29032024

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari

European Communication Monitor 2008: noi provocări pentru relaţiile publice

EUPRERA, organizaţie europeană a relaţiilor publice care include membri din peste 30 de ţări, a publicat rezultatele studiului său din 2008, identificând noi provocări pentru domeniu în 2009. European Communication Monitor analizează schimbările din sectorul comunicării şi al relaţiilor publice, identifică problemele de ordin strategic, câmpuri de practică şi instrumente de comunicare, atingând de asemenea teme specifice precum canalele interactive, responsabilitatea socială corporativă sau provocări interculturale.

Citeste mai mult...

Companiile se "înverzesc" – un studiu despre mişcarea ecologică la nivel corporativ

Noul raport de cercetare al LBG Associates, intitulat “The Green Effect: How Community Involvement is Embracing Environmentalism”, prezintă cele mai utilizate practici şi tendinţe ecologice din 51 de mari corporaţii. Acesta include de asemenea şi o modalitate de autoanaliză pentru companii pentru a determina “cât de verzi” sunt. Conform analizei, sunt definite trei tipuri de organizaţii (ilustrând trei nuanţe diferite de verde): “Peridot” (organizaţie care este pe cale să devină verde), “Jade” (companie care are multe activităţi de tip ecologic şi se implică în comunitate) şi “Emerald” (organizaţie “extrem de verde”). 

Citeste mai mult...

Facebook a ajuns la 200 de milioane de utilizatori

Mark Zuckerberg, co-fondator Facebook, a declarat că reţeaua socială numără în prezent 200 de milioane de utilizatori.

Citeste mai mult...

Youtube şi Facebook pentru lobby şi advocacy

Conform National Journal Magazine, specialiştii în lobby urmează tendinţa generală manifestată de americanii de toate vârstele – utilizarea site-urilor interactive precum Facebook, MySpace, Youtube şi Flickr – descoperind că reţelele sociale au un bun potenţial, dar prezintă şi câteva pericole.

Citeste mai mult...

Consumatorii americani sunt interesaţi de produsele eco-friendly

Conform unui studiu efectuat de BBMG, intitulat "Conscious Consumer Report - Redefining Value in a New Economy (2009)", consumatorii americani sunt în continuare interesaţi de produsele şi serviciile eco-friendly, în ciuda stării economice dificile. După cum declară Raphael Bemporad, co-fondator BBMG, "Brandurile care oferă sănătate şi siguranţă la un preţ accesibil vor fi cel mai bine poziţionate pentru a supravieţui recesiunii şi a prospera pe termen lung."

Citeste mai mult...

În 2009, media sociale şi conţinutul digital vor avea cel mai mare potenţial de creştere

Council of Public Relations Firms şi Kelton Research au dezvăluit rezultatele sondajului efectuat între 15 ianuarie şi 4 februarie 2009 printre directorii de agenţii de relaţii publice din SUA. Raportul rezultat în urma analizei datelor relevă atât informaţii privind piaţa americană a relaţiilor publice din 2008, cât şi o serie de aşteptări pentru 2009. Sondajul a fost realizat prin intermediul interviurilor online, având 285 de respondenţi, profesionişti atât din cadrul agenţiilor specializate, cât şi consultanţi in-house şi freelanceri.

Citeste mai mult...

Tendinţele consumatorilor – În ciuda crizei financiare, americanii sunt optimişti

O serie de sondaje efectuate de către SunTrust Bank Inc., publicate sub denumirea de Solid Index,  relevă date surprinzatoare privind încrederea americanilor în ceea ce priveşte profitabilitatea şi securitatea financiară. Aproximativ 60% dintre ei sunt optimişti în privinţa viitorului lor financiar, iar gradul de încredere în stabilitatea finanţelor personale este evaluat la 6,1 din 10. Solid Index reprezintă o serie de sondaje efectuate periodic care încearcă să determine modul în care finanţele afectează viaţa de zi cu zi a consumatorilor, starea lor de spirit şi cea emoţională. Au participat la acest studiu 1004 americani cu vârsta peste 18 ani, care au fost intervievaţi prin telefon.

Citeste mai mult...

Consumatorii americani adoptă din ce în ce mai mult o atitudine „eco-friendly” încercând în acelaşi timp să economisească şi bani în această perioadă economică instabilă

Consumatorii americani adoptă din ce în ce mai mult o atitudine „eco-friendly” încercând în acelaşi timp să economisească şi bani în această perioadă economică instabilă, relevă un studiu al NY - GfK Roper Consulting. Cercetarea a fost efectuată în perioada mai-iune 2008, în Statele Unite, şi în cadrul ei au fost intervievate aproximativ 2.000 de persoane cu vârsta de peste 18 ani.

Citeste mai mult...

Jurnalişti în papuci de PR-işti ... sau invers

Un studiu recent realizat în SUA de către practicianul Don Bates în colaborare cu Universitatea George Washington, scoate în prim plan sugestiile a 12.500 de editori şi reporteri privind modul în care ar trebui să scrie practicienii de PR.

Citeste mai mult...

Edelman măsoară încrederea pentru al zecelea an consecutiv. Rezultatele Barometrului de Încredere Edelman 2009

Richard Edelman dezvăluie rezultatele Barometrului de Încredere Edelman din 2009, în care analizează sentimentul de încredere la nivel global, incluzând atitudinile oamenilor faţă de mediul afacerilor, guvern, presă şi alte instituţii.

Citeste mai mult...

Angajaţii competenţi – protecţie împotriva concurenţei

Un sondaj efectuat de către Robert Half Finance & Accounting, la care au participat 1400 de executivi CFO din companii americane, indică faptul că angajarea unor indivizi competenţi reprezintă cea mai bună apărare a unei organizaţii împotriva concurenţei. 28% dintre respondenţi consideră că un leadership solid este cea mai bună metodă de a se proteja de atacurile şi ameninţările firmelor concurente, soluţie urmată în ierarhia răspunsurilor de angajarea persoanelor extrem de talentate (27%) şi mentinerea tehnologiilor la zi (24%). Doar 9% dintre CFO consideră că cea mai bună metodă de apărare împortiva concurenţei ar fi abilitatea de a dezvolta şi de a implementa foarte repede idei noi, iar 6% sunt de părere că soluţia constă în actualizarea continuă a datelor despre piaţă în care operează organizaţia.

Citeste mai mult...

CSR-ul sub lupă: Ce-ul, De ce-ul şi Cum-ul în CSR. Un proiect al Institute for Public Relations

Robert L. Heath şi Lan Ni publică un raport de cercetare complex privind una dintre cele mai dezbătute dimensiuni ale relaţiilor publice contemporane: responsabilitatea socială corporatistă.

Citeste mai mult...

Companiile americane pun în continuare accentul pe sustenabilitate

În ciuda problemelor economice, companiile americane pun în continuare accentul pe sustenabilitate, datorită presiunii consumatorilor şi a mediului economic în general. Aceasta este concluzia unui sondaj efectuat de American Marketing Association şi Fleishman-Hillard, Inc, la care au participat 270 de organizaţii din diverse sectoare economice.

Citeste mai mult...

Pe timp de criză companiile financiare nu comunică

Conform unui sondaj de opinie efectuat de BackBay Communications şi Marketwire în rândul jurnaliştilor, companiile care oferă servicii financiare nu comunică eficient cu stakeholderii lor în timpul acestei perioade de recesiune.

Citeste mai mult...

S-au anunţat câştigătorii CR Reporting Awards 2008

CR Reporting Awards (CRRA) sunt singurele premii online globale privind responsabilitatea corporatistă. Programul a început în 2007, la iniţiativa corporateregister.com. Pentru ediţia de anul acesta au fost luate în considerare rapoartele de CR/Sustenabilitate din perioada septembrie 2007 – octombrie 2008 a peste 2000 de companii, dintre care semifinaliste au fost primele 120. Votarea a avut loc online şi au existat 9 categorii de premiere.

Citeste mai mult...

Popularitatea Twitter, doar un mit?

Un sondaj efectuat de Harris Interactive dezvăluie date surprinzătoare: în ciuda popularităţii social media, jumătate dintre americani (51%) nu folosesc Twitter şi nu au un cont pe Facebook sau MySpace. Sondajul a fost efectuat online între 31 martie şi 1 aprilie 2009, iar la el au participat 2.220 de adulţi de pe teritoriul Statelor Unite.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP