Statele Unite: cel mai bun brand de ţară

Pentru prima dată, SUA a ocupat locul 1 în cadrul Country Brand Index (CBI), un studiu global anual care a ajuns în prezent la cea de-a cincea ediţie. Pe locurile 2 şi 3 s-au situat Canada, gazda Jocurilor Olimpice de Iarnă din 2010, respectiv Australia, care ocupa prima poziţie anul trecut. CBI este un studiu care are aproximativ 3000 de respondenţi din 9 ţări, turişti aflaţi în călătorii de afaceri sau de relaxare şi examinează modul în care sunt percepute şi apreciate brandurile de ţară, precum şi diferitele curente globale de la nivelul sectorului turistic.

Primele 10 branduri de ţări din 2009 conform CBI sunt: 1) SUA, 2) Canada, 3) Australia, 4) Noua Zeelandă, 5) Franţa, 6) Italia, 7) Japonia, 8) Marea Britanie, 9) Germania, 10) Spania.

Alte rezultate ale studiului (sunt enumerate primele cinci ţări pentru fiecare categorie):
•    Cel mai bun brand - „Ţară ideală pentru afaceri”: SUA, Singapore, Japonia, Germania, Canada;
•    Cel mai bun brand de ţară – „Artă şi Cultură”: Italia, Franţa, India, Japonia, Grecia;
•    Cel mai bun brand de ţară – „Autenticitate”: Japonia, India, Peru, Cambodia, Bhutan;
•    Cel mai bun brand de ţară – „Istorie”: Egipt, India, Peru, Israel, Italia;
•    Cel mai bun brand de ţară – „Siguranţă”: Canada, Germania, Japonia, Noua Zeelandă, Bermuda
•    Cel mai bun brand de ţară – „Libertate politică”: Canada, Germania, Australia, Marea Britanie, Noua Zeelandă;
•    Cel mai bun brand de ţară – „Ecologie”: Finlanda, Germania, canada, Noua Zeelandă, Islanda
•    Cel mai bun brand – „Ţara pe care doriţi să o vizitaţi/revizitaţi”: Australia, Noua zeelandă, Maldive, Tahiti, SUA

Studiul CBI reflectă de asemenea o serie de noi tendinţe în sectorul turismului, printre care se numără:
•    Importanţa acordată valorii financiare: Criza economică a determinat consumatorii să gândească orice călătorie din prisma valorii financiare, în funcţie de care iau decizia finală. Indiferent de tipul călătoriei, ei evaluează în funcţie de preţ şi de obicei se aşteaptă la chilipiruri.
•    Misterul autenticităţii: autenticitatea este un factor important în alegerea destinaţiilor de călătorie, însă există diferenţe de percepţie ale acestui concept. Astfel, există patru trenduri diferite:
•    Conform sondajului CBI, cele trei ţări care vor deveni importante destinaţii turistice în următorii 5 ani sunt Emiratele Arabe Unite, China şi Vietnam.

Mai multe detalii la: http://www.prnewswire.com/news-releases/united-states-claims-1-spot-for-first-time-as-worlds-top-country-brand-69357087.html