Bloggerii din România ar putea forma o coloană de 21 km bară la bară

catalin_tenitaLa începutul  lunii mai, Zelist a înregistrat blogul cu numărul 50.000 în baza de date.  Şi pentru că lucrurile s-au schimbat mult de la primul Roblogfest (http://roblogfest.ro/competition/2006/) când toţi bloggerii din România încăpeau într-un bar, ne-am gândit să vă oferim câteva cifre despre ce înseamnă blogosfera în România.

1.    La momentul actual toţi bloggerii din România nu ar încăpea pe niciun stadion din ţară. Abia s-ar înghesui pe Allianz Arena (54.000 bloggeri vs 66.000 locuri)
2.    Dacă ar fi să ne raportăm doar la bloggerii activi, aceştia ar ocupa circa 600 de săli de clasă sau 4200 de maşini (5 în maşina) – adică o coloană de 21 km bară la bară – sau o clădire de birouri cu 82 de etaje (de 4 ori înălţimea BRD Tower)
3.    Dacă toate posturile din luna aprilie ar fi transcrise în cărţi s-ar obţine o blibliotecă cu 160 de volume (de 350 pagini, 4 posturi/pagină) la care s-ar mai adauga încă vreo 50 de volume de comentarii
4.    Dacă i-am lua în considerare doar pe bloggerii conştiincioşi (minimum 10 posturi/lună) şi ar fi să îi recompensăm cu un spectacol la Sala Polivalentă (cam greu de gasit trupa preferată a tuturor) – atunci aceştia abia ar încăpea pe cele 6000 de locuri.
5.    Un post la 12 secunde, un comentariu la 17 secunde, iar daca socotim şi noii colegi de pe Twitter, mai trebuie să numărăm şi un twitt la mai puţin de 2 secunde.

În privinţa platformelor utilizate de români:

1.    Blogspot.com este liderul absolut – mai mult de jumatate din bloggeri (indiferent dacă ne raportam la total sau doar la cei activi) optând pentru această platformă
2.    Blogspot si Wordpress.com – numarul 2 în preferinţele românilor, aproximativ 22-23%  - reprezintă peste 75% din totalul blogurilor
3.    Platformele autohtone (weblog.ro, ablog.ro, haipa.ro) reprezintă sub 5% din totalul blogurilor, iar dacă ne raportăm la blogurile active sau la heavy-blogger aceste cifre sunt încă şi mai mici (sub 1.5%, respectiv sub 0.7%), semn că aceste platforme tind să fie abandonate
4.    Blogurile gazduite pe domenii şi subdomenii proprii tind să fie bloguri active, fiind preferate de bloggeri cu activitate susţinută (peste 30% din heavy blogs sunt în această categorie, deşi din masa totală ele reprezintă sub 19%)
5.    Aceste bloguri (domenii/subdomenii proprii) generează peste 40% din  conţinut, şi aproape 90% din comentarii.

Pentru a vă da posibilitatea de a vă face propriile analize, vă oferim şi datele brute. Menţionăm că pentru realizarea acestui studiu s-a utilizat baza Zelist, aşa cum era ea la momentul 18 mai 2010.

S-au definit ca bloguri active toate blogurile care au postat minimum 3 posturi de la 1 februarie 2010. S-au definit ca bloguri heavy acele bloguri care au avut în intervalul 1-30 aprilie un număr de minimum 10 posturi publicate.

 

Platforma Numar bloguri Posturi aprilie 2010 Comentarii aprilie 2010 Bloguri active - minim 3 posturi de la 1 feb. 2010 Bloguri heavy - minim 10 posturi in luna aprilie
Blogspot.com 29238  
85716 8711 10817 2392
Wordpress.com 12954  
38155 11268 5249 1136
Weblog.ro 1722  
1233  
231  
153 17
Ablog.ro 444 527 23 90 12
Haipa.ro 384 125 167 36 4
Tumblr.com 27
845 0 15 8
domeniu .ro 3886 51641  
80404 2064 778
subdomenii.ro 1950 6417 11806 667 158
alte domenii (.com/.net/.org etc) 2843 31970 44523 1465 515
alte subdomenii 1161 7706 4234 397 114
Total 54609 224335  
161367 20953 
5134

Procentaje

Blogspot.com                   
53.54% 38.21% 5.40% 51.63% 46.59%
Wordpress.com
23.72% 17.01% 6.98% 25.05% 22.13%
Weblog.ro 3.15% 0.55% 0.14% 0.73% 0.33%
Ablog.ro 0.81% 0.23% 0.01% 0.43% 0.23%
Haipa.ro 0.70% 0.06% 0.10% 0.17% 0.08%
Tumblr.com 0.05% 0.38% 0.00% 0.07% 0.16%
domeniu .ro 7.12% 23.02% 49.83% 9.85% 15.15%
subdomenii.ro 3.57% 2.86% 7.32%
3.18% 3.08%
alte domenii (.com/.net/.org etc) 
5.21% 14.25% 27.59% 6.99% 10.03%
alte subdomenii 2.13% 3.44% 2.62% 1.89% 2.22%

 

Cătălin Teniţă este managing partner la TreeWorks, una dintre cele mai importante companii de web-development din Romania. Printre clienţii companiei din zona media se numară: Mediafax, MediaPro, Realitatea-Catavencu, PrimaTV, Adevarul Holding, Editura All etc

Printre proiectele proprii TreeWorks se numără: Zelist.ro – sursa cea mai folosită pentru monitorizarea şi clasificarea social media în România (bloguri, twitter, presa online) şi Gustos.ro – cel mai mare site gastronomic din România, în termeni de trafic.

În colaborare cu F5, divizia de internet a Grupului Realitatea-Caţavencu, TreeWorks a lansat în 2009 TPU.ro - un site de întrebări şi răspunsuri care în mai puţin de un an şi jumatate a crescut de la zero la peste un milion de vizitatori unici pe lună, aflându-se în primele 25 de site-uri din România.

Înainte de a fonda TreeWorks, a fost Business Development Manager la Rogenerator (actualul Neogen S.A.) între 2000 şi 2002, participând activ la lansarea unor proiecte precum Bestjobs.ro, Noi2.ro şi a altora care au fost absorbite în actualul Neogen.ro .

A absolvit Facultatea de Drept a Universităţii Bucureşti în 2002.

Îi place să citească. În vremurile bune, (când avea mai mult timp), ţinea un blog, catastif.com



Despre ZeList
ZeList a fost dezvoltat de TreeWorks (www.tree.ro) şi reprezintă cel mai complex instrument de analiză social media din România, urmărind peste 54.000 de bloguri, 30.000 de conturi Twitter şi 250 de surse de stiri online. Folosind algoritmi complecsi, ZeList determină cele mai importante bloguri din punctul de vedere al audienţei şi credibilităţii, precum şi cele mai importante subiecte care sunt discutate în blogosferă. Folosind ZeList şi Zelist Monitor (serviciul dezvoltat pentru monitorizarea social media), orice persoană poate determina cele mai importante ştiri la un moment dat, iar profesioniştii din domeniul comunicării şi mass-media pot determina trenduri şi pot stabili vectorii importanţi pentru transmiterea unui mesaj în blogosferă.