Blogurile au o influenta mai mare asupra achizitiei decat media sociale

Sondajul „Harnessing the Power of Blogs” sponsorizat de compania BuzzLogic şi implementat de către JupiterResearch pe un număr de peste 2000 de respondenţi online din Statele Unite a avut ca scop descoperirea modificărilor de comportamnt care vizează legătura dintre bloguri şi consum, ce influenţă au blogurile asupra deciziilor de cumpărare şi influenţa generală a blougurilor asupra comportamentului de achiziţie.

Rezultatele indică faptul că cititorii de bloguri (definiţi drept consumatori care citesc un blog mai des de o dată pe lună) folosesc cel mai des blogurile drept instrument online pentru a găsi conţinut pe alte bloguri, această metodă fiind folosită mai des decât căutarea generală pe Web. Cu o creştere de 300% a citirii blogurilor în ultimii patru ani, studiul confirmă de asemenea faptul că cititorii de bloguri sunt extrem de influenţaţi de conţinutul blogurilor atunci când iau o decizie de achiziţie.

Alte rezultate ale studiului:
•    Cititorii nu se folosesc atât de adesea de funcţia de căutare pentru a găsi bloguri noi: conform studiului, unul din cinci foloseşte link-urile de pe bloguri pentru a găsi bloguri noi (38% folosesc link-urile, în timp ce 34% dintre cititori se folosesc de funcţia de căutare pe Web);
•    Link-urile sunt de încredere: 39% dintre respondenţi declară că un link de pe un blog are acelaşi impact ca o recomandare făcută de o persoană de încredere;
•    50% dintre cititori consideră că blogurile sunt utile pentru obţinerea informaţiilor în vederea achiziţiei;
•    Când vor să facă o achiziţie, cititorii au mai multă încredere în conţinutul relevant găsit pe bloguri decât cel descoperit pe site-uri de reţele sociale;
•    Dintre respondenţii care consideră blogurile utile pentru luarea deciziei de cumpărare, 56% au declarat că blogurile de nişă şi cele specializate au reprezentat sursa de bază;
•    31% dintre respondenţi s-au folosit de informaţiile găsite pe bloguri pentru a achiziţiona produse legate de tehnologie; 15% pentru produse din sfera media şi divertisment, 14% pentru jocuri/jucării şi/sau produse sportive, 10% pentru produse din domeniul sănătăţii;
•    În ceea ce priveşte etapele procesului de achiziţie, 21% dintre cititori sunt influenţaţi de bloguri atunci când se decid asupra unui produs sau serviciu, 19% când îşi fac o selecţie a alegerilor, 19% pentru a primi sfaturi şi răspunsuri, 17% pentru a descoperi produse şi servicii, 14% pentru a se asigura că este bine ce fac, 13% sunt inspiraţi să facă o achiziţie, iar 7% sunt determinaţi să achiziţioneze un anumit produs.

Mai multe detalii la: http://news.prnewswire.com/DisplayReleaseContent.aspx?ACCT=104&STORY=/www/story/10-28-2008/0004912750&EDATE=