Americanii preferă brandurile care le împărtăşesc valorile

Conform noului studiu „BBMG Conscious Consumer Report: Redefining Value in a New Economy”, consumatorii americani preferă brandurile care respectă aceleaşi valori ca şi ei şi le „pedepsesc” pe cele care nu împărtăşesc aceste valori. De asemenea, ei discută despre acţiunile şi comportamentele corporative cu familiile, prietenii şi colegii lor.

77% dintre consumatorii americani declară că „simt că pot schimba ceva dacă achiziţionează produse de la companii responsabile social”, iar 72% declară că „au evitat să achiziţioneze produse de la companii cu ale căror practici ei nu sunt de acord”. Astfel se atrage atenţia asupra importanţei comportamentului consumatorilor asupra organizaţiei.

La fel de important, comportamentul organizaţiei creează word of mouth. Peste jumătate dintre consumatori (55%) declară că „adesea îi încurajează pe alţii să cumpere produse de la companii care sunt responsabile social”, şi aproape jumătate (48%) declară că „le-au spus altora să nu mai cumpere produse de la companii cu ale căror practici nu sunt de acord”.

Unul din patru consumatori (28%) declară că „publică adesea păreri şi recomandări despre produse şi companii pe bloguri sau pe site-urile de reţele sociale”.
De asemenea, în urma sondajului s-a descoperit că acei consumatori cunoscuţi drept „Enlighteneds”  (reprezintă 10% din totalul consumatorilor, sunt cei care tind aproape întotdeauna să achiziţioneze produse în conformitate cu valorile după care se ghidează) au o şansă de patru ori mai mare să „îi încurajeze pe ceilalţi să cumpere de la companii responsabile social” şi o şansă de trei ori mai mare să „le spună celorlalţi să nu mai cumpere produse de la companii cu ale căror practici ei nu sunt de acord”. Mai mult decât atât, „Enlighteneds” sunt cei care publică cel mai mult recenzii ale produselor/companiilor şi recomandări, comparativ cu alte grupe de consumatori (61% din 28% totalul adulţilor).

Studiul a fost efectuat de BBMG, în colaborare cu Global Strategy Group şi Bagatto şi a combinat o cercetare de tip etnografic cu un sondaj aplicat pe 2000 de adulţi la nivel naţional.
Pentru mai multe detalii, accesaţi http://www.csrwire.com/press/press_release/27052-BBMG-Study-Three-Fourths-of-U-S-Consumers-Reward-Punish-Brands-Based-on-Social-and-Environmental-Practices-