27022020

Back Eşti aici:Home Articole Digital PR Intimitate 2.0... nivelul următor?

Intimitate 2.0... nivelul următor?

Pin It

cristiana_andreiVă mai aduceţi aminte de perioada în care puneam mâna pe telefon să sunăm pe cineva, nu să scriem un status pe Facebook sau să dăm un tweet atunci când  păţeam ceva?


Vă mai aduceţi aminte de perioadele în care doar prietenii apropiaţi ştiau cum îţi bei cafeaua dimineaţa, ce ţi-a mai zis azi un străin în metrou, la ce film eşti sau ce experimente culinare au mai ieşit din cuptorul tău?

Eu îmi aduc aminte de parcă ar fi ceva din alte vremuri şi, dacă mă gândesc mai bine, n-au trecut 4 ani de când reţelele sociale s-au strecurat pe sub pielea noastră “virtuală” şi au început să petreacă tot mai mult timp cu noi. Ba, dacă mă gândesc şi mai bine, reţelele sociale s-au mutat cu noi în casa şi ies în oraş cu noi. Practic ne-au reinventat intimitatea, ne-au lărgit limitele ei şi ne-au învăţat încet, încet că, de fapt, nu sunt acolo unde credeam noi şi că este firesc ca platformele sociale să ducă spaţiul personal la nivelul următor. Sau ne-au dat iluzia aceasta.

Toate bune şi frumoase până aici, mai multă lume ne cunoaşte poate puţin mai bine, poate cel sau cea care ne cumpără cadou de ziua noastră sau de Secret Santa ştie mai repede ce ni s-ar potrivi şi poate chiar e bine să ştie mama la ce restaurant ai mâncat sau şeful tău la ce film ai fost. Poate.

Dar printre cei care au ocazia să ne cunoască mai bine din status-urile de pe reţelele sociale sunt şi brandurile. Odată cu această schimbare generală de limite ale intimităţii,  brandurile şi-au schimbat complet poziţia faţă de consumatori. Acum produsele nu se mai etalează “tăcute” pe rafturile magazinelor sau pe un site sau altul, acum ele au personalitate, ne întreabă dacă ne place de ele, vorbesc cu noi din spatele ecranului şi chiar mai mult decât atât, ne spun ce şi cum să facem cu ele.  Acum ele ne seduc pe noi şi nu mai aşteaptă, cuminţi, să le alegem dintre multe altele din raft.

Brandul tău preferat de cosmetice probabil te întreabă cu ce gel de duş din gama lor ţi-ai înviorat dimineaţa, bomboanele tale favorite îţi spun o glumă să-ţi îndulcească ziua, berea care îţi place te îndeamnă să ieşi pe seară cu prietenii, restaurantul în care mergeai odată te anunţă că  au un produs nou de când nu ai mai trecut tu pe acolo şi că ar fi timpul să le faci o vizită.

Da, brandurile chiar sunt acum “prietene” cu tine, te trag de limbă să povestiţi în comentarii, să le spui ce  îţi doreşti, ce te supără, unde pleci în vacanţă sau unde visezi să pleci şi, de ce nu, cu ce prieteni ieşi în oraş.

Odată cu noua lor personalitate vorbăreaţă şi curioasă, comunicarea brand-consumator s-a transformat, cu o viteză aproape uimitoare în comunicare de la om-om, de la personalitate la personalitate, de la gând la gând.

Brandurile  fac acum parte din intimitatea noastră, le spunem ce cafea bem dimineaţă, la ce film mergem seara, ce mâncăm la prânz şi, câteodată, chiar ce ne supără la serviciu. Cei mai mulţi dintre noi, suntem, vrem nu vrem, într-o relaţie atât de apropiată cu brandurile preferate pe platformele sociale încât ne împărţim intimitatea cu ele.

Mă veţi întreba, presimt, ce învaţă brandurile din toate conversaţiile acestea, cum şi dacă se schimbă după cum află de la noi că ne-am dori şi ce fac ele după ce sunt intră în spaţiul nostru personal. Cred că de acum încolo, nu mai e cale de întoarcere, marketing-ul, strategiile de brand şi cele de vânzare sunt dependente de conversaţiile din comunităţile online, deja tot mai mulţi ambasadori de brand sunt oameni obişnuiţi, selectaţi din rândul fanilor activi de pe Facebook sau Twitter. Aşadar în următorii ani puterea de influenţă a oamenilor obişnuiţi va creşte tot mai mult şi se va pune accent şi mai puternic pe valoarea mesajelor transmise de la om la om decât pe orice alt canal de comunicare. Cred că suntem în era dominaţiei word-of-mouth-ului, emoţiilor şi părerilor personale. Cred că suntem bine.



Cristiana Andrei este Social Media Consultant la Rogalski Grigoriu Public Relations. Lucrează de 4 ani în PR, dar în ultimii doi a fost vrăjită de platformele sociale şi a început să aplice cunoştiinţele de PR pentru comunicarea brandurilor în Social Media. A prins gustul comunicării de brand odată cu participarea la Olimpiadele Comunicării şi a continuat să-şi perfecţioneze prin campanii dezvoltate pentru clienţi locali, dar şi multinaţionali. Este în continuare pasionată de social media şi chiar dependentă de reţelele sociale, îi plac provocările şi este convinsă că social media va câştiga tot mai multe căsute din planurile globale de comunicare ale brandurilor.


Copyright PR Romnia. Toate drepturile rezervate
Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black