740 branduri îşi dispută supremaţia de Superbrand în preferinţele consumatorilor români

Superbrands România anunţă încheierea fazei de cercetare în cadrul programului pentru 2011/12. 740 branduri au fost incluse în cercetarea cu consumatorii. 215 dintre acestea sunt branduri româneşti reprezentând aproape o treime din totalul brandurilor intrate în cercetare.

Cercetarea la nivelul consumatorilor a fost realizată de Nielsen Romania, partener tradiţional al Superbrands în Romania şi pe plan internaţional. Concluziile cercetării urmează să fie finalizate în perioada imediat următoare şi vor genera topul primelor 10 branduri locale şi internaţionale, identificate de consumatorii români ca fiind Superbrands pe piaţa din România.

Primele rezultate ale studiului ne arată că, la nivel declarativ, pentru consumatorii români din mediul urban, câteva caracteristici ale brandurilor sunt extrem de importante în construirea imaginiide Superbrand: calitatea foarte bună a produselor / serviciilor (87%) dar şi raportul foarte bun calitate-preţ (85%), respectul faţă de clienţi (86%) precum şi o bază de clienţi foarte multumiţi (84%), încrederea pe care o inspira brandul (84%).

Între atributele de brand care ar influenţa mai puţin considerarea unor branduri drept Superbranduri, consumatorii au menţionat simţul umorului (43%), prezenţa în reţelele de socializare media (50%), tradiţia în România (56%) şi implicarea în campaniile sociale (57%).

Întrebaţi dacă ar afla despre un brand că a primit distincţia de Superbrand, 44% dintre consumatori l-ar cumpăra într-o masură mai mare decât înainte.

Conform metodologiei Superbrands, programul cuprinde două etape: în prima etapă, Consiliul Superbrands, format din 26 de specialişti şi profesionişti în management, marketing, comunicare şi branding a evaluat 1.260 de branduri din 48 de categorii de produse şi servicii din diferite industrii, luând în considerare criterii precum: calitate, încredere şi diferenţiere pe piaţă. Lista de branduri propusă pentru evaluare a fost alcătuită de compania Nielsen. Această primă etapă de preselecţie a generat o lista 740 de branduri, reprezentând aproximativ 60% din brandurile evaluate de Consiliul Superbrands.

În etapa a doua a programului, cele 740 de branduri au intrat în cercetarea de piaţă realizată de Nielsen pentru Superbrands România. Cercetarea a avut loc la nivel national urban, în perioada iulie – septembrie 2011. Eşantionul a cuprins 1.500 de consumatori cu vârste cuprinse între 18-54 ani, reprezentativ pe criterii de vârstă, sex, regiune, mărime a oraşului de provenienţă. Interviurile au fost realizate online, pe un panel furnizat de compania Inovaction Research. Pentru fiecare din cele 48  de domenii, respondenţii au fost invitaţi să indice brandurile pe care le consideră ca fiind Superbrands, luând în calcul valori precum calitate, încredere şi diferenţiere pe piaţă, ce conferă statutul de Superbrand în toate pieţele lumii. 

Organizaţia Superbrands operează în peste 100 de ţări ale lumii, stimulând în mod proactiv, de peste 20 ani, dezvoltarea pieţelor locale prin programe specializate şi prin publicarea volumelor Superbrands. În prezent, în Europa, sunt în desfăşurare 16 programe Superbrands în ţări precum Marea Britanie, Bulgaria, Danemarca, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Polonia, Portugalia, Serbia, Spania, Turcia. Notabil este faptul că, în ciuda contextului economic critic pe care îl traversează, Grecia continuă programul Superbrands, oferind un semnal de încredere în puterea exemplelor de bune practici pe o piaţă chiar şi în recesiune.

Despre Superbrands România
Intrată şi în România în 2005, prin agenţia de comunicare strategică şi relaţii publice BDR Associates, organizaţia dezvoltă programe consacrate pieţei româneşti şi culturii de branding locale. Programele derulate până acum,  care includ două ediţii Consumer Superbrands (2006, 2010) şi două ediţii Business Superbrands (2007 şi 2008), au oferit peste 200 de modele de succes în branding şi comunicare. Programele Superbrands în România au reunit aproape 100 de specialişti şi profesionişti în management, marketing, comunicare, branding şi alte domenii.

Mai multe informaţii despre programul Superbrands România sunt disponibile pe http://www.superbrands.com/ro.

Despre Nielsen
În peste 100 de ţări din întreaga lume, Nielsen pune la dispoziţia companiilor cea mai complexă gamă de informaţii despre obiceiurile şi preferinţele consumatorilor privind comportamentul de consum media şi de cumpărare.
Ca lider mondial în măsurarea şi generarea informaţiilor de marketing, Nielsen oferă clienţilor săi o înţelegere profundă a consumatorilor, ca element esenţial pentru luarea deciziilor corecte în afaceri şi cresterea profitabilă a companiei. Nielsen caută şi oferă permanent metode inovatoare ce ţin pasul cu ultimele tendinţe ale pieţei pentru a înţelege cât mai bine aşteptările şi profilurile consumatorilor, din ce in ce mai variate, exigente şi informate.

Nielsen este partenerul Superbrands Romania din 2007.