Jurnalişti în papuci de PR-işti ... sau invers

Un studiu recent realizat în SUA de către practicianul Don Bates în colaborare cu Universitatea George Washington, scoate în prim plan sugestiile a 12.500 de editori şi reporteri privind modul în care ar trebui să scrie practicienii de PR.


Iată câteva sfaturi pe care practicienii de relaţii publice ar trebui să le urmeze atunci când interacţionează cu mass media.


•    Fiţi creativi! Comunicatele trebuie personalizate. De ce aş prelucra aceeaşi ştire care a fost transmisă mai multor surse de ştiri în aceeaşi formă ca şi mie?
•    Nu încercaţi să-mi scrieţi o poveste. Concentraţi informaţia importantă la început şi aveţi grijă să am la dispoziţie experţi şi stakeholderi cu care să discut şi lasati-mă pe mine să scriu. Nu mai pierdeţi timpul încercând să organizaţi informaţiile în contextul propriu sau să concepeţi Dvs ştirea.
•    Explicaţi valorile mai degrabă audienţei decât segmentului de business.
•    Concentraţi informaţiile relevante la începutul comunicării. Tăiaţi din pasajele promoţionale. Eu, jurnalistul, mă uit la un e-mail 3-5 secunde. Dacă nu mă prind despre ce este vorba în acest timp, îmi pierd interesul.
•    Profesioniştii de relaţii publice trebuie să renunţe la clişee, jargoane  business deja învechite şi adjective de tipul "minunat", "cel mai bun", "impresionant" etc.
•    E de preferinţă ca PR-ştii să abordeze un stil cât mai simplu.
•    Cel mai important este profesionalismul. Greşelile de tipar sau de formatare  nu fac o impresie prea bună.

Ştire preluată de pe portalul PR News Online