19042024

Back Eşti aici:Home Dezbateri

‚Reforma’ reputaţiei. Tranziţia către o abordare strategică, comportamentală

Ilustratie Reputatie PRRom

În practica relaţiilor publice se vorbeşte foarte mult despre reputaţie. Cu o unanimitate aproape suspectă. Toţi suntem de acord că reputaţia e un lucru ‘mare’ şi deosebit de important, că întruchipează valoarea ultimativă a relaţiilor publice moderne, că e încununarea activităţii noastre profesionale, că rotunjeşte eforturile practicianului modern de relaţii publice.

Citeste mai mult...

Autenticitate și integritate în discursul liderilor. Rolul consultantului de PR

Catalina Rousseau 2

Cum percepem liderul lumii contemporane prin discursul public și unde îl situăm mai bine,  între vocație și aspirație, între oratorie și improvizație. Probabil contextul relevant este cel politic, care expune cel mai mult discursul public analizei autenticității și integrității.

Citeste mai mult...

PR Measurement needs more in-house PR activists to start a conversation with their bosses on what best defines the PR success. A talk to Katie Delahaye Paine

Katie Paine 2

PR Romania had the opportunity to conduct a second interview with the Queen of Measurement, Katie Delahaye Paine. One of the most respected leaders in the field of public relations measurement and evaluation, Katie will hold a keynote speech in Bucharest, on 25th May, at the measurement conference organized by GMP PR. Katie argues in our conversation why having good metrics is more important than ever and why PR professionals should measure what matters not just what it is easy. Katie explains why the recently adopted Principles and Standards never made it into the heads of most CEOs and CMOs who are accustomed to seeing big numbers from their advertising agencies. ‘For whatever reason, PR people seem to be reluctant to have the conversation with their bosses to insist that they change the definitions of success’, says Katie. The interview visualizes also the long and quite winding road to PR measurement and evaluation.

Citeste mai mult...

Valeria Tudor: În lumea în care imaginea unei companii poate atârna de un fir de ață, comunicatorii devin un fel de vraci

Valeria Tudor 3

Personajele se schimbă, însă istoria ne-a demonstrat deja că scenariile se repetă. Deși greu de anticipat, rezultatele nu sunt tocmai neașteptate. De aici și investițiile colosale în research și analiză. Companiile mari caută să indentifice anumite pattern-uri și chiar reușesc să intuiască fenomenele de pe piață – Valeria Tudor, PR Consultant, The House PR Agency, în dosarul PR Romania, episodul XIV.

Citeste mai mult...

Andreea Leonte, McCannPR: Omul de PR este un creator de conţinut strategic

andreea leonte 3Omul de PR nu mai împinge mesaje consumatorilor, care au descoperit că au ceva de spus şi miros imediat lipsa de transparenţă pe care au grijă s-o amendeze. Omul de PR este un creator de conţinut strategic, care ascultă consumatorul şi îi oferă acele poveşti de care are nevoie exact când are nevoie – Andreea Leonte, Creative & Strategy Director MCCANNPR, în dosarul PR Romania, episodul XIII.

Citeste mai mult...

Virginia Oțel, Garanti Bank: Dacă liderul comunică transparent, are mai mari şanse să câştige încrederea audienţei

Virginia OtelNoi în banking am spus de-a lungul ultimilor ani că perioada de criză la nivel mondial a venit și cu oportunități, printre care reechilibrarea și curățirea portofoliilor și activelor toxice. S-au folosit comparații precum cea mai turbulentă perioadă a ultimelor câteva decenii, dacă nu chiar a ultimului secol. Managementul de criză s-a dovedit a fi în topul strategiilor necesare în comunicare. Încrederea nu poate fi construită sau restaurată în orice, altfel criza nu ar fi luat amploare. Cel puțin noi, în domeniul bancar, lucrăm cu încrederea clienților. Este activul de care depinde activitatea noastră - Virginia Oțel, Communication Leader Garanti Bank, în dosarul PR Romania, episodul XII.  

Citeste mai mult...

Despre Încredere, Managementul Reputației, Mary Poppins

Paul Kasprovschi

Mutatis mutandis – suntem relevanți pentru clienții noștri atunci când putem să generăm un produs modern și complet care presupune să ne ascultăm publicul, prin instrumente de cercetare. Avem metodă și capacități multi-disciplinare să transformăm rezultatele cercetării în soluții de impact și pentru obiectivele de business ale clientului, și pentru agenda socială publicului său. Și nu în ultimul rând, știm să spunem povești ca Mary Poppins (varianta Disney) - Paul Kasprovschi, Senior Consultant Graffiti PR, în dosarul PR Romania, episodul XI.  

Citeste mai mult...

Oana Gorbănescu, EY România: Dacă sfetnicii nu-i spun împăratului că e gol, mulţimea o va striga în gura mare

Oana Gorbanescu

PR-ul trebuie să facă un efort de conştientizare în rândurile liderilor care sunt tentaţi să intre în această spirală a vorbelor, pentru a le prezenta riscurile de imagine. Cei mai mulţi oameni aflaţi la vârf se simt permanent în atenţia fie a presei, a angajaţilor, a clienţilor sau a celor de acelaşi calibru cu ei. Când eşti autentic şi ceea ce spui se bazează pe ceea ce faci, interacțiunea cu audienţele-țintă devine una naturală şi fluentă - Oana Gorbănescu, Corporate Communication Officer la EY România, în dosarul PR Romania, episodul X.   

Citeste mai mult...

PR este foarte rar un trend setter, de obicei este trend adapter

rares petrisor 2Faptul că încrederea poate fi recâștigată nu înseamnă că noi putem face asta. Că, în mod automat, un comunicator desăvârșit este acest guru al mecanismelor complexe – sociale, economice, emoționale – care construiesc sau reconstruiesc, după caz, fragila structură a încrederii. (Rareş Petrişor)

Citeste mai mult...

Aurelian Horja: PR it’s not about YOU, it’s about US

Aurelian Horja trustComunicarea este bidirecțională! Renunță la ideile secolului trecut … PR it’s not about YOU, it’s about US. E un dialog, o relație … nu un discurs. Renunță la ‘ținte’, construiește relații cu publicurile! Tratează-ți publicurile ca parteneri ai relației. PR-ul trebuie să își facă datoria din definiție pentru că, dacă noi toți făceam asta și nu confundam mult timp PR-ul cu spin-ul, animatoarele, jurnaliștii plătiți la negru sau cu monologurile sforăitoare, nu ne găseam în situația asta ca industrie. (Aurelian Horja)

Citeste mai mult...

Felicia Moga: Încrederea ca mesaj, fără a fi dublată de fapte, este una dintre cele mai riscante, pernicioase și tentante capcane din PR

Felicia Moga trust

Ceea ce lipseşte cumva unor analize, alminteri foarte bune, care au apărut în presa românească şi internaţională în ultimii 5 ani este circumscrierea temelor specifice industriei de PR într-un spaţiu de idei mai larg şi mai bogat în informaţii multi-disciplinare. Felicia Moga, Group Manager la DC Communication, reuşeşte să racordeze dezbaterea PR România despre rolul relaţiilor publice în mecanismul încrederii la un context de analiză multi-disciplinar cu implicaţii prolifice pentru breasla comunicatorilor. (D.O.)

Citeste mai mult...

Ştefan Liuţe: Comunicatorul este astăzi un personaj renascentist, un hub, un mediator și un facilitator

Stefan Liute trust

Comunicarea eficientă este o abilitate rară. Puțini oameni sau lideri o au „de la natură”, iar toți ceilalți trebuie să apeleze la specialiști. Iar comunicarea e importantă pentru dobândirea și păstrarea încrederii nu pentru că ar înlocui faptele, ci pentru că poate ajuta la înțelegerea lor rapidă și corectă. (Ştefan Liuţe)

Citeste mai mult...

Cătălin Teniţă: Ideal, comunicatorul ar trebui să fie Jiminiy Cricket - greieraşul conştiinţa morală

Catalin Tenita trust

Cătălin observă, descrie, comentează, judecă probleme mai puţin explorate în mecanismul încrederii, fiind şi un admirabil partener de dialog. Seducător prin vervă şi intimidant printr-un enciclopedism de luat în seamă, discursul său aduce dezbaterii PR România un suflu ‘clasic’, dar nu mai puţin relevant, şi o perspectivă culturală care invită la reflecţie. (D.O.)  

Citeste mai mult...

Corneliu Cojocaru: Liderii trebuie să accepte să se schimbe în pas cu lumea, altfel e zbatere în van din partea omului de PR

Cornel Cojocaru 3

Omul de PR şi rolul său trebuie să se modifice în aceeaşi măsură cu vremea şi vremurile. Presupune transpiraţie şi inspiraţie plus vocaţie de … comunicator. Câţi o fac ? Nu ştiu răspunsul … Dar ştiu că foarte mulţi PR-işti care ştiu ce au de făcut încă trebuie să ducă lupte grele cu liderii organizaţiei lor pentru a-i face să înţeleagă chiar această evoluţie a lumii! (Cornel Cojocaru)

Citeste mai mult...

Robert Uzună: Contextul actual oferă suficient de lucru relațiilor publice

Robert Uzuna trustRobert redă dezbaterii PR România ceva din precizia logicianului. E un discurs care identifică o serie de problematici, decupându-le din spaţiul complicat al contextului economic şi social în care trăim şi transformându-le într-un teren de dezbatere prolific pentru breasla comunicatorilor. Un interviu despre rolul omului de PR în mecanismul încrederii, despre umanizarea leadershipului formal şi rolul 'angajaţilor obişnuiţi' în acest proces, dar şi despre talentul consultantului de PR de a convinge managementul de top să accepte „democratizarea” proiecției imaginii corporatiste. (D.O.)

Citeste mai mult...

Corina Vasile: Dacă arată ca o raţă, merge ca o raţă, măcane ca o raţă, e RAŢĂ!

Corina Vasile 2Corina zăboveşte cu vigoare şi pragmatism asupra ingredientelor care fac să meargă tandemul lider-comunicator. În ecuaţia încrederii reapare autenticitatea. Pentru că, să nu uităm, „în trecut, PR-ul putea împacheta şi difuza către publicurile-ţinta aproape orice imagine pentru orice lider, aproape indiferent de ‘material’. Dacă se afla că personajul nu e tocmai autentic şi că, vorba lui Preda, ‘ocupaţiunea lui mintală e la alte prostii’, era cu totul accidental şi, în afară de lucruri cu adevărat grave, se putea repara, explica, pune în context. Acum nu prea mai e suficient să fii bun la împachetat frumos liderul. Lucrăm integral cu materialul clientului în materie de lideri.“

Citeste mai mult...

Eliza Rogalski: Niciodată în istorie PR-ul n-a avut un rol mai important ca acum – acela de a alinia organizațiile la așteptările publice

Eliza Rogalski trust

Evenimentele ultimilor ani aruncă o lumină nouă asupra unor teme brizante din registrul comunicatorului modern. Încrederea în lideri revine şi ea în actualitate, provocând o serie de reaşezări valorice. Prin contribuţia Elizei Rogalski, lansăm astăzi o colecţie de interviuri cu reprezentanţi de top ai breslei comunicatorilor români în speranţa unui plus de înţelegere a rolului relaţiilor publice în mecanismul încrederii. Sperăm să vă inspire! (D.O.)

Citeste mai mult...

Labirinturile relaţiei PR-Procurement. Partea a IV-a: Recomandări şi speranţe

Sugestii PR Procurement

Am încercat în primele parţi ale acestui serial să vedem ce se întâmplă concret în relaţia PR > Procurement la contractarea serviciilor de PR. A reieşit că avem de-a face cu o relaţie asimetrică, frecvent tensionată şi încadrată cel mai optimist în categoria ‘dacă-i musai, cu plăcere’. E clar că fiecare parte a relaţiei analizate trebuie să schimbe ceva. Pentru a se impune, industria de PR ar trebui să treacă dincolo de zbateri şi să păşească pe tărâmul dezbaterilor şi, implicit, al reprezentării intereselor. Similar, specialiştii în procurement ar trebui să evite birocratizarea şi excelizarea excesivă a proceselor de selecţie şi contractare şi să acomodeze mai optim regulile de compliance cu întrebarea „ce este mai benefic şi mai corect pentru organizaţia pe care o reprezint?”.

Citeste mai mult...

Labirinturile relaţiei PR-Procurement. Partea a III-a: Despre evaluare şi alţi demoni

Evaluare PR Procurement

Orele de lamentări se termină. Breasla comunicatorilor este chemată din nou să-şi demonstreze valoarea. Cine vrea să înțeleagă care este miezul provocărilor cu care se confruntă industria de PR, va ajunge inevitabil la problema evaluării. Bizară, dar reală, este această discrepanță între asumarea declarativă a standardelor şi practica evaluării care avansează greoi şi nesatisfăcător. Preeminenţa măsurătorilor ‘absolute’ (outputs) - anacronistice şi irelevante - va marginaliza în continuare funcția de PR în faţa altor funcţii de business. La fel, practica evaluărilor punctuale şi deconectate de marele ansamblu va face aproape imposibilă translatarea evaluării în zona răspunderii implicite. Ne plac cuvintele ticluite şi rostite frumos, suntem seduşi de storytelling, de poziţionări smart şi de magia comunicării, dar ele singure nu ne vor ajuta prea mult să ajungem acolo unde ne dorim mai mult – la masa deciziilor. Într-un articol Financial Times, din aprilie 2014, Emma Jacobson semnala despărţirea unor business-uri de PR, în lipsa cuantificării palpabile a valorii serviciului de PR.  

Astăzi, procurementul este bine instalat în viaţa agenţiilor. Ca atare, « aspiranţii la eficienţă » sunt peste tot. Pentru ei contează ceea ce poate fi măsurat şi cuantificat. Şi mai contează şi … preţul.  

Citeste mai mult...

Labirinturile relaţiei PR-Procurement. Partea a II-a: Rolul departamentului de achiziţii în relaţia agenţie-client

Negociere PR Procurement

Partea a II-a a analizei PR România îşi propune să decodeze rolul departamentului de achiziţii în relaţia agenţie-client, să facă procesul de selecţie şi contractare mai inteligibil, dată fiind importanţa echilibrării intereselor părţilor şi necesitatea unei dezbateri critice, dar constructive în jurul problemelor care pot interveni în aceast raport. Până la urmă, orice proces de achiziţie suboptimal va avea, mai devreme sau mai târziu, ecouri în  business şi, în ultimă instanţă, la nivel de management, influenţând negativ reputaţia industriei de PR şi punând sub semnul întrebării însăşi valoarea serviciului de PR.

Citeste mai mult...

Labirinturile relaţiei PR-Procurement. Partea I: Percepţii şi realităţi

Fatete PR Procurement 2

Atunci când contractează servicii de PR, clientul îşi doreşte pe bună dreptate cei mai buni consultanţi dintr-o agenţie. Talentele puse la bătaie de agenţie oferă clientului garanţia serviciului cu valoare adăugată şi îl sprijină să livreze în acord cu aşteptările stakeholderilor şi cu obiectivele interne de comunicare şi de business. În acest lanţ al valorii adăugate, directorul de comunicare/marketing îşi consolidează poziţia internă şi, în cele din urmă, este promovat. Compania îşi atinge şi ea targeturile de comunicare. Agenţia, la rându-i, îşi menţine businessul în portofoliu. În acest scenariu, toată lumea este fericită. Armonia se poate clătina la intervenţia achiziţiilor sau procurementului, în varianta anglo-saxonă.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP