Chestionar PRoust: Adina Ionescu

Adina-Ionescu PRoust

Adina Ionescu este directorul de comunicare și responsabilitate socială corporativă al Groupe Renault România. Cu o experiență bogată, în industrii care ar putea părea puțin atrăgătoare pentru femei - auto, petrol și gaze, rețele de IT și comunicații, managementul energiei, Adina nu a încetat să găsească legătura dintre tehnologie și oameni, iar mai departe să o explice și să o întărească, pentru publicuri diferite. Cei 20 de ani de experiență în comunicare integrată și de marcă, vederea de ansamblu și exercițiul strategic au fost întregite de lucrul cu echipe eterogene, directe și indirecte, în companii multinaționale.

Ca voluntar, Adina a descoperit cât de multă nevoie au comunitățile de o voce clară și distinctă. De aceea continuă să promoveze voluntariatul ca o modalitate firească de a vedea realitatea societății noastre și de a interveni activ acolo unde o comunitate are nevoie să devină mai puternică. Adina crede și în puterea artei de a transforma lumea, în creativitate și în depășirea limitelor.

1.    Calitatea pe care doresc s-o întâlnesc la un om de PR
    Capacitatea de a ineterconecta și de a sintetiza concepte, idei și contexte. De a înțelege bine industria despre care comunică.

2.    Îndeletnicirea mea preferată în PR
    Mai degrabă am o constantă: să schimb abordarea copy/paste a echipelor cu care lucrez, interne sau externe. Câteodată întâmpin rezistență și înțeleg motivele - schimbarea aduce și stres, și întrebări pentru care e nevoie de răspunsuri și acțiuni. Aleg să merg mai departe, pentru că rolul meu este să văd ansamblul și să mă raportez la viitor.

3.    Locul ideal pentru practicarea acestei meserii
    La volan, unde altundeva? Groupe Renault are modele auto atât de prietenoase și sigure, astfel încât experiența de a le conduce e o permanentă sursă de inspirație și de multe ori, de bucurie. Am propriul meu univers mobil, cu muzica mea, pe ruta pe care o aleg, cu variație și inedit. Iar Duster sau Kadjar sunt partenerii mei de drum.

4.    Ce preţuiesc la colegii de breaslă
    Reziliența de a rămâne fideli unor idealuri. Îi includ aici aici și pe colegii din mass-media.

5.    Prima mea amintire din PR
    Lansarea unei game de senzori folosiți în instalațiile industriale cu Divertis. Aflasem că membrii trupei atât de îndrăgite erau absolvenți de electrotehnică. Au creat un show pentru noi, cu glume pe care le înțelegeau doar ei și electricienii invitați. Nu știam că putem genera electricitate introducând un motan într-un vas ceramic.

6.    Cel mai frumos lucru care s-a spus despre mine vreodată
    Of, lauda de sine… Mi s-a spus că e bine să fii cu mine în barcă, de exemplu.

7.    Principalul defect al omului de PR
    E o combinație, de fapt: superficialitatea și necunoașterea gramaticii limbii române.

8.    Cuvântul din PR pe care îl folosesc cel mai des
    Integrare

9.    Feedback-ul de care mă tem cel mai tare
    Nu mă tem. Învăț. Merg mai departe.

10.    Greşeala din PR care îmi provoacă râsul
    Nu prea râd când constat o greșeală. Mă întreb de unde a pornit.

11.    Greşeala din PR care îmi provoacă plânsul
    Să nu îți stabilești obiective și să nu măsori eficiența acțiunilor tale. Nu există PR de dragul PR-ului.

12.    Statusul profesiei la care visez
    Google a ajuns verb, a aparut adjectivul instafriendly și ne-am transformat cu toții în comunicatori. Chiar dacă ideea rămâne neexprimată, pare că la comunicare se pricepe toată lumea. În realitate, vorbim despre un proces de business bine definit, care funcționează continuu. Cu strategie, obiective, rezultate.

13.    Ideea mea despre PR nirvana
Reducerea bugetelor fără explicații, ceea ce îți face dialogul cu echipa - extinsă și la agenții - foarte interesant.

14.    Omul de PR al viitorului
    Înclinat să asculte, să înțeleagă, să sintetizeze o idee și să o transforme într-o poveste captivantă. Bineînțeles, comprimată într-un format video de câteva secunde.
Mai degraba manager de conținut, capabil să abordeze eficient toate canalele de comunicare, de unul singur. Capabil să se descurce totuși și în afara bulei online.

15.    „Greii” industriei cu care aş vrea să colaborez
    Aș prefera să-mi lărgesc perspectiva și să colaborez cu liderii unor echipe eterogene, care au condus schimbări majore în cadrul companiilor lor. Nu neapărat din industria comunicării.

16.    Eroul meu preferat din PR
    Nu am.

17.    Autorul favorit din PR
    James E. Grunig

18.    Cartea de PR care m-a influenţat cel mai mult
    Manager's Guide to Excellence in Public Relations and Communication Management (David M. Dozier, James E. Grunig, and Larissa Grunig)

19.    Un personaj (actual, istoric sau fictiv) pentru care aş face PR
    Van Gogh. Aș încerca să îl fac acceptat și poate așa ar fi mai fericit.

20.    Talentul pe care aş fi vrut să-l am din naştere
    Am constat că talentul e însoțit de obiecei de multă muncă - chiar sacrificiu, perfecționism, lipsa interacțiunilor sociale. Fiecare avem rolul nostru, iar eu mă accept așa cum sunt.

21.    Cum aş vrea să-mi închei cariera
    Îmi doresc să rămân activă cât mai mult timp, conectată la viitor și cu tineri din diferite domenii. Mi-aș dori interacțiuni autentice, cu oameni curajoși, care își asumă adevărul.

22.    Deviza mea în PR
    Viitorul începe acum.

23.    Fericirea pe care mi-o visez din …PR
    Pentru mine PR-ul nu este o profesie, e o pasiune. Am momentele mele de fericire, când simt că oamenii se bucură de campaniile pe care le creez. Și îmi plac foarte mult discuțiile cu colegii din alte zone ale comunicării decât cele pe care le exersez zi de zi – brand, marketing, digital. Așa reînvăț că PR-ul înseamnă de fapt și soarele, și linia orizontului.


Chestionar Proust adaptat de Dana Oancea
Citeste toate interviurile aici: http://www.pr-romania.ro/interviuri/chestionar-proust.html