54 gândesc verde, doar 22 cumpără. Rezultatele sondajului Sondajul "Finding the Green in Today's Shoppers: Sustainability Trends and New Shopper Insights"

Un nou studiu efectuat de Grocery Manufacturers Association şi Deloitte arată faptul că peste jumătate dintre consumatori iau în calcul caracteristicile eco ale produselor înainte de achiziţionare. Dar, în timp ce 54% dintre ei gândesc „verde”, doar 22% chiar cumpără produse ecologice. Sondajul „Finding the Green in Today's Shoppers: Sustainability Trends and New Shopper Insights” a fost aplicat unui număr de 6.400 de consumatori din 11 mari centre de retail.

În momentul cumpărăturilor, majoritatea respondenţilor (95%) au fost deschişi ideii de a achiziţiona produse verzi, 67% dintre ei au cautat produse verzi în magazine, doar 47% dintre ei au găsit astfel de produse şi doar 22% au achiziţionat până la urmă astfel de produse. Cele mai mari obstacole în calea cumpărării produselor ecologice sunt lipsa de comunicare şi lipsa de educaţie în ceea ce priveşte produsele, deşi uneori consumatorii refuză achiziţionarea şi pentru că se îndoiesc de calitatea unor astfel de produse şi de credibilitatea companiilor care se arată preocupate de problemele de mediu. Studiul indică de asemenea că o minoritate importantă, formată din consumatorii orientaţi spre ecologie, ar plăti mai mult pentru produse sustenabile. Cu toate acestea, majoritatea consumatorilor care prezintă potenţial de adoptare a tendinţelor ecologice vor preţuri pe măsura calităţii produselor verzi pe care le cumpără.

Scott Bearse, director şi retail leader al Deloitte LLP's Enterprise Sustainability Group, declară: "Produsele sustenabile devin un element important pentru diferenţierea brandurilor, dar pentru a câştiga marea masă a cumpărătorilor orientaţi spre valori eco, producătorii şi jucătorii din industria de retail trebuie să fie mai eficienţi în comunicarea caracteristicilor sustenabile din spatele produselor, pentru a arăta consumatorului cât de mult valorează să cumperi eco. Mesajele puternice afişate în magazine, în mediul online şi în alte puncte cheie, vor fi esenţiale pentru a transforma atitudinea consumatorilor, de la a fi doar interesaţi de produsele ecologice la a le achiziţiona."

Mai multe detalii despre acest studiu sunt disponibile la:  http://www.csrwire.com/News/15313.html
si www.deloitte.com/us/greenshopperstudy09

Întregul raport poate fi accesat la http://www.deloitte.com/dtt/cda/doc/content/US_CP_GMADeloitteGreenShopperStudy_2009.pdf