Media sociale, utilizate în mediul de afaceri. Un sondaj Business.com

Un sondaj al Business.com, „2009 Business Social Media Benchmarking Study”, oferă informaţii importante privind modul în care sunt utilizate media sociale în mediul de afaceri. Studiul a avut 2 948 de respondenţi, adulţi din Statele Unite şi Canada care folosesc media sociale în timpul serviciului (citesc bloguri, folosesc Twitter pentru a găsi informaţii legate de mediul de afaceri etc.) şi/sau lucrează pentru o companie care are diverse iniţiative desfăşurate prin intermediul media sociale.

Printre rezultatele studiului:
-    Webminariile şi podcast-urile sunt principalele instrumente de social media din mediul de afaceri, utilizate de 69% dintre profesioniştii care  apelează la media sociale pentru a găsi informaţii relevante.
-    Facebook reprezintă reţeaua socială principală în care activează companiile centrate pe consumatori Astfel,  83% dintre respondenţi îşi creează şi îşi dezvoltă profiluri aici, în timp ce doar 45% dintre ei folosesc Twitter. Cu toate acestea, companiile Business to Business (B2B) au o prezenţă importantă pe ambele platforme: 77% au profil pe Facebook şi 73% au cont pe Twitter.
-    Încercările actuale de a restricţiona la locul de muncă accesul la reţele sociale precum Facebook sau Twitter trebuie regândite, în lumina actuală a valorii pe care o pot aduce aceste activităţi pentru dezvoltarea afacerii: printre respondenţii care utilizează media sociale la locul de muncă în scop profesional, 62% vizitează profiluri ale altor companii sau branduri pe site-urile de reţele sociale, iar 55% caută informaţii de business pe aceste site-uri.
-    Consultanţii şi profesioniştii în marketing şi comunicare sunt cei mai activi utilizatori ai social media ca resursă pentru obţinerea informaţiilor de business, în special în micro întreprinderi (sub 10 angajaţi) şi firmele mici (10-99 de angajaţi). Profesioniţtii în IT au cea mai scăzută rată de participare.
-    Compania „medie” din cadrul acestui sondaj dezvolta, planifica sau implementa şapte iniţiative diferite pe sociale media, iar în 65% din cazuri angajaţii înşişi asigurau resursa umană pentru aceste iniţiative. Mai mult decât atât, 71% dintre companii au mai puţin de doi ani de experienţă în utilizarea media sociale pentru mediul de afaceri.

Mai multe detalii la: http://www.prnewswire.com/news-releases/largest-study-to-date-of-social-media-use-by-business-professionals-reveals-inner-workings-of-key-medium-69268567.html