29032024

Back Eşti aici:Home Interviuri Experti romani Raluca Kişescu, AVON: Un bun manager este şi un bun comunicator

Raluca Kişescu, AVON: Un bun manager este şi un bun comunicator

Pin It

raluca_kisescuRaluca Kişescu, Senior Manager Commercial Marketing la Avon România şi Moldova, explică cititorilor PR Romania de ce comunicarea este o funcţie importantă de management. O organizaţie care face lucruri senzaţionale pe care nu le comunică, le face degeaba. Un responsabil cu comunicarea lipsit de aptitudini manageriale o să comunice aleatoriu, fară cap şi fără coadă, consideră Raluca.

Din experienţa dvs., de câtă comunicare are nevoie managementul unei organizaţii şi de cât management are nevoie funcţia de comunicare?


Comunicarea este esenţială pentru managementul unei organizaţii. Un bun manager, capabil să coordoneze cu succes o echipa este, în primul rând, un bun comunicator. Aptitudinile de comunicator îi sunt necesare în crearea şi menţinerea unei bune relaţii interne (angajaţi) şi externe (presa, parteneri de afaceri, competitori etc.). Comunicarea are o importantă componentă de management, întrucât de cele mai multe ori este o funcţie organizatională, care urmăreşte obţinerea nivelului maxim de rezultate şi are în vedere grupuri de oameni şi procese. O organizaţie care face lucruri senzaţionale pe care nu le comunică, le face degeaba. Un responsabil cu comunicarea lipsit de aptitudini manageriale o să comunice aleatoriu, fară cap şi fără coadă. Aşa că merg de minune şi în teorie şi practica doar împreună: managementul şi comunicarea.

Dintre ariile de expertiză specifice departamentului de comunicare, pe ce s-a pus accent în 2012? Sesizaţi diferenţe pentru anul în curs?


În AVON România, în 2012 am pus în special accent pe Corporate PR (am sarbătorit 125 de ani de AVON, la nivel global, şi 15 ani de AVON România), pe comunicare online (am înfiinţat chiar un departament de sine stătător) şi pe CSR (am aniversat 10 ani de Campanie roz pentru Sănătatea Sânilor). Anul acesta suntem focusaţi şi pe aceste direcţii, dar mai ales pe Product PR.

Cum se încadrează social media în strategia de ansamblu a companiei? Ce scop deserveşte aceasta?


Social media este unul din cele mai importante medii de comunicare AVON România. Comunicăm pe facebook, blogul Avon Space,Twitter, Youtube şi, mai ales, pe Avon Connects, o reţea socială specifică AVON.
Pe facebook ne bucurăm să avem alături 500.000 de fani. Pentru că facebook este cea mai importantă reţea socială AVON, în 2012 chiar umbrela de comunicare a business-ului a fost ,,Avon îţi dă Like”. Am desfăşurat o campanie de promovare a ei de tip 360, cu importante componenţe TV, print, outdoor, online şi BTL. "Avon îţi dă Like" ne-a adus aproximativ 200.000 de fani.

Avon Connects este o reţea sociala unică în lume specifică AVON şi care mai există doar în UK. În România, peste 110.000 de persoane au cont în această reţea complexă, asemanatoare facebook. Contentul este targetat pe Reprezentant AVON sau user normal, ceea ce o face o reţea socială atât de business, cât şi de entertainment. Practic conţinutul este personalizat în funcţie de statutul utilizatorului, de la simplu vizitator la lider de vânzări cu echipă în subordine.
În cadrul Connects, avem specialişti pentru diverse topicuri şi, de asemenea, există posibilitatea creării de bloguri.

Ce servicii de comunicare/PR aţi ales sa externalizaţi şi care consideraţi că sunt beneficiile asociate?


Externalizăm doar anumite proiecte punctuale, fie pentru a avea asistenţă specializată, fie pentru a gestiona eficient resursele de timp, umane şi buget, dar şi pentru o comunicare 360 eficientă. Există două agenţii partenere cu care colaborăm strategic: The Practice - pentru partea de products şi Corporate PR şi Starcom - pentru CSR. Beneficiile sunt măsurabile în rezultate şi premii, dar mai ales într-o abordare consistentă şi consecventă.

Ce reguli de bază ar trebui sa urmeze relaţia client-agenţie?


Empatie şi chimie, respect, creativitate şi eficienţă. Şi egalitate şi prietenie - clientul nostru nu este stăpânul nostru, noi nu credem şi nu ne comportăm ca atare .

Cât de strategică este consultanţa oferită de agenţiile de PR cu care colaboraţi în mod frecvent?


Agenţiile de PR au un important cuvânt de spus în strategia locală AVON. La nivel global există o strategie, care ulterior se cascadează tuturor pieţelor. Această strategie este adaptată la nivel local împreună cu agenţiile partenere: The Practice, Starcom şi Gavrilă şi Asociaţii. Le implicăm deoarece considerăm că acest parteneriat ne asigură rezultate optime, un parcurs lin în timp şi o adaptare la nevoile pieţei din România.

Cum consideraţi că a evoluat rolul comunicării în companie în 2012 faţă de anii precedenţi?


2012 a fost un an în care intern am schimbat the ton of voice, de la unul raţional la unul predilect emoţional şi, de asemenea, un an în care am segmentat foarte clar mesajul transmis, în funcţie de diverse targeturi. Iar la modul general am asistat la o comunicare din ce în ce mai emoţională, chiar şi în domenii în care emoţia nu prea se regăsea în anii anteriori. Un alt plus este o orientare din ce în ce mai mare spre social, în ideea că niciun brand valoros nu poate rămâne indiferent cauzelor sociale cu care se confruntă grupurile lor ţintă de consumatori.

Care credeţi ca vor fi forţele disruptive in comunicare/PR in 2013?


Social media, cu preponderenţă facebook şi blogosfera. Şi s-ar putea să revină în forţă un fel de BTL, adaptat la epoca digitală actuală.

Un gând pentru cititorii PR Romania interesaţi să urmeze o carieră în PR?


Fiţi mereu informaţi (cât mai multă lectură!), dezvoltaţi-vă aptitudinile şi stimulaţi-vă creativitatea prin diverse experienţe. Învăţaţi gramatica limbii române - fără ea, nu se poate pune problema de carieră niciunde, dar mai ales în PR.



Raluca Kişescu este Senior Manager Commercial Marketing la Avon România şi Moldova. În 2004, a preluat conducerea departamentului de marketing comercial, divizia care se ocupă de strategia şi implementarea planurilor de marketing, comunicare, promoţii, lansări şi evenimente. A fost implicată în deschiderea de noi piete AVON, precum cele din Moldova, Serbia sau Bosnia, dar şi în lansarea unora din cele mai îndrăzneţe şi premiate proiecte de comunicare din România (Campaniile de luptă împotriva cancerului la sân şi a violenţei domestice, Avon Space Blog, Avon Connects etc.)
În 2009, Raluca Kisescu a fost desemnată “Marketerul Anului" de către revista Business Woman.



Interviul face parte dintr-un demers PR Romania de a documenta şi analiza piaţa de comunicare atât din perspectiva agenţiilor de relaţii publice cât şi a clienţilor, a directorilor de comunicare care au în grijă reputate branduri din diferite industrii.


Înterviu realizat de Florina Baciu, Editor PR Romania. Copyright PR Romania, toate drepturile rezervate.

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP