29032024

Back Eşti aici:Home Articole Digital PR Nu ignorati bloggingul!

Nu ignorati bloggingul!

Pin It
De ce bloggerii stau pe bloguri? In conformitate cu cele mai recente studii pe acest subiect, desfasurate in parteneriat cu site-ul de cautare bloguri Technorati, 34% dintre bloggeri au raspuns ca ei participa pentru a avea o autoritate vizibila in domeniul lor de activitate.

De aici putem deduce ca multi bloggeri sunt implicati, cautand cele mai viabile surse de informare si aducand o dorinta naturala de a participa si avansa discutiile din domeniul lor. Pe scurt, bloggerii constituie un public important pentru companii si pentru profesionistii de relatii publice.

Cu toate ca acest public este in mod evident interesat sa se pozitioneze ca o sursa credibila, cel putin 48% dintre bloggeri nu sunt contactati niciodata de catre companii sau reprezentatii PR ai acestora.

Mai degraba desfiintand mitul conform caruia bloggerilor nu le pasa decat de propriul lor blog si prietenii lor online, sondajul a relevat faptul ca bloggerii sunt interesati de produse si companii –51% dintre acestia postand despre companii, despre angajatii si produsele lor cel putin o data pe saptamana. De fapt, multi bloggeri considera companiile surse de informare de incredere cu privire la propriile lor produse: 45% considera comunicarile companiilor ca fiind “oarecum de incredere”, iar 35% considera ca sunt total demne de incredere.

Astfel, avand bloggeri care doresc sa aiba incredere in companii si sa scrie despre ele, viata in blogosfera va fi mai usoara pentru toate organizatiile corporatiste, si ce se va intampla cu rolul traditional al firmei de PR?

Aici este locul unde lucrurile trebuie sa se imbunatateasca, intrucat exista opinii impartite: 33% dintre bloggeri nu au incredere in comunicarile inaintate de catre firmele de PR, in timp ce 21% considera informatiile de la firmele PR ca fiind demne de incredere.

Raspunderea de a se implica

Si iar, doar 15% din bloggeri primesc de fapt un comunicat de presa. Astfel ca responsabilitatea revine companiilor de PR si clientilor pentru a se implica mai mult. Pentru a adauga si mai multa energie dezbaterii despre incredere, 85% dintre repsondenti vad blogurile corporatiste ca fiind oarecum si ocazional demne de incredere, in timp ce 18% considera ca blogurile scrise de angajati sunt surse demne de incredere.

Concluzia care se trage de aici? Aceea ca organizatiile au nevoie sa participe la conversatie intr-un mod nou. Suntem martorii unei inversiuni a piramidei traditionale de influenta cu abordare varf - baza a comunicarii. Blogurile seniorilor executivi ai companiilor sunt doar pe jumatate mai credibile (19%) fata de blogurile angajatilor companiei respective (35%).

Alaturi de acest lucru este faptul ca, multumita naturii comunicarii online, increderea devine mult mai personala: bloggerii au incredere in informatia venita de la colegii lor mai mult decat orice alta sursa. De fapt, ei prefera sa invete de la alti bloggeri cu un raport de 3 la 1 (63% fata de 21%) decat direct de la o companie.

Informatiile acestea provoaca prejudecata conform careia bloggerii sunt lipsiti de griji intr-un mod iresponsabil cu privire la fapte si nu sunt preocupati de acuratete pe cat de viteza accesului la informatiile de pe piata.

Erodarea increderii

Tehnicile vechi de PR ingradesc increderea si ii descurajeaza pe bloggeri. Aceasta modalitate prin care s-a obisnuit sa se comunice se dovedeste a fi insuficienta pentru acest mediu.

A existat prea multa dependenta de comunicatele de presa si emailul formal, iar prin blogging, companiile trebuie ajutate sa intre in dialog cu bloggerii.

Pe deasupra, nimeni nu poate subestima importanta angajarii intr-o conversatie intr-un mod corect: cu respect, modestie si sinceritate. Nu trebuie niciodata sa pornim de la premisa ca putem sa intram intr-o conversatie cu forta. Este important/util sa fie ceruta permisiunea de a interactiona si acest lucru se aplica si pentru blogging.

Trebuie sa fim intotdeauna transparenti cu privire la cine suntem si care ne sunt motivele si sa cream comunicari bazate doar pe o intelegere profunda a intereselor si nevoilor fiecarei persoane.

Profesionistii PR trebuie sa se autoprovoace sa fie experti in domeniul lor de activitate si al subiectelor clientilor pentru a merita investirea de catre clientii lor in discutii reale cu bloggerii.

Vorbind la o recenta prezentare Edelman despre blogging, consultantul de blog, jurnalistul si autorul Suw Charman a declarat ca oamenii ar trebui incurajati “sa se gandeasca la audienta ca la indivizi, critici sau evanghelisti. Cu evanghelistii trebuie avut in vedere daca o relatie pozitiva cu organizatiile poate pune o persoana intr-o situatie dificila”.

Analiza Produsului

Un exemplu concludent a fost dat pe piata de telefonie mobila din Franta unde atat Siemens cat si Nokia au trimis noile modele de telefoane catre leaderii bloggerilor IT&Tehnologie in vara anului 2004, rugandu-i sa analizeze si sa comenteze online produsele.

In conformitate cu Guillaume de Gardier, acum director al grupului european de blogging Edelman, aceasta utilizare matura a blogging-ului a fost posibila doar pentru ca Franta a imbratisat cu adevarat bloggingul.

Intr-un singur an, numarul bloggerilor a crescut de la 2 milioane la 3.4 milioane, adolescentii fiind forta motorie a bloggingului francez, reprezentand 80% din totalul blogurilor.

Dupa Gardier, adolescentii francezi au adoptat limbajul de blog de pe mesajele scrise de tip SMS. “Adolescentii scriu in stilul SMS despre subiecte de viata, inclusiv muzica, sex, moda si scoala. In cultura franceza, asa cum stiti, vorbim despre orice si repetam asta de oricate ori”.

In alte piete exista inca o atitudine mai reticenta, principalul factor de ingrijorare fiind pierderea avantajului competitiv, subiectele delicate deschise de angajatii companiei si riscul unor actiuni in instanta. Pentru Financial Times, Charles Pretzlik – editor si scriitor al UK Business Blog reliefeaza faptul ca “Financial Times este in faza experimentala. Cititorii nu pot posta comentarii direct in blogul jurnalistului”.

Kevin Anderson, care a divizat strategia BBC in bloguri si in momentul de fata contribuie la “Up All Night” blog pentru Radio 5 Live, adauga: “Jurnalistii ar trebui sa blogguiasca pentru relevanta, transparenta si credibilitate”.

El face blog cu referire la intrebarile postate de cititorii sai sub titlul “Tu decizi, Eu raportez”.

Dezbaterea a continuat printr-o sesiune activa de intrebari si raspunsuri, si un lucru a devenit extrem de clar: o discutie mai ampla se va dezvolta. Volumul blogurilor se dubleaza la fiecare sase luni si odata cu dezvoltarea feed-urile de tip RSS, blogurile schimba modul in care oamenii consuma produsele media.

Bloggingul nu poate fi ignorat si profesionistii comunicarii vor trebui sa munceasca din greu pentru a tine pasul cu schimbarile.


Copyright 2007 Forum for International Communications
Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP