-
03 Martie 2009 |
-
Adina Tudor
PricewaterhouseCoopers a efectuat un studiu privind industria de media şi divertisment din Statele Unite, relevând o serie de observaţii din anul 2008 şi oferind o serie de previziuni pentru anul 2009.
Deşi 2008 a fost un an activ din punctul de vedere al acestei industrii, prognoza pentru 2009 nu este încurajatoare: bugetele vor fi mai reduse decât în ultimii trei ani din cauza crizei preconizate a industriei publicităţii, care va afecta piaţa media cel mai probabil atât anul acesta cât şi în următorul. Studiul a identificat o serie de curente de gândire şi probleme care vor influenţa media şi divertismentul în Statele Unite, printre acestea numărându-se:
• Scăderea cheltuielilor consumatorilor cauzată de efectele crizei financiare va afecta multe dintre companiile şi agenţiile din domeniul media şi al divertismentului;
• Se aşteaptă ca în acest an piaţa publicităţii din SUA să sufere scăderi dramatice, din cauza legăturii strânse dintre bugetele de publicitate şi condiţiile economice;
• Tendinţa de a externaliza diverse sectoare ale afacerii se va menţine şi în 2009, deoarece multe dintre companiile de pe piaţa media vor dori să se concentreze asupra core business;
• Strategiile de investiţii şi metodele finaciare vor continua să evolueze pe măsură ce vor încerca să facă faţă noilor schimbări de pe piaţa globală;
Thomas Rooney, PricewaterhouseCoopers' Transaction Services Entertainment & Media Leader, declară: "(...) piaţa de media şi divertisment s-ar putea să nu fie chiar atât de tăcută în 2009 pe cât se aşteaptă. Istoria a arătat că industria de media şi divertisment reprezintă unul dintre cele mai active sectoare de afaceri, indiferent de condiţiile şi contextele economice."
Mai multe detalii la
http://www.prnewswire.com/Studiul este disponibil online la adresa
http://www.pwc.com/extweb/pwcpublications.nsf/docid/6B9511900FF64CFF8525755A005B9328sau la
http://www.pwc.com/Extweb/service.nsf/docid/013917EDA58763B3852569D5007CD74B