28032024

Back Eşti aici:Home Articole Reputatie si Incredere Valoarea încrederii în practicile de Relaţii Publice

Valoarea încrederii în practicile de Relaţii Publice - Concluzii

Index articole

Concluzii

Încrederea este un element critic pentru funcţionarea societăţii noastre la toate nivelele - interpersonal, grupuri mici, organizaţional şi societal - ocupând un loc central în practicarea relaţiilor publice. Fără încredere nu există credibilitate. De asemenea, încrederea pare a fi unul dintre cele mai importante elemente în constituirea unor relaţii statornice. Dacă scopul relaţiilor publice este să stabilească şi să menţină relaţii cu publicurile ţintă prin comunicare şi prin alte eforturi, atunci relaţiile publice deţin o importanţă majoră în "industria încrederii".

Pentru a câştiga această mult râvnită încredere, o persoană trebuie să aibă încredere într-o alta, deoarece încrederea este reciprocă. Totodată, o persoană trebuie să fie ea însăşi de încredere, acest lucru fiind asociat cu competenţa, integritatea, bunăvoinţa, soliditatea şi deschiderea. Interesul faţă de nevoile celorlalţi, susţinerea adevărului, şi calitatea de a fi demn de încredere, toate acestea cresc credibilitatea. Încercarea de a influenţa sau de a face presiuni asupra celorlalţi pentru atingerea unor interese proprii par să prejudicieze încrederea.

Pentru final, trebuie reţinut că încrederea reprezintă un indicator de bază care poate avantaja o organizaţie într-o măsură mai mare decât indicatorii financiari, dar pentru aceasta este nevoie de ani de zile de activităţi consistente. Încrederea poate şi ar trebui să fie măsurată şi înglobată ca şi indicator de bază de către orice organizaţie care este preocupată de relaţiile şi de reputaţia sa.

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP