23042024

Back Eşti aici:Home News Comunicate de presa Primul aur la Cannes pentru agenții independente

Primul aur la Cannes pentru agenții independente

Pin It

Salveaza ciocarlia

Jazz, alături de Societatea Ornitologică Română, Federația Coaliția Natura 2000 și Rogalski Damaschin Public Relations au obținut în premieră Gold Lion în categoria Entertainment for Music – Use of an Artist as a Spokesperson/Ambassador in Partnership with a Cause la ediția 2016 a Festivalului Internațional de Creativitate Cannes Lions pentru campania Oprește Barbaria, Salvează Ciocârlia!

Este pentru prima oară în ultimii ani când agenții românești neafiliate și artiști independenți obțin această distincție participând la Cannes Lions cu o singură campanie, înscrisă într-o singură categorie, marcând începutul ofensivei agențiilor independente, care dispun de creativitate, energie și experiență pentru a face posibile rezultate cu impact pentru întreaga societate.  Andreea Ilie, mezzosoprană la Filarmonica Banatul Timișoara, a fost vocea care a dat glas cauzei păsărilor cântătoare ale României și ambasadoarea campaniei.

Campania premiată la Cannes Lion a fost inițiată de Jazz și Societatea Ornitologică Română (SOR) și a condus într-un timp record la modificarea Legii Vânătorii, interzicând total sau reducând cota de vânat pentru mai multe specii de păsări simbol pentru români. Utilizând muzica în mod creativ, campania a creat presiune publică astfel încât politicienii să țină cont de cerințele societății civile, într-o perioadă în care agenda publică era dominată de alte subiecte decât Legea Vânătorii. http://www.canneslionsarchive.com/winners/entry/783033/a-voice-for-songbirdssaveoursongbirdshttp://www.canneslionsarchive.com/winners/entry/783033/a-voice-for-songbirdssaveoursongbirds

„Suntem fericiți că un gest simplu și real, o cauză atât de frumoasă ne-a ieșit. Am mai zis și o să mai zicem: dacă toți creativii din această industrie și-ar alege câte o cauză, o indignare personală etc, și ar încercă să-i găsească rezolvarea în lumea reală, atunci poate că lumea chiar ar fi un loc mai bun. Asta e puterea comunicării cu suflet. Sunt multe de făcut și multe pe care le putem face noi. Nici nu trebuie să căutam mult, poveștile sunt lângă noi, le trăim deja. Mulțumim oamenilor care au crezut în cauza noastră și oamenilor din SOR și Natura 2000 care vor să facă ceva în și pentru România” a declarat Andreea Ghenoiu, Group Creative Director Jazz.

Campania a avut ecouri imediate în presa națională și internațională, care a susținut necondiționat întregul demers, creând un subiect de interes pentru publicul din România. Campania a fost premiată cu cinci trofee la Romanian PR Award, ca un exemplu strălucit de creativitate și eficiență pentru un impact social imediat.

În mediul online, campania a fost centrată în jurul site-ului www.salveazaciocarlia.ro, acolo unde vizitatorii au putut semna o petiție, au putut share-ui materialele video și audio și au putut descărca triluri ale celor mai îndrăgite păsări cântătoare ale românilor.

Campania s-a dus și în social media, mai mulți artiști au adoptat-o și s-au alăturat susținerii ei.

În urma campaniei, Legea Vânătorii a fost adoptată cu modificările propuse de ONG-urile de mediu,  iar Ministerul Mediului a redus cota de vânătoare pentru ciocârlie, în timp ce unele păsări au dispărut complet de pe lista celor care pot fi vânate.

Campania a fost posibilă prin dăruirea și implicarea unor oameni deosebiți care au crezut în cauză. În primul rând, mezzosoprana Andreea Ilie, fără vocea căreia nu am fi reușit să dăm o voce păsărilor cântătoare ale României. Andreea Ilie a fost acompaniată magistral de fetele de la Sierra String Quartet.
Apoi Film Factor și operatorul Tudor Mircea  care au adus povestea la viață. Și oamenilor de la Pukka care s-au ocupat de partea de programare a site-ului.
Anterior Cannes, campania a mai fost premiată la Webstock, Internetics, Romanian PR Award, Golden Hammer. A fost și în topul celor mai bune filme pe bestadsontv.com, în aprilie 2015 și în topul celor mai populare și apreciate reclame din 2015, pe adsoftheworld.com.

Campania în cifre
•    Peste 300,000 vizualizari ale spotului video pe platforma Hotnews.ro
•    15 stiri si reportaje la TV si radio, dintre care un reportaj la Pro TV in prime-time
•    129 articole in presa online si pe bloguri
•    16 aparitii in presa scrisa
•    9,047 de semnaturi pe petitia online
•    11,822 vizitatori unici pe site-ul salveazaciocarlia.ro
•    Peste 35,000 vizualizari ale spotului pe YouTube
•    2,368 de share-uri pe Facebook
•    92,408 reach organic pe pagina de Facebook intr-o luna
•    293,205 afisari pe pagina de Facebook intr-o luna
•    0 lei buget, insa multa energie si dedicare din partea initiatorilor si partenerilor

Echipa Jazz:
Valentin Suciu – Creative & Director
Andreea Ghenoiu – Group Creative & Copywriter
Raluca Matei – Senior Art Director
Irina Pencea – Strategie
Mario Niculae - Ilustrație

Echipa Rogalski Damaschin:
Eliza Rogalski – Head of Strategy
Alina Damaschin – Creative Leader
Dorian Ilie – Communication Director
Cristiana Andrei – Social Media Director
Cristina Lica – Media Relations Consultant
Cristina Șterbeț - Media Relations Consultant
Gabriela Gârjoabă - Media Relations Consultant
Sorin Barariu - Media Relations Consultant
Andreea Adam - Social Media Consultant


Despre Jazz

Jazz crede că ideile bune povestite cu multă emoție sunt cele care care îi fac pe oameni să reacționeze. Prâslea cel Voinic al agențiilor din România, crescând în 5 ani cât alții în mulți ani, Jazz are o echipă de 20 de oameni talentați care concepe și pune în practică idei de comunicare manifestate în orice mediu pentru Avon, BRD, Carrefour Romania, Grand Entertainment, GSK, Krax, Lay’s, Muller Romania, Medlife, Oscar Downstream, Provident, Star, Therme Bucuresti, și alții.

Despre Rogalski Damaschin Public Relations

Rogalski Damaschin Public Relations susține că este posibil ca prin comunicare întreaga comunitate să evolueze, într-o perioadă în care consumatorii au așteptări din ce în ce mai mari de la branduri, companii şi lideri. Misiunea agenţiei este să creeze un impact social și economic pozitiv, prin idei care inspiră schimbarea în bine. Astfel, agenția promovează în practica şi limbajul curent al PR-ului conceptul de “good advocacy”, care desemnează o comunicare militantă, onestă și creativă, de natură să genereze conținut valoros și rezultate pozitive atât pentru companii, cât şi pentru consumatori.  Agenţia se structurează în două arii de specialitate: consumer PR, coordonată de Alina Damaschin, în calitate de Creative Leader şi corporate PR, divizie coordonată de Eliza Rogalski, în calitate de Strategy Leader.

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP