01062020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Consumatorii se informează din mediul online pentru cumpărăturile de sărbărtori

Consumatorii se informează din mediul online pentru cumpărăturile de sărbărtori

Pin It
Conform celui de-al 24-lea studiu anual Deloitte, „Deloitte's Annual Holiday Survey”, noile tehnologii au influenţat foarte mult comportamentele de achiziţie ale consumatorilor, anul acesta social media şi teleoanele mobile jucând un rol esenţial în influenţarea deciziilor de cumpărare.

Astfel, unul din cinci consumatori (17%) plănuiesc să utilizeze media sociale atunci când îşi fac cumpărăturile de sărbători. Dintre aceştia, 3 din 5 (60%) vor folosi social media pentru a găsi reduceri, cupoane şi alte informaţii despre promoţii de vânzări, în timp ce 53% vor folosi media sociale pentru a găsi idei de cadouri, iar 52% vor verifica lista de cadouri a familiei şi prietenilor. Utilizatorii fac parte din toate grupele de vârstă: 52% sunt între 18-29 de ani, 33% între 30-44 de ani, iar 10% aparţin grupului de vârstă 45-60 de ani.

Şi telefonul mobil reprezintă un nou instrument util în realizarea cumpărăturilor de sărbători, urmărind a fi utilizat în acest scop de 19% dintre consumatori: dintre ei, 55% vor căuta diferite locaţii, 45% vor compara preţuri, 40% vor afla informaţii despre produse, 32% vor căuta reduceri şi cupoane, 31% vor citi recenzii şi opinii ale altor persoane. Unul din patru se aşteaptă chiar să achiziţioneze produse prin intermediul telefonului mobil.

Cumpărăturile online devin din ce în ce mai populare: 22% dintre respondenţi anticipează că vor face doar cumpărături online anul acesta, iar mulţi folosesc Internetul pentru a găsi oferte speciale (44% se aşteaptă să utilizeze cupoane obţinute online).

Recenziile şi opiniile au devenit o altă sursă de informare online: 39% dintre consumatori au declarat că citesc adesea opinii publicate pe Internet privind fie magazine, fie produse, iar 25% sunt de părere că anul acesta vor lua decizii de achiziţionare bazându-se pe opiniile citite online. Mai mult decât atât, peste o treime dintre ei (34%) declară că recenziile şi rating-urile online le influenţează deciziile de cumpărare mai mult decât advertisingul.

Nu numai că s-au schimbat comportamentele de achiziţie ale consumatorilor, dar este posibil ca aceste schimbări să fie unele permanente. Peste un sfert dintre respondenţi (26%) declară că perioada de recesiune a afectat permanent sumele de bani pe care le cheltuiesc la cumpărături, 33% au indicat că au devenit mai puţini loiali faţă de diferiţi retaileri, iar 44% declară că, deşi au rămas loiali magazinelor preferate, acum se duc de mai puţine ori la cumpărături sau achiziţionează mai puţine produse.

Interesul pentru produsele eco şi retaileri „verzi” a rămas constant comparativ cu anul trecut: 20% dintre consumatori plănuiesc să cumpere mai multe produse eco în acest an, iar 18% să cumpere de la retaileri responsabili din punctul de vedere al mediului. Aproape jumătate dintre ei (47%) sunt dispuşi să plătească mai mult pentru un cadou „verde”, iar 36% sunt duspuşi să plătească cu 5 până la 10% mai mult.

Studiul se bazează pe analiza datelor colectate online între 24 septembrie şi 2 octombrie 2009, de la un număr de 10.878 de respondenţi.

Mai multe detalii la: http://www.prnewswire.com/news-releases/forget-rudolph-consumers-looking-to-digital-to-guide-their-holiday-shopping-69749802.html
Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2          Graffiti PR logo-1