Alina Damaschin va reprezenta România în juriul Cannes PR Lions

Alina Damaschin Cannes

Alina Damaschin, Creative Leader și Managing Partner în cadrul Rogalski Damaschin Public Relations, reprezintă anul acesta România în juriul Cannes PR Lions, anunță Cannes Lions România, reprezentanța locală a celebrului festival de creativitate.

„În 2017 România a primit acces la mai multe categorii de jurizare pentru evaluarile de shortlist, dar PR-ul este singura secțiune pentru care avem un reprezentant în juriul din Cannes, ce va decide premianții. Pe lista propunerilor pentru PR s-au mai regăsit Cohn & Jansen și Geometry Global, ambele fiind agenții care au câștigat Gold la această categorie în ultimii doi ani. Am recomandat-o pe Alina Damaschin nu doar pentru o excepțională cariera dobândită și în advertisingul clasic și în PR-ul creativ, ci și pentru rezultatele agenției pe care o reprezintă, cel mai sonor dintre acestea fiind Goldul de la Lions Entertainment, din 2016, pentru un caz unde au deservit partea de relații publice creative” a declarat Teodora Migdalovici, ambasadorul Cannes Lions în România

Este pentru a doua oară în cei zece ani de existență a agenției când un reprezentant al său este invitat să jurizeze în cadrul festivalului Cannes Lions, după ce în 2009 Eliza Rogalski, fondatoarea companiei, a marcat o premieră pentru industria de comunicare autohtonă, fiind primul jurat român la Cannes Lions.

„Cannes Lions reprezintă punctul zero al creativității globale, care continuă să inspire de 63 de ani generații de profesioniști. În cei 19 de ani de carieră, am așteptat de fiecare dată cu nerăbdare luna iunie, când acest festival se organizează, am urmărit tendințele dezbătute aici, am admirat sau criticat campanii câștigătoare, am căutat să învăț ceva nou cu fiecare ediție. În 2017, experiența învățării continuă din poziția de jurat. Este un privilegiu unic și în același timp dublu: să pot vorbi despre standardele creativității românești în cadrul unui juriu internațional cu autoritate profesională incontestabilă și să aduc acasă lecții valoroase”, a declarat Alina Damaschin.

Juriul categoriei de PR al Cannes Lions va fi prezidat de  Karen van Bergen, CEO al Omnicom Public Relations Group din SUA.  Alina Damaschin va juriza câteva sute de campanii de PR ale unor branduri și companii consacrate evaluând creativitatea, originalitatea, dar și impactul acestora asupra consumatorilor și societății. In 2012, Alina a fost jurat și în cadrul Eurobest, cel mai important festival al creativității din Europa.

Cu o experiență de 19 de ani în comunicare, Alina Damaschin este la ora actuală unul dintre cei mai cunoscuți și apreciați profesioniști din România.  După ani de publicitate, în agenții precum D’Arcy, Saatchi & Saatchi și Lowe, unde a coordonat zeci de proiecte de comunicare integrată pentru branduri internaționale si locale, Alina a intrat în PR mai întâi ca Managing Director, apoi ca partener în cadrul Rogalski Damaschin Public Relations. Din acest rol a creat si coordonat campanii câștigătoare la cele mai importante festivaluri de profil din lume: Cannes Lions, Effie, Digital Communication Awards, SABRE, European Excellence. Alina are un MBA în Comunicare și Leadership de la Quadriga University of Applied Sciences din Berlin.

Ediția de anul acesta al celui mai mare festival de creativitate din lume, nu atrage doar profesioniști din domeniu, ci și nume sonore din industria cinematografică, muzicală și de entertainment de la nivel mondial. Printre cele mai cunoscute personalități care vor urca pe scena de la Cannes se numără: Dame Helen Mirren, Sir Ian McKellen, Jessica Alba și Alicia Silverstone.



Despre Teodora Migdalovici, ambasador Cannes Lions în România

Teodora fost în ultimii 13 ani unul dintre susținătorii dedicați ai creativității din Europa de Est și a jucat un rol important în motivarea, formarea și remodelarea industriei. De-a lungul carierei a luat premiul pentru Diplomație Privată, Festivalul Cannes Lions i-a oferit distincția „Most Passionate Cannes Lions Ambassador” – Silver, iar Foreign Policy i-a acordat Premiul categoriei Media pentru "Oameni și idei care schimbă România în bine". Azi ține traininguri de gândire creativă peste tot în lume și rămâne o ferventă promotoare a creativității locale, prin platforma de diplomație privată Love and Lobby.

Rogalski Damaschin Public Relations susține că este posibil ca prin comunicare întreaga comunitate să evolueze, într-o perioadă în care consumatorii au așteptări din ce în ce mai mari de la branduri, companii şi lideri. Misiunea agenţiei este să creeze un impact social și economic pozitiv, prin idei care inspiră schimbarea în bine. Astfel, agenția promovează în practica şi limbajul curent al PR-ului conceptul de “good advocacy”, care desemnează o comunicare militantă, onestă și creativă, de natură să genereze conținut valoros și rezultate pozitive atât pentru companii, cât şi pentru consumatori.  Agenţia se structurează în două arii de specialitate: consumer PR, coordonată de Alina Damaschin, în calitate de Creative Leader şi corporate PR, divizie coordonată de Eliza Rogalski, în calitate de Strategy Leader.