24092017

Back Eşti aici:Home News Comunicate de presa Prezenţa Sistemului Coca-Cola în România aduce o valoare adăugată de 448 milioane de euro în economia locală

Prezenţa Sistemului Coca-Cola în România aduce o valoare adăugată de 448 milioane de euro în economia locală

Jaak Mikkel Nicoleta Eftimiu

Coca-Cola anunţă astăzi rezultatele studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, potrivit căruia prezenţa acestui sistem pe piaţa locală generează o valoare adăugată de 448 milioane de euro, echivalentul a 0,3% din PIB. Peste jumătate din această sumă, generată de întregul lanţ de valoare Coca-Cola, reprezintă contribuţia la bugetul de stat – 241 milioane euro - şi constituie 0,8% din toate taxele încasate de statul român. Totodată, fiecare loc de muncă la Coca-Cola generează alte 12 locuri de muncă în economie.

Acestea sunt principalele concluzii ale studiului realizat de compania de consultanţă Steward Redqueen, având la bază metodologia elaborată de câştigătorul premiului Nobel pentru economie, Wassily Leontief.

„Recent, pe 8 mai, brandul Coca-Cola a sărbătorit 131 de ani, iar în România sărbătorim peste un sfert de secol de prezenţă. 25 de ani în care am contribuit la creşterea economiei locale şi la evoluţia comunităţilor din România. Valoarea adăugată a Sistemului Coca-Cola se măsoară în cifre, dar şi în energia cu care noi ne implicăm zi de zi, în sprijinul pe care îl acordăm celor care au nevoie, în modul în care protejăm mediul şi resursele naturale şi bineînţeles, în felul în care ne străduim să înfrumuseţăm viaţa celor din jur şi desigur, pe a noastră. Da, Coca-Cola este un brand internaţional, însă Sistemul Coca-Cola este întotdeauna unul local.”, spune Nicoleta Eftimiu, General Manager al Coca-Cola România şi Moldova.

„Avem rădăcini puternice aici şi un angajament ferm faţă de România. De-a lungul celor peste 25 de ani de prezenţă pe plan local, am obţinut rezultate remarcabile în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă şi am generat valoare pentru economia României. Sunt mândru de lucrurile bune pe care le facem aici şi de contribuţia sistemului nostru, acest lucru da o şi mai mare semnificaţie muncii noastre. Împreună cu angajaţii, partenerii şi furnizorii noştri, alături de membrii comunităţilor şi de consumatorii produselor noastre, vom continua să construim în România şi să adăugăm noi capitole acestei poveşti de succes, cu fiecare nou an de prezenţă aici.”, declară Jaak Mikkel, General Manager Coca-Cola HBC România.

Rezultatele studiului, corelate datelor anului fiscal 2015, arată că:

1.    Sistemul Coca-Cola contribuie la creșterea economică a României:
a.    Valoarea adăugată directă* a Sistemului Coca-Cola însumează 53 de milioane de euro.
b.    Valoarea adăugată totală generată de Coca-Cola şi întregul său lanţ valoric** în economia românească,  direct şi indirect, atinge 448 de milioane euro, adică 0,3% din PIB-ul României.
c.    Fiecare euro de valoare adăugată produsă de Coca-Cola generează alți 7,5 euro în restul economiei naționale.

2.    Coca-Cola contribuie substanțial la bugetul de stat:
a.    Taxele și impozitele plătite direct de către Sistemul Coca-Cola reprezintă 20 milioane de euro, iar întregul lanț de valoare Coca-Cola contribuie la bugetul public cu 241 milioane euro.
b.    Cel mai mare beneficiar al lanţului de valoare Coca-Cola este bugetul de stat. Taxele și impozitele plătite pe întregul lanț Coca-Cola reprezintă 54% din total valoare adăugată.

3.    Coca-Cola are un impact puternic asupra pieței locurilor de muncă
a.    Fiecare loc de muncă la Coca-Cola generează indirect alte 12 locuri de munca în restul economiei.
b.    Sistemul Coca-Cola angajează, în total, în România, 1.500 de persoane.
c.    Prezenţa Coca-Cola în România susţine 19.900 de locuri de muncă, pe întregul lanţ de valoare al sistemului, ceea ce echivalează cu 0,3% din întreaga piață a forței de muncă din România.

4.    Coca-Cola contribuie la dezvoltarea comunităților locale prin programe relevante şi alocă, anual, între 700.000 de euro şi 1.000.000 de euro.
a.    Cele trei direcţii strategice ale Sistemului Coca-Cola pentru zona de responsabilitate socială sunt: protejarea mediului şi a resurselor naturale, susţinerea dezvoltării profesionale a tinerilor şi femeilor, precum şi implementarea de proiecte alături de comunităţile locale, pentru dezvoltarea acestora.
b.    Printre proiectele implementate în 2015 se numără “Happy Moves”, “Urbatlon”, “Suntem Generaţia în Mişcare” - programe ce susţin un stil de viaţă sănătos, în care mişcarea joacă un rol important – şi “Pădurea Pedagogică”, „Şcoala de Mers pe Munte”, „Adoptă un râu de la izvor şi până la vărsare”, „Ziua Arborelui” – proiecte ce vizează protejarea mediului şi a resurselor naturale şi educaţia în acest domeniu. 50.566 persoane au făcut mişcare şi peste 66.500 de copaci au fost plantaţi în 2015 prin intermediul programelor Sistemului Coca-Cola.

Realizat de firma de consultanţă Steward Redqueen, pe baza datelor financiare din 2015, „Studiul de Impact Socio-Economic al Sistemului Coca-Cola în România” detaliază impactul generat de Sistemul Coca-Cola şi lanţul său de valoare în economia României, atât prin generarea de locuri de muncă şi plus valoare în sectoarele economice importante, cât prin contribuţia reală la dezvoltarea comunităţilor locale. Studiul distinge între impactul direct pe care îl are sistemul Coca-Cola, şi cel indirect, prin furnizorii (de produse şi servicii) şi clienţii sai (magazine de proximitate, supermarket, hipermarket, HoReCa). Din 2012, Steward Redqueen a realizat 42 de studii similare pentru Sistemul Coca-Cola în 31 de ţări din Europa, Africa, Orientul Mijlociu şi Caraibe, precum şi 2 studii paneuropene.


 

Despre Compania Coca-Cola
Coca-Cola este cea mai mare companie de băuturi răcoritoare din lume, ce oferă consumatorilor peste 500 de mărci de băuturi răcoritoare, carbogazoase şi necarbogazoase, și aproape 3.900 de produse. Pornind de la Coca-Cola, recunoscută ca fiind una dintre cele mai valoroase mărci din lume, portofoliul companiei cuprinde 21 de branduri de miliarde de dolari, dintre care 19 sunt  disponibile și în varianta cu mai puține calorii sau fără calorii. Printre branduri se numără: Diet Coke, Coca-Cola Zero, Fanta, Sprite, Dasani, VitaminWater, Powerade, Minute Maid, Simply, Del Valle, Georgia și Gold Peak.
La nivel global, compania Coca-Cola este furnizorul numărul 1 de băuturi carbogazoase și necarbogazoase. Având cea mai mare reţea de distribuţie de băuturi răcoritoare din lume, consumatorii din peste 200 de ţări se bucură de băuturile companiei, consumul depăşind 1,9 miliarde de porţii pe zi.
Având în vedere angajamentul pe care ni l-am asumat pentru dezvoltarea unor comunităţi durabile, compania noastră se axează pe iniţiative de reducere a amprentei asupra mediului, crearea unui mediu de lucru sigur pentru angajați și promovarea dezvoltării economice a cumunităților în care ne desfășurăm activitatea.
Împreună cu partenerii noştri de îmbuteliere suntem în top 10 angajatori, având peste 700.000 de angajaţi care fac parte din Sistemul Coca-Cola.
Pentru mai multe informaţii legate de companie vă rugăm să vizitaţi site-ul www.thecoca-colacompany.com, blogul www.coca-colablog.com sau să ne urmăriţi pe Twitter la adresa www.twitter.com/CocaColaCo şi LinkedIn, la adresa www.linkedin.com/company/the-coca-cola-company.

Despre Coca-Cola HBC România
Coca-Cola Hellenic este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, având vânzări de peste 2 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, având operațiuni în 28 de țări, servind o populație de aproximativ 590 milioane de oameni. Coca-Cola HBC oferă o gamă variată de băuturi răcoritoare din categoria celor carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri și cafea.
Coca-Cola HBC promovează o dezvoltare durabilă, generând valoare pentru afacerea sa și pentru societatea în care activează. În acest sens, compania furnizează băuturi răcoritoare care satisfac nevoile diverse ale consumatorilor, încurajând în același timp un mediu de lucru deschis și desfășurându-și activitatea într-un mod responsabil astfel încât să protejeze și să mențină neschimbat mediul înconjurător, contribuind la dezvoltarea socio-economică a comunităților locale. Coca-Cola HBC este lider al industriei de băuturi in Dow Jones Sustainability Index (atât la nivel mondial cât si european) și este totodată inclusă in FTSE4Good Index. ȋn România, ca în toate țările în care își desfășoară activitatea, Coca-Cola deține și funcționează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii și distribuției produselor către consumatori.
În România, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) și partenerul său Coca-Cola Hellenic denumit Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază și distribuie produsele Coca-Cola sub licența The Coca-Cola Company în România. Pentru mai multe informaţii legate de companie vă rugăm să vizitați site-urile www.coca-colahellenic.ro și www.thecoca-colacompany.com.


*Valoarea totală directă a Sistemului Coca-Cola include salariile şi taxele, cu excepţia T.V.A.
**Valoarea totală a întregului lanţ de valoare al Sistemului Coca-Cola este formată din salarii, taxe, inclusiv TVA, şi profituri ale companiilor de pe lanţ, exceptând companiile care formează Sistemul Coca-Cola.

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site