30052020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Utilizatorii consideră că opiniile online influenţează comportamentul companiilor

Utilizatorii consideră că opiniile online influenţează comportamentul companiilor

Pin It
Două treimi dintre utilizatorii de new media din Statele Unite sunt de părere că pot influenţa comportamentul companiilor exprimându-şi opiniile prin intermediul noilor media. Astfel, conform sondajului realizat de Cone, 2009 Cone Consumer New Media Study, 44% dintre aceştia caută, împărtăşesc sau discută online despre informaţii legate de responsabilitatea corporativă (CR) şi sunt foarte încrezători în capacitatea lor de a influenţa comportamentul organizaţional.

62% dintre utilizatorii participanţi la sondaj consideră că pot influenţa deciziile corporative exprimându-şi opiniile prin intermediul noilor media. De altfel, 24% şi-au exprimat punctul de vedere în cazul unei anumite probleme, iar 23% au contactat direct o companie. În total, 74% dintre respondenţi se aşteaptă ca organizaţiile să participe la conversaţiile online privind practicile lor de responsabilitate corporativă.

Cu toate acestea, utilizatorii noilor media par să prefere acţiunea în locul dialogului:
-    30% dintre ei au achiziţionat un produs sau un serviciu pe baza aflării unor informaţii pozitive despre companie sau brand,
-    23% au schimbat brandul sau au boicotat o companie bazându-se pe informaţii negative aflate despre un produs, o companie sau un brand.

Consumatorii sunt cel mai interesaţi de informaţii care îi pot ajuta în luarea deciziilor de cumpărare. Respondenţii vor să afle de la companii ce conţin produsele şi în ce condiţii au fost produse (85%) şi doresc să li se ofere mai multe detalii despre informaţiile, etichetele sau reclamaţiile din mediul offline (de exemplu, în magazine, pe ambalaj, în reclame) (83%).

După cum declară Jonathan Yohannan, senior vice-president of coroprate responsibility Cone, „Consumatorii utilizaează noile media pentru a se informa în vederea achiziţiilor, dar nu intră întotdeauna în dialog.”

Rezultatele studiului indică faptul că, în principiu, consumatorii dezvoltă atitudini de încredere în ceea ce priveşte comunicarea despre responsabilitatea corporativă  din spaţiul online. Trei sferturi dintre utilizatorii de new media declară că acest canal reprezintă o modalitate foarte eficientă pentru a afla mai multe despre eforturile de CR ale companiilor, 65% sunt de părere că ştiu unde să caute astfel de informaţii, iar 47% consideră că, atunci când vorbesc online despre eforturile de CR, companiile sunt transparente şi oneste.

Consumatorii se bazează în principal pe canalele Web 1.0, precum site-urile (27%) sau e-mail-ul (22%) atunci când cută informaţii privind CR. Canalele care presupun dialog şi o implicare mai mare sunt subutilizate – reţelele sociale (15%), blogurile (11%).

Sondajul a fost realizat online în perioada 11-13 septembrie, 2009, pe un eşantion de 1 048 adulţi din Statele Unite, 545 femei şi 503 bărbaţi cu vârsta de peste 18 ani. Respondenţii care au declarat că nu utilizează niciodată site-uri sau instrumente ale noilor media au fost excluşi din sondaj, rezultând un eşantion de 587 „utilizatori ai noilor media”.

Mai multe detalii la: http://www.csrwire.com/press/press_release/27966-Two-Thirds-of-American-New-Media-Users-Feel-They-Can-Influence-Business-Practices-by-Voicing-Opinions-Online
Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2          Graffiti PR logo-1             logo oxygen site