28052020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Digi Cafe octombrie 2009: cum măsurăm succesul campaniilor de mobile marketing

Digi Cafe octombrie 2009: cum măsurăm succesul campaniilor de mobile marketing

Pin It
Pe 29 octombrie, în Club Pat, s-au întâlnit specialişti în mobile marketing de la More Mobile Relations (Norvegia), Voxline, Syscom Digital, Motion Vision Communication şi Netopia System, alături de cei interesaţi de această sferă, pentru a discuta despre evaluarea succesul campaniilor de mobile marketing. Invitaţi la dezbatere au fost Maia Novolan, director general Syscom Digital; Dan Vîrtopeanu, general manager Voxline Communication; Antonio Eram, fondator şi CEO Netopia System; Marian Costache, Managing Partner Motion Vision Communication şi Anders Borde, marketing director More Mobile Relations (Norvegia) care a luat parte la întâlnire prin Skype.

Dan Vârtopeanu a estimat valoarea pieţei de mobile marketing la nivel global la 4,5 miliarde. Acesta a subliniat şi faptul că relevanţa mesajelor şi targetarea mai eficientă decât în online este un factor esenţial, dar că nu a înregistrat, în experienţa sa, o rată de răspuns mai mare de 30%. Răspunzând unei întrebări din public, Dan Vârtopeanu a afirmat că numărul de iPhones din România nu e suficient de mare pentru a determina succesul unei campanii de marketing, aşa cum se întâmplă în afară.

Maia Novolan ne-a dezvăluit că piaţa de mobile marketing din România se situa în jurul valorii de 4 milioane de euro în primăvară, fiind unul dintre puţinele domenii ce au înregistrat creşteri anul acesta. Dacă se admite faptul că nu vorbim doar de SMS-uri, ci şi de pachetul de logistică şi consultanţă ataşat, doamna Novolan consideră că piaţa poate merge până la 5 milioane de euro. Aceasta susţine că este nevoie de creativitate în acest domeniu şi îşi sfătuieşte clienţii să-şi realizeze propriile baze de date, printr-o strategie pull, nefiind adepta achiziţiei de baze de date.

Anders Borde, care a intervenit prin Skype din Suedia, a precizat că piaţa europeană nordică a înregistrat vânzări în valoare de 40 de milioane de euro din mobile marketing. Tendinţa de creştere este una susţinută, motiv pentru care Anders a făcut previziuni optimiste: 150 de milioane de euro din mobile marketing în 2012-2013 în Europa de Nord.

Marian Costache vede telefonul mobil ca pe un al şaselea simţ, dat fiind că suntem aproape nedespărţiţi de el. Printr-o abordare creativă, se pot creea legături emoţionale între consumator şi produsul promovat. Pentru campaniile de mobile marketing prin bluetooth, domnul Costache a afirmat că rata de răspuns se situează între 13 şi 20%, însă aceasta poate creşte până la 60% în funcţie de spaţiul promovării (de exemplu, într-un club) sau de contextul emoţional. Managing Partner Motion Vision Communication a recunoscut faptul că acest canal este încă la nivel de pionierat peste tot în lume şi că e normal să apară costuri neprevăzute, mai ales când clienţii impun graniţe foarte clare. Importanţi rămân însă trendsetter-ii, care deschid calea pentru inovaţie.

Antonio Eram, de la Netopia System, a ţinut să ne reamintească de posibilităţile convergenţei canalelor în utilizarea telefonului mobil, prin care mobile marketing poate fi corelat cu o componentă de online. El susţine că acele companii care dezvoltă campanii de mobile marketing doar pentru brand awareness sunt cel mai bine tolerate. CEO Netopia a adus în atenţie un detaliu important, şi anume faptul că o campanie de mobile marketing realizată prin intermediul unui singur operator de telefonie mobilă va fi limitată, inevitabil, la market share-ul acelui operator. Netopia, care recent a intrat pe piaţa de plăţi online prin intermediul cardului, are ca obiectiv obţinerea unei cote de piaţă de 30% în următoarele 6 luni, dintr-o piaţă estimată la 60 de milioane de euro.

La final, Marian Costache a pledat pentru gestionarea contextului emoţional prin intermediul mobile marketing. Maia Novolan susţine că o targetare eficientă şi cât mai exactă va determina succesul unei campanii de mobile marketing. Dan Vârtopeanu vede în acest canal un domeniu cu posibilităţi pe care niciun altul nu le poate oferi şi susţine că viitorul aparţine online-ului, mobilului şi internetului pe mobil. Antonia Eram este însă precaut şi mizează pe coerenţă şi obiective clare, combinate cu o doză de pesimism, pentru ca rezultatele să fie cu adevărat apreciate.

F5, compania de web a grupului Realitatea-Caţavencu, a iniţiat la sfârşitul lunii martie proiectul Digi Cafe, o serie de întâlniri informale unde specialiştii online şi profesioniştii din diverse domenii au ocazia de a relaţiona, de a schimba idei şi de a încheia parteneriate de afaceri.
A consemnat Andra Larisa Zaharia, Senior Editor PR Romania
Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2          Graffiti PR logo-1             logo oxygen site