Consumatorii se informează din mediul online pentru cumpărăturile de sărbărtori
- 13 Noiembrie 2009 |
- Adina Tudor
Astfel, unul din cinci consumatori (17%) plănuiesc să utilizeze media sociale atunci când îşi fac cumpărăturile de sărbători. Dintre aceştia, 3 din 5 (60%) vor folosi social media pentru a găsi reduceri, cupoane şi alte informaţii despre promoţii de vânzări, în timp ce 53% vor folosi media sociale pentru a găsi idei de cadouri, iar 52% vor verifica lista de cadouri a familiei şi prietenilor. Utilizatorii fac parte din toate grupele de vârstă: 52% sunt între 18-29 de ani, 33% între 30-44 de ani, iar 10% aparţin grupului de vârstă 45-60 de ani.
Şi telefonul mobil reprezintă un nou instrument util în realizarea cumpărăturilor de sărbători, urmărind a fi utilizat în acest scop de 19% dintre consumatori: dintre ei, 55% vor căuta diferite locaţii, 45% vor compara preţuri, 40% vor afla informaţii despre produse, 32% vor căuta reduceri şi cupoane, 31% vor citi recenzii şi opinii ale altor persoane. Unul din patru se aşteaptă chiar să achiziţioneze produse prin intermediul telefonului mobil.
Cumpărăturile online devin din ce în ce mai populare: 22% dintre respondenţi anticipează că vor face doar cumpărături online anul acesta, iar mulţi folosesc Internetul pentru a găsi oferte speciale (44% se aşteaptă să utilizeze cupoane obţinute online).
Recenziile şi opiniile au devenit o altă sursă de informare online: 39% dintre consumatori au declarat că citesc adesea opinii publicate pe Internet privind fie magazine, fie produse, iar 25% sunt de părere că anul acesta vor lua decizii de achiziţionare bazându-se pe opiniile citite online. Mai mult decât atât, peste o treime dintre ei (34%) declară că recenziile şi rating-urile online le influenţează deciziile de cumpărare mai mult decât advertisingul.
Nu numai că s-au schimbat comportamentele de achiziţie ale consumatorilor, dar este posibil ca aceste schimbări să fie unele permanente. Peste un sfert dintre respondenţi (26%) declară că perioada de recesiune a afectat permanent sumele de bani pe care le cheltuiesc la cumpărături, 33% au indicat că au devenit mai puţini loiali faţă de diferiţi retaileri, iar 44% declară că, deşi au rămas loiali magazinelor preferate, acum se duc de mai puţine ori la cumpărături sau achiziţionează mai puţine produse.
Interesul pentru produsele eco şi retaileri „verzi” a rămas constant comparativ cu anul trecut: 20% dintre consumatori plănuiesc să cumpere mai multe produse eco în acest an, iar 18% să cumpere de la retaileri responsabili din punctul de vedere al mediului. Aproape jumătate dintre ei (47%) sunt dispuşi să plătească mai mult pentru un cadou „verde”, iar 36% sunt duspuşi să plătească cu 5 până la 10% mai mult.
Studiul se bazează pe analiza datelor colectate online între 24 septembrie şi 2 octombrie 2009, de la un număr de 10.878 de respondenţi.
Mai multe detalii la: http://www.prnewswire.com/news-releases/forget-rudolph-consumers-looking-to-digital-to-guide-their-holiday-shopping-69749802.html