01042020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Digitalul pe locul al doilea după TV ca investiţii atrase din publicitate în 2011

Digitalul pe locul al doilea după TV ca investiţii atrase din publicitate în 2011

Pin It
“Aşa cum previzionam, digitalul a fost <vedeta lui 2011>, reuşind să-şi câştige locul secund între canalele media. Şi nu se opreşte aici. 2011 a însemnat explozia Social Media ca număr de utilizatori – Facebook atingând  4,16 mil. utilizatori în România. În consecinţă brandurile şi-au sporit vizibilitatea în reţelele sociale, urmărind să obţină interactivitate şi să construiască o relaţie pe termen lung cu consumatorii lor. Mediul online este singurul care va înregistra creştere şi în 2012, de circa 20%”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative.

Valoarea investiţiilor în publicitatea online a fost cu 30% mai mare în 2011 faţă de anul anterior, urcând până la 34 mil. euro, conform studiului Media Fact Book. Display advertising scade ca pondere în totalul investiţiilor media, de la 62% în 2011, până la 55% în acest an, în timp ce Performance media (Google, Facebook, Yahoo) va urca de la 38% la 45%.

În 2011, piaţa media locală şi-a temperat scăderea, înregistrând o reducere a valorii totale nete cu 2% faţă de anul anterior, până la 309 milioane de euro.

Printul şi-a continuat trendul descendent, cu o reducere cu 8% comparativ cu 2010, urmat de outdoor (-7%). Scăderea în outdoor este cauzată şi în acest an de lipsa unor reglementări clare ale pieţei.

Potrivit studiului Media Fact Book, valoarea investiţiilor în TV a fost în jur de 200 de milioane de euro, ceea ce înseamnă o diminuare cu 4%, raportat la 2010. Fiind utilizat mai mult ca suport tactic, radioul a scăzut marginal în 2011.

Cei mai mari investitori în publicitate au fost anul trecut companiile de servicii de telecomunicaţii, cu un estimat de  42 milioane de euro net  şi cele din categoria cosmeticelor şi îngrijirii personale cu un estimat de  40 milioane de euro net.

“2012 va aduce mai multă creativitate şi integrare în comunicarea de brand. Brandurile vor trebui să găsească modalităţi inteligente şi eficiente pentru a ajunge la consumatori, utilizând platforme integrate, coerente, care îmbină, dincolo de online şi offline, şi celelalte discipline de comunicare, desfiinţând barierele între ATL şi BTL, dintre disciplinele clasice de comunicare in general”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative.

Cu o rată de penetrare de 15% a smartphone-urilor în 2011, brandurile au început să conştientizeze puterea aplicaţiilor pe mobil şi oportunitatea de a implica consumatorii la un nivel mult mai personal. În consecinţă, 2012 va aduce o diversificare substanţială a soluţiilor de mobile marketing.

Media Fact Book este singura lucrare de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative din anul 1997. Studiul poate fi descărcat în formă digitală de la adresa: www.mediafactbook.ro şi poate fi vizualizat şi descărcat şi în varianta mobile, atât pe smartphones, cât şi pe tabletă, accesând link-ul  http://m.mediafactbook.ro.


Initiative este una din cele mai mari reţele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.

Initiative este membră a Interpublic Group of Companies şi este afiliată reţelei internaţionale Initiative Worldwide. În România, Initiative este membră a grupului de companii din care mai fac parte agenţiile Lowe&Partners, Brand Connection, GolinHarris, HyperActive, Mobile Works şi Medic One.

Pe piaţa locală, Initiative este activă de 18 ani şi are în portofoliu clienţi precum: Altex, Bergenbier S.A, BMW, Johnson&Johnson, kika, Lidl, Millennium Bank, Orange România, Provident Financial.

Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black