28052020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Cetăţenia corporativă, importantă în perioada de criză

Cetăţenia corporativă, importantă în perioada de criză

Pin It
Noul sondaj State of Corporate Citizenship 2009, un proiect al Boston College Center şi The Hitachi Foundation, relevă faptul că din ce în ce mai multe companii americane au în vedere cetăţenia corporativă (corporate citizenship), văzută mult mai importantă în această perioadă de criză decât până acum. Cu toate acestea, chiar dacă atitudinea faţă de ideea de cetăţenie corporativă este una pozitivă, încă există diferenţe între această atitudine şi practicile şi investiţiile propriu-zise.

După cum declară Chris Pinney, Director of Research and Policy la Boston College Center for Corporate Citizenship, „valoarea cetăţeniei corporative creşte pe măsură ce companiile îşi dau seama de avantajul adus reputaţiei lor. Sondajul indică faptul că organizaţiile devin mai interesate se comunice despre activităţile şi implicarea lor în problemele sociale şi ecologice.”

Printre rezultatele studiului:
-    În ciuda schimbărilor economice, majoritatea companiilor americane nu fac modificări în ceea ce priveşte practicile lor de corporate citizenship. Dintre cele care au făcut diverse schimbări, 38% au redus activităţile filantropice, 27% au crescut numărul de concedieri, iar 19% au redus bugetul de cercetare şi dezvoltare a produselor sustenabile.
-    Senior executives sunt de părere că astăzi companiile ar trebui să fie mai implicate în problemele publicurilor, de la sănătate şi educaţie, la protecţia consumatorului şi a mediului. De exemplu, 65% dintre ei sunt de părere că organizaţiile ar trebui să se implice mai mult în problema sănătăţii.
-    Reputaţia este considerată de 70% dintre respondenţi drept un bun motiv pentru corporate citizenship, la egalitate cu argumentul că o cetăţenie corporativă s-ar „potrivi cu tradiţiile şi valorile companiei”.
-    Răspunsul companiilor din timpul crizei în ceea ce priveşte activităţile de corporate citizenship a fost diferit în funcţie de mărimea organizaţiei. Companiile mari şi-au crescut în mod semnificativ investiţiile şi implicarea în activităţile cetăţeneşti, dar au făcut mai multe concedieri. Firmele mici au minimalizat numărul de concedieri, dar au neglijat alte aspecte legate de corporate citizenship.
-    În condiţiile economice curente, 15% dintre companii cresc fondurile pentru cercetarea şi dezvoltarea unor noi produse sustenabile; 11% cresc activităţile de marketing şi comunicare privind corporate citizenship.

Sondajul a fost realizat între 4 şi 23 iunie 2009, având 756 de respondenţi, executivi în cadrul companiilor – 36% în cadrul firmelor mici (între 1-99 de angajaţi), 24% în cadrul firmelor mijlocii (100-999 de angajaţi), iar 40% în cadrul unor companii mari (peste 1000 de angajaţi).

Mai multe detalii la: http://www.csrwire.com/press/press_release/27696-In-Depth-of-Recession-American-Business-Confirm-Value-of-Corporate-Citizenship-Focus-on-Sustainable-Products-and-Workforce-Development-New-Survey-Shows
Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2          Graffiti PR logo-1             logo oxygen site