19042024

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari În 2009, media sociale şi conţinutul digital vor avea cel mai mare potenţial de creştere

În 2009, media sociale şi conţinutul digital vor avea cel mai mare potenţial de creştere

Pin It
Council of Public Relations Firms şi Kelton Research au dezvăluit rezultatele sondajului efectuat între 15 ianuarie şi 4 februarie 2009 printre directorii de agenţii de relaţii publice din SUA. Raportul rezultat în urma analizei datelor relevă atât informaţii privind piaţa americană a relaţiilor publice din 2008, cât şi o serie de aşteptări pentru 2009. Sondajul a fost realizat prin intermediul interviurilor online, având 285 de respondenţi, profesionişti atât din cadrul agenţiilor specializate, cât şi consultanţi in-house şi freelanceri.

În anul 2008, au fost înregistrate creşteri în cadrul industriei de relaţii publice: cele mai profitabile sectoare au fost produsele şi serviciile consumatorilor (21% dintre firmele participante) şi sănătatea (19%).

Aşteptările pentru 2009 nu sunt nici favorabile, dar nici nefavorabile: firmele se aşteaptă fie la o scădere a profiturilor (28% dintre respondenţi) fie la o creştere a acestora (33%), în timp ce 39% se aşteaptă ca rezultatele financiare de la sfârşitul 2009 să fie similare cu cele din 2008. În ceea ce priveşte tacticile de relaţii publice, rezultatele indică o creştere a preferinţei pentru utilizarea social media (79%) şi a creării de conţinut digital (55%), ambele având un mare potenţial de creştere anul acesta. În schimb, se preconizează că o serie de elemente precum evenimentele speciale (60%) şi utilizarea unei celebrităţi ca endorser (44%) vor fi eliminate din campaniile de relaţii publice, din cauza crizei economice actuale.

Kathy Cripps, preşedintele Council of Public Relations Firms, declară: "Industria de relaţii publice s-a bucurat de o expansiune sănătoasă începand cu a doua jumătate a deceniului, dar s-a confruntat cu o scădere a afacerilor către sfârşitul anului 2008. Suntem realişti în ceea ce priveşte aşteptările pentru 2009. Cu toate acestea, vom continua să ajutăm corporaţiile să-şi menţină vizibilitatea, să îşi rezolve problemele şi să comunice cât mai bine cu angajaţii în situaţii tulburi. Rezolvarea acestor probleme reprezintă ceea ce firmele de relaţii fac cel mai bine, şi vor continua să facă acest lucru şi în 2009, în ciuda climatului economic defavorabil."

Mai multe detalii privind sondajul efectuat de Council of Public Relations Firms sunt disponibile online la următoarele adrese:
http://www.prfirms.org/index.cfm?fuseaction=page.viewpage&pageid=684

http://www.prfirms.org/_data/n_0001/resources/live/Executive%20Survey%202%20-%20NewsWorthy%20Analysis%20CPRF-KeltonFINAL.pdf

http://www.prfirms.org/_data/n_0001/resources/live/State%20of%20Public%20Relations%20Survey%20FINAL-%20NewsWorthy%20Analysis%20CPRF-Kelton.pdf
Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP