28032024

Back Eşti aici:Home Dezbateri Tandemul agentie-client Commonsensification

Commonsensification

Pin It

rares_petrisorClienţii. O, da, clienţii ar putea scrie zeci de plângeri despre cât de imperfecţi suntem. Şi suntem, ăsta-i adevărul.

 


Fiecare agenţie, fiecare om dintr-o agenţie, cana de cafea, agrafele colorate, capsatorul ştirb (de-o vârstă cu agenţia), cărţile grele de pe rafturi, gândurile, proiectele, tânguielile, râsetele, nopţile nedormite: toate fac parte din Marea Imperfecţiune care face din locul ăsta din “industria” asta, cum este impropriu numită, locul perfect în care foarte mulţi ne simţim acasă. În fiecare zi trebuie să scrii milioane de chestii despre alţii, despre produse, evenimente, concepte, măsurători, monitorizări, analize, situaţii, nuanţe. Când e de scris despre tine, e mai greu.

E greu pentru că nu eşti singur. Mai mult, clienţii sunt, de fapt, tot ceea ce eşti. Fără clienţi, n-ai avea nici imaginaţie, nici colegi, nici valori, nici viitor. N-ai creşte, n-ai învăţa, n-ai cădea, nu te-ai putea ridica. N-ai cunoaşte oameni, n-ai avea fluturi în stomac, n-ai şti ce e disperarea, eşecul. N-ai gusta din fructul minunat al victoriei. N-ai şti ce e puterea. N-ai cunoaşte magia. N-ai avea secrete. Ai fi un un biet funcţionar care întoarce două-trei hârtii de pe o parte pe alta, îşi face norma, ţine o bară de autobuz în drum spre casă, soarbe tăcut un pahar de vin, îşi iubeşte cuminte familia, comentează molcom o ştire, se culcă şi o ia de la capat. Dar cu noi e altceva… Sunt oamenii ăştia “nemiloşi”, gaşca de clienţi, cei care te “obligă” zi de zi să creezi poveşti, să fii ingenios, să fi primul, să stârneşti pasiuni.

Există o relaţie între client şi agenţie care nu e în nicio carte de specialitate, nu se măsoară în niciun fel. E o relaţie mult mai sensibilă, una care implică simţurile, sentimentele, o legătură undeva între dragoste şi camaraderie, cu spaime şi bucurii nerostite, cu mulţumiri mormăite în grabă, cu spaţii înghiţite de timp şi invers, cu pretenţii sufocante, cu mofturi inexplicabile, dar adorabile, cu promisiuni înşelătoare şi mici minciuni ce statornicesc, paradoxal, minunatul spirit de aventură ce mână corabia înainte. 

Stai şi te întrebi ce poţi aduce în plus, zi de zi, în această poveste ce pare fără sfârşit. Noi am început cu bun simţ. Bunul simţ în comunicare nu a revoluţionat nimic, nici nu a inventat ceva uimitor, dar a făcut mereu diferenţa dintre curaj şi nebunie, dintre îndrăzneală şi tupeu, dintre frumuseţe şi frivolitate. În munca asta, cred în bun simţ. Şi asta pentru că eu cred că agenţia şi clientul sunt un cuplu, nu o pereche. Şi aşa trebuie să rămână.

Duceţi povestea mai departe.

 



Rareş Petrişor a înfiinţat şi conduce agenţia de comunicare Media Pozitiv. Anterior, a lucrat în presă ca reporter, corespondent de război, editor-prezentator, apoi a fost ataşatul de presă al Ambasadei României la Londra şi a ocupat un post de consilier de stat în relaţia Guvernului cu presa străină. Între 2008-2011 a fost preşedintele Asociaţiei Române de Relaţii Publice. De profesie jurnalist, Rareş e într-o permanentă căutare a unor noi provocări în comunicare, provocări pe care le transformă în proiecte de succes pentru clienţi şi poveşti de suflet pentru echipă. Media Pozitiv, o agenţie care oferă servicii de comunicare creativă bazate pe tehnologie, creează proiecte în medii tradiţionale şi interactive pentru companii româneşti şi străine, printre care se numără Lexmark România, Saxo Bank, TBI Bank, 3M România, Banca Feroviara, UNICEF România, Omnilogic, SDC etc.



Link Dezbatere PR România: Tandemul agenţie-client. Tablou cu multe faţete. Aşteptăm cu interes opiniile voastre.



Copyright PR Romania. Toate drepturile rezervate.

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP