29032024

Back Eşti aici:Home Interviuri Experti internationali

Andy Lopata: De la networking informal la networking strategic

Aş spune că  modul în care folosim networking-ul este în continuare foarte ineficient şi nefocalizat. Pe măsură ce din ce în ce mai multe companii îi vor recunoaşte importanţa, vom asista şi la o mai bună înţelegere a rolului său în business şi la utilizarea strategică a acestuia, este de părere Andy Lopata, supranumit “Mr. Network” de către publicaţia "The Sun" şi unul dintre cei mai importanţi strategi în networking-ul de business.

Citeste mai mult...

Adidas reprezintă astăzi atât stadionul cât şi podiumul. Discuţie cu Jan Runau, Head of Corporate Communications Adidas AG

Brand core-ul Adidas rămâne fără îndoială sportul. Dar în ultimii zece ani am reuşit  să transportăm competenţa sportivă Adidas în mod credibil şi în domeniile streetwear, cu "adidas originals" şi în modă, aici mai ales prin colecţia Y-3 în colaborare cu Yohji Yamamoto. Astfel spus, Adidas reprezintă astăzi atât stadionul cât şi podiumul. Şi tocmai acesta este mesajul nostru: bazându-ne pe o mare pasiune pentru sport şi pe un stil de viaţă sportiv, Adidas doreşte să devină prima marcă sportivă a lumii.

Citeste mai mult...

Relaţiile Publice - singura disciplină a comunicării care înţelege cu adevărat potenţialul social media. De vorbă cu Nick Andrews, Vice-preşedinte al agenţiei Fleishman-Hillard Bruxelles

Relaţiile publice vor deveni din ce în ce mai importante pe măsură ce ne apropiem de următorul deceniu. Acest lucru se datorează în mare măsură faptului că să comunici nu mai înseamnă "să urli de pe acoperişul casei", ci totul se reduce din ce în ce mai mult la modul în care conversaţiile sunt abordate. Companiile trebuie să realizeze că, în orice moment, fac obiectul a sute de conversaţii diferite care se poartă. Şi trebuie să facă şi ele parte din acestea, pentru că şi în lipsa implicării, oamenii vor vorbi oricum.

Citeste mai mult...

Phillip Schwarzmann, Communication Manager Nokia: "Online-ul este unul dintre cele mai importante instrumente de marketing ale Nokia”

Social media au schimbat practic modul în care se construieşte relaţia dintre o companie şi consumatorii ei. Prin social media publicul loial se defineşte singur. Consumatorii vin din proprie iniţiativă să-şi împărtăşească consideraţiile pentru Nokia, devin fani ai grupurilor din online, iar compania depune un efort mult mai mic pentru a-i căuta.

Citeste mai mult...

Lobby-ul nu reprezintă doar „winning and dining”! De vorbă cu Roberto Zangrandi, Director of Corporate European Affairs Enel

Lobby-ul nu reprezintă doar „wining and dinning”, o expresie utilizată adesea şi pentru a descrie activităţile de relaţii publice. Lobby-ul nu se face la cocktail-uri şi recepţii. Această activitate implică o documentaţie serioasă şi o cercetare solidă.  

Citeste mai mult...

Martin Neureiter: ISO 26 000 îşi va dovedi relevanţa, deoarece face referire la problemele cu care se confruntă toate organizaţiile

Există standarde diferite, în funcţie de ariile de business, şi nu toate ariile sunt relevante pentru fiecare companie. Standardele tehnice pot fi relevante pentru un grup mic de organizaţii industriale, însă nu şi pentru celelalte organizaţii, care nu folosesc tehnologia. ISO 26000 îşi va dovedi cu siguranţă relevanţa, deoarece face referire la probleme cu care se confruntă toate organizaţiile, şi anume la cum gestionăm relaţia cu stakeholderii, cu angajaţii, la cum protejăm mediul etc. Iar aceste elemente sunt relativ independente de ceea ce produce compania. Aşa că, indiferent că vorbim despre o companie de telefoane mobile sau despre una de ciment, în contextul actual toate se confrunţă cu astfel de probleme.

Citeste mai mult...

Supravieţuirea corporatistă şi cele 3 instrumente esenţiale: managementul crizei, issues management şi învăţarea continuă

Managementul crizei şi strategiile pentru comunicarea de criză ar trebui să fie o preocupare permanentă a organizaţiilor. În vremuri incerte vedem adesea că acele companii care au avut o profilaxă de criză au şanse de supravieţuire net superioare acelor companii pe care criza le-a surprins nepregătite. Cu toate acestea, o companie care nu beneficiază de un management al crizei profesionist nu va putea niciodată să-şi rezolve problemele doar prin intermediul comunicării de criză. Problema în multe companii şi instituţii este că termenul de "criză" este asociat exclusiv cu situaţii negative, ba chiar catastrofale. Însă o criză devine o catastrofă doar când vine pe nepregătite. Când criză este parte din "normalitate", atunci apare şi latura pozitivă a unui crize, fiind asociată mai degrabă cu o şansă de înnoire şi schimbare. Prin urmare, managementul crizei şi comunicarea de criză ar trebui să fie integrate în strategia de afaceri a oricărui business.

Citeste mai mult...

Etica şi profesionalismul – aliaţi în criza economică actuală. Un interviu cu Tony Meehan, fost preşedinte Chartered Institute of Public Relations Scoţia

Dacă o companie îşi menţine sinceritatea şi comunică deschis cu stakeholderii săi, atunci nu există o schimbare în comportamentul său etic. O companie este alcatuită din oameni, iar atunci când aceştia se schimbă, acela e momentul în care încep şi problemele.

Citeste mai mult...

De ce trebuie să pretindem că facem CSR, când de fapt facem asta tot timpul? Un interviu cu Roger Vercammen, Director External Relations, Sony Europe

E ciudat să vorbim despre CSR. În realitate, totul este logic: este logic că avem de-a face cu o schimbare climatică, este logic că lanţul de aprovozionare se schimbă, este logic să încercăm cu toţii să reducem impactul negativ pe care îl avem asupra mediului înconjurător etc. Este logic chiar şi să nu acceptăm spălarea de bani în sistemul nostru. Deci, de ce trebuie să acordăm o asemenea importanţă componentei ce poartă numele de "CSR" şi să spunem că trebuie să facem CSR, când de fapt facem asta tot timpul?

Citeste mai mult...

James Grunig despre PR-ul românesc şi blogging-ul de corporaţie

Pentru a construi o relaţie de încredere cu publicul său, o organizaţie trebuie să ia decizii responsabile şi să aibă un comportament responsabil – să aibă produse sigure, să fie responsabilă faţă de comunitate şi să sprijine comunitatea. În al doilea rând, trebuie să îşi asculte publicurile, pentru a înţelege în ce fel sunt afectate şi ce lucruri ar dori ele să facă organizaţia, lucruri de care să beneficieze atât ele cât şi organizaţia. Asta este ceea ce eu numesc strategii de cultivare, pentru cultivarea unor relaţii bune între organizaţie şi publicurile sale.

Citeste mai mult...

Web 2.0, etică şi alţi "monştri". Un interviu cu Peter Debreceny, Chairman Institute for Public Relations

Cred că Web 2.0 este o unealtă şi întrebarea este cum folosim această unealtă. Aceasta îţi dă multiple oportunităţi de a purta un dialog cu publicurile, cu clienţii, într-un mod care nu a fost posibil până acum şi cred că este foarte important să folosim aceaste noi abilităţi şi oportunităţi pe care Web 2.0 le aduce cu sine. Până acum, Relaţiile Publice nu s-au descurcat prea bine în adaptarea şi exploatarea acestor noi deprinderi şi posibilităţi, dar, în principiu, Web 2.0 este doar o unealtă. Important este cum foloseşti unealta şi cum porţi dialogul cu consumatorul.

Citeste mai mult...

Despre încredere, trust barometer şi comunicarea globală. Un interviu cu Cornelia Kunze, CEO Edelman Germania

China va juca în următorii 10 ani un rol important în comunicarea globală. Tot acolo există un potenţial uriaş de dezvoltare pentru PR. Canalele de comunicare digitale vor submina în continuare mediile tradiţionale. Primii bloggeri vor intra la pensie, majoritatea bloggerilor actuali nu vor mai exista, iar alţii vor fi câştigat milioane. Noi vom putea afla dacă Web 2.0 a fost doar ceva trecător sau dacă s-a transformat în comunicarea 2.0 şi dacă a creat o cu totul altă cultură orientată către transparenţă şi dialog.

Citeste mai mult...

Despre provocarile cu care Relaţiile Publice se vor întâlni în viitor. Un interviu cu James Grunig, profesor emerit la Universitatea Maryland

Sunt de acord cu faptul că relaţiile publice au acum un corpus ştiinţific de cunoştinţe şi cu faptul că devin mai degrabă o funcţie managerială decât o funcţie comunicaţională de ordin tehnic. Cred că cea mai puternică tendinţă în relaţii publice este evoluţia către un rol managerial strategic. În mod ironic, problemele-cheie şi provocările sunt strâns legate de forţele care limitează rolul managerial al relaţiilor publice şi dezvoltarea corpusului de cunoştinţe al disciplinei.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP