital în cadrul agenţiilor. Cu ce gânduri aţi înfiinţat divizia Digital Talk în 2011 şi ce aduce nou în industria de digital de la noi?


Ne-am lansat în contextul în care piaţa de digital se afla în plină afirmare şi necesităţile clienţilor au cerut asta. Wunderman România dezvoltă concepte şi campanii digitale pentru clienţi internaţionali precum Microsoft, Ford, Nokia şi avea nevoie de o echipa de implementare de excepţie care să le pună în aplicare. Aşa am apărut noi, Digital Talk, o divizie tânără şi în continuă formare. Timp de un an ne-am făcut simţită prezenţa în viaţa clienţilor noştri şi ne dorim ca în viitorul apropiat proiectele noastre să atingă cât mai mulţi consumatori, dându-ne astfel posibilitatea să devenim unul din jucătorii din categoria grea a industriei.

Dacă ar fi să faci o comparaţie între serviciile de digital 2011 vs. 2012, care ar fi diferenţele majore pe care le observi?


În afară de social media, sunt convinsă că va creşte cererea de aplicaţii de mobil şi “augmented reality”. Sper însă că acest lucru se va face treptat. Aş vrea să văd clienţi care încep prin a-şi optimiza site-ul de produs/companie pentru mobil şi apoi să se “arunce” la aplicaţii sofisticate. Aş vrea să văd clienţi şi deopotrivă agenţii care au răbdare să studieze şi să înţeleagă mediul mobil, care este unul complex, astfel încât să îl poată folosi inteligent, nu numai de dragul de a face ceva trendy.

Unde situezi clienţii din acest segment ca nivel de cunoaştere? Dar piaţa de digital per ansamblu, la nivel local?


Cred că pe piaţa românească de digital se fac lucruri îndrăzneţe, clienţii şi agenţiile vor să surpindă, să folosească cât mai multe tool-uri noi, însă nu toţi o fac pe baza unei planificări solide. Puţini clienţi au o strategie de digital bine închegată şi, mai ales, gandită pe termen lung. Se fac acţiuni izolate, menite să aducă în prim plan o campanie, o lansare, un eveniment, însă nu se urmăresc nişte rezultate cu efecte de lungă durată.

Există branduri pentru care mediul digital nu poate ajuta sau nu ar fi potrivit? Cu alte cuvinte, este digitalul o soluţie pentru orice tip de brand?


Da, există branduri pentru care comunicarea one-to-one este mult mai eficientă. Aici îmi vin în minte companii şi branduri care activează în zona de business. Chiar dacă nu au neaparat nevoie de comunicare în acest mediu, şi în cazul lor anumite tool-uri digitale sunt folositoare, cum ar fi cele de adunare de baze de date, profilare etc.

Cum crezi că ar trebui să funcţioneze relaţia bloggerilor cu brandurile? Este modelul brand ambassador unul valid de urmat pe viitor?


Din experienţa mea de până acum, pot spune că bloggerii pot promova eficient anumite campanii şi branduri. Din punctul meu de vedere aceştia trebuie să îşi menţina opţiunile deschise, să îşi poată exprima liber opiniile şi insight-urile despre orice produs, fără a deveni ambasadori exclusivi ai brandului, dar să se identifice valoric cu acesta.
Pe de altă parte, şi simplii consumatori au devenit nişte ambasadori excelenţi offline, dar mai ales pe web, fapt care ar trebui să îi pună pe gânduri pe clienţi pentru dezvoltarea unor programe prin care sa îi identifice.

Digital influence – putem vorbi de un concept măsurabil în campaniile online?


Orice acţiune poate fi masurabilă în mediul online atâta vreme cât determini cu exactitate ce anume doreşti să măsori. Digital influence poate fi calculat pe baza unei multitudini de metrici: câţi oameni au vazut mesajul, câţi au acţionat, câţi au vorbit despre asta etc. Toţi aceşti factori sunt măsurabili, dacă îţi setezi încă de la început să îi contorizezi.

Un exemplu de campanie online autohtonă care ţi-a plăcut/ţi-a atras atenţia?


Desperados – a fost o campanie inedită care a integrat într-un mod spectaculos tool-urile digitale pentru a obţine un efect maxim de engagement al consumatorului. 
Credit foto: Revista BIZ


Interviu realizat de Florina Baciu, Editor PR Romania