Despre lobby şi federaţii: un nou sondaj EurActiv

Conform unui nou sondaj EurActiv, majoritatea federaţiilor industriale sunt de acord că, în această perioadă de criză, abilitatea de a influenţa politicile Uniunii Europene prin lobby reprezintă cel mai mare atu al lor.

86% dintre reprezentanţii firmelor membre şi 85% dintre federaţii percep drept cel mai important rol al lor modificarea prin acţiuni de lobby a regulamentelor impuse de instituţiile U.E. Activităţile de monitorizare (85%) şi comunicare (82%) în ceea ce priveşte politicile U.E. sunt considerate mult mai importante de către federaţii, spre deosebire de membrii lor (61%, respectiv 55%). Mai mult decât atât, federaţiile consideră reprezentanţa în Bruxelles ca fiind foarte importantă în proporţie de 84%, spre deosebire de membrii federaţiilor, care consideră acest lucru important doar în proporţie de 20%.

52% dintre federaţii şi 69% dintre membrii lor consideră că cea mai mare provocare pe care o au de înfruntat federaţiile este reprezentată de găsirea unui echilibru între diferitele interese ale membrilor, majoritatea acestora interacţionând unii cu ceilalţi cel puţin săptămânal. Sondajul indică faptul că e-mail-ul reprezintă mijlocul de comunicare preferat în aceste situaţii, în proporţie de 93% pentru corporaţiile membre şi 87% pentru federaţii. Cu toate acestea, comunicarea faţă-în-faţă este foarte apreciată (61% pentru membri, respectiv 67% pentru federaţii). Din punctul de vedere al federaţiilor, 45% declară că lipsa de pesonal şi de resurse din această perioadă le afectează eficacitatea, iar 39% consideră o problemă diferenţele apărute în ceea ce priveşte numărul membrilor şi bugetele.

Peste jumătate dintre federaţii (51%) se aşteaptă la o creştere a numărului de membri în acest an, doar 5% predicând o scădere. Pe de altă parte, 49% dintre corporaţii consideră că numărul membrilor federaţiilor va rămâne stabil, în timp ce doar 41% dintre federaţii consideră acest lucru. Membrii federaţiilor sunt în mare parte asociaţii naţionale şi organizaţii din mediul de afaceri (35%), anul trecut fiind semnalată o creştere a corporaţiilor membre, ca rezultat al crizei economice. Conform sondajului, companiile devin şi ele membre, 49% dintre ele fiind deja membre în peste 5 asociaţii fiecare. 90% dintre respondenţii corporativi consideră ca a fi membru într-o federaţie reprezintă cea mai eficientă metoda de a-şi atinge obiectivele de public affairs.

Mai multe detalii la http://www.euractiv.com/25/images/SEAP_PPT_060409.pdf
şi http://www.euractiv.com/en/pa/euractiv-survey-sheds-light-eu-lobbying-strategies/article-181109