WEBSTOCK 2011: Lucruri uitate şi reamintite din tolba online-ului

webstockAscultă. Online dar şi offline. Învaţă ca atunci când te adresezi publicului comunicarea să fie personalizată. În această direcţia a purtat discuţia Cabral Ibacka în calitatea de blogger, la Webstock, una dintre cele mai importante conferinţe dedicată social media din România. În primul rând trebuie să îţi cunoşti publicul, iar acest lucru se face prin strângerea informaţiilor şi atenţia acordată. Ne-am învăţat să nu mai ascultăm, valabil online dar şi offline şi avem tot mai multă nevoie să învăţăm unii de la ceilalţi în termeni de experienţă personală. Din perspectiva comunicării, grupurile vor fi din ce în ce mai mult undirecţionale, comunicarea adevărată se va face în grupuri mici, a concluzionat Cabral.

Primul smartphone apărut în 1993 se numea Simon, era făcut de IBM, cântărea jumătate de kilogram iar costurile se apropiau de 1500 de euro, după cum ne-a anunţat Andrei Oltei, Manager, Terminals Portfolio, Vodafone Romania. Evoluţia tehnologică a ajuns la un punct atât de avansat încât am uitat de unde am plecat şi cât de departe am ajuns.

What if the internet was accessible to everyone? O singură întrebare de genul ăsta, pusă undeva în 1995, a dus la construirea unuia din cele mai utilizate browsere de mobil la momentul actual în România, a punctat Christen Krogh, Chief Development Officer, Opera Software. Pentru că Internetul poate fi numit una dintre mai mari invenţii ale umanităţii. De ce? Pentru că uităm că este vorba despre conectarea oamenilor, că ne provoacă, că ne schimbă vieţile.

Reţeta succesului: ambiţie, perseverenţă şi multă muncă, ne aduce aminte Ivan Patzaichin odată cu înfiinţarea proiectului său Rowmania, proiect ce vrea să aducă o îmbunătăţire infrastructurii turismului din Delta Dunării.

Responsabilitate. Contăm foarte puţin fizic, ceea ce generăm este la fel de mare ca şi umbra unei cămile. Orice defect e mai amplificat, de aceea în media trebuie tot mai mult un grad mare de responsabilitate, după cum afirmă Cristina Bazavan, jurnalist şi blogger, Bazavan.ro

Internet Invictus. Cum bătălia încă se mai dă intre TV şi online, Vlad Petreanu, prezentator TV şi blogger, Petreanu.ro, consideră că Internetul poate şi va învinge atunci când conţinutul său va fi adaptat pentru family entertainment.

Schimbarea paradigmei din comunicare. Acum marketingul a devenit conversaţie cu consumatorul, iar consumatorul a devenit comunicator, după cum precizează Victor Kapra. It’s better to walk before running. Nu trece nicioadată la proiecte mari şi ambiţioase deodată, înainte să porneşti cu paşi mici. În momentul în care controlezi procesul şi ai rezultate, atunci se trece la paşi mari.

Asumă-ţi lucrurile pe care le practici. A te numi un social media specialist e ca şi cum ai spune că eşti a real life specialist. Alexandru Negrea, social media manager BCR, este adeptul ideii de a comunica un brand printr-un personaj public şi asumat.

Brandul personal e mai important decât blogul, anunţă Ştefan Stroe.

Focus pe conţinut şi nu pe trafic, după cum spune Costin Cocioabă în prezentarea sa numită ‘Bani din blog’ ce urmăreşte blogul ca pe un produs vandabil. Strategia de conţinut a unui blog ar trebuie să cuprindă o constanţă în subiecte, consecvenţă şi influenţă în rândul audienţei care contează.



Relatare de Florina Baciu, Editor PR Romania