Crosby Noricks, Fondator PR Couture: Nu confundaţi PR-ul cu vânzările!

crosby_noricksFashion PR-ul este un domeniu foarte rar abordat în România şi prea puţin faimos, atât în mediul academic cât şi în practică. Curioşi să aflăm care este specificul acestuia, am intervievat-o pe Crosby Noricks, un specialist cu peste şapte ani experienţă în modă şi relaţii publice şi pasionat dincolo de orice limite de ceea ce face.

 

Sunteţi fondatoarea şi editorul PR Couture, un blog care explorează rolurile relaţiilor publice, marketingului şi social media în industria modei. Cum a început totul?
Lucrarea mea de absolvire a cursului de master a fost despre PR-ul în modă şi am lucrat 2 ani în acest domeniu. Am observat că despre această profesie se scriu doar foarte puţine in mediul online, aşa că am decis să pun cap la cap tot ce am învăţat în timpul cercetărilor mele cu puţina experienţă pe care o aveam şi am început să scriu un blog despre asta.

Cum aţi aprecia evoluţia şi schimbările produse în fashion PR de când aţi început PR Couture?

Cea mai importantă schimbare a fost în legătură cu modul în care social media a conturat şi lărgit înţelegerea publicurilor ţintă a ceea ce înseamnă fasion PR şi a importanţei de a se asigura că au clienţi accesibili şi conştienţi de conversaţiile online care au loc în jurul lor. În plus, reality shows precum Project Runway şi Kell on Earth ne arată că au captat interesul publicului în aspectele „de culise” ale modei.

Dacă aţi putea să vă întoarceţi în timp la momentul în care aţi început acest blog, ce sfat legat de acest domeniu v-aţi da d-voastra?
Aş viza marile agenţii de PR şi bloggerii de succes pentru a stabili relaţii incipiente cu aceştia. Aş petrece mai mult timp comentând posturile altor persoane şi, în general, aş fi mai încrezătoare în conceptul şi cunoştinţele mele.

Ce anume vă place cel mai mult în munca pe care o faceţi în fiecare zi?

Pe cât de copleşitor poate fi, îmi place să mă verific constant. Chiar îmi place. Se pot întâmpla atât de multe într-o zi – oportunităţi, idei, stiri. Şi iubesc zilele când e-mail-ul meu este plin de lucruri extraordinare care sunt în implementare.

Din punctul d-voastră de vedere, există linii directoare pentru măsurarea eficacităţii social media în promovarea brandurilor de modă?

Totul depinde de scopurile pe care le-aţi stabilit, deşi este o măsurare a gradului de notorietate a mărcii, implicării consumatorilor şi vânzărilor. Înţelegeţi cum puteţi monitoriza aceste lucruri şi lăsaţi aceste scopuri să vă piloteze strategia.

Care sunt tendinţele pe care le vedeţi în folosirea social media în PR-ul modei în următorii ani?

Cred că evaluarea va deveni o rutină, precum şi verificarea propriei pagini de Facebook.  Ar fi inteligent ca retailerii să găsească căi de a-şi integra strategia digitală cu propriile eforturi în mediul online.

In România, PR-ul în domeniul modei este încă la început de drum. Ce sfat aţi da specialiştilor români în PR pentru a-i ajuta să dezvolte acest domeniu?

Nu confundaţi PR-ul cu vânzările, dar nu limitaţi oferta de servicii doar la aspectele fundamentale. Construirea brandului, serviciile pentru clienţi, experienţa în magazin, campaniile pe termen scurt, evenimentele, caravanele – toate acestea se încadrează propriului dvs. domeniu.



Crosby Noricks are aproape şapte ani de experienţă în modă şi marketing pentru consumatori.

Sătula de stereotipul editorialiştilor de modă mai degrabă preocupaţi de „bezele” decât de credibilitate, Crosby Noricks a lansat PR Couture, o resursă online care explorează rolul într-o continuă evoluţie a relaţiilor publice, marketingului şi social media în industria modei.

Crosby este şi Strategist senior pentru media socială pentru Red Door Interactive, o companie de gestionare a prezenţei pe internet.

Crosby a predat cursuri de comunicare în modă la FIDM şi Institutul de Artă şi susţine discursuri periodic în cadrul unor conferinţe pentru profesioniştii şi studenţii din acest domeniu.

Crosby a petrecut doi ani coordonând departamentul intern de marketing al unei companii distribuitoare de bijuterii online, unde abilităţile ei au dus la plasamente media de mare impact în industrial naţională a modei şi publicaţiile lifestyle.

Ea deţine un Master în Comunicarea în masă şi a absolvit Studii Media la Universitatea de Stat din San Diego şi este licenţiată a Colegiului Pitzer.

Interviu realizat de Raluca Rogoz, Editor PR Romania. Copyright 2010 PR Romania, Forum for International Communications