Popularitatea Twitter, doar un mit?
- 23 Aprilie 2009 |
- Adina Tudor
În urma analizei au fost evidenţiate diferenţele dintre cei care utilizează astfel de media şi cei care nu au cont pe astfel de site-uri:
• Doar 48% dintre adulţi au fie o pagină de MySpace, fie un cont pe Facebook, şi doar 16% îşi actualizează pagina cel puţin o dată pe zi;
• 74% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 18 şi 34 de ani au un cont Facebook sau MySpace, iar procentul scade pe măsură ce vârsta indivizilor creşte: doar 24% dintre cei peste 55 de ani au un astfel de cont;
• Twitter este mai popular în rândul tinerilor, dar nu există diferenţe mari între procente: doar 8% dintre tinerii între 18-34 de ani utilizează această aplicaţie, urmaţi de 7% dintre cei între 35-44 de ani, 4% dintre cei între 45 şi 54 de ani şi doar 1% dintre utilizatorii de peste 55 de ani;
• În timp ce Twitter este folosit în egală măsură şi de femei şi de bărbaţi (5% pentru fiecare gen), 52% dintre femei au un cont pe Facebook sau MySpace, în raport cu 45% dintre bărbaţi;
• Există şi diferenţe în ceea ce priveşte gradul de educaţie al utilizatorilor: 40% dintre cei cu studii medii au un cont pe Facebook sau MySpace, comparativ cu 55% dintre cei cu studii superioare;
În ceea ce priveşte posibilitatea ca aceste site-uri de reţele sociale să devină o ameninţare pentru motoarele de căutare (precum Google sau Yahoo!), părerile sunt în general negative: 45% dintre respondenţi consideră că, deşi aceste site-uri sunt populare, ele nu vor deveni o ameninţare pentru motoarele de căutare, 46% nu ştiu, iar doar 9% consideră că în timp acestea ar putea deveni o problemă pentru motoarele de căutare. Chiar şi în grupa de vârstă a celor mai mulţi utilizatori de astfel de aplicaţii (18-34 de ani), răspunsurile sunt negative: 62% sunt de parere că nu vor deveni o ameninţare pentru motoarele de căutare.