01062020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari De la Unique Selling Proposition la Relationship Selling Proposition

De la Unique Selling Proposition la Relationship Selling Proposition

Pin It
marketing360Specialiştii în marketing şi advertising reuniţi la dezbaterile Marketing 360 au convenit că punctul forte care va dicta succesul companiilor din Romania în următoarea perioadă este orientarea atenţiei în totalitate asupra consumatorului.


Prima sesiune de discuţii a fost o analiză a provocărilor actuale din piaţă şi a eficienţei marketingului pe timp de criză. Aneta Bogdan, Managing Partner, Brandient, numeşte marketingul "prezentul business-ului", cel de care ai nevoie atunci când situaţia se schimbă, în timp ce brandingul vorbeşte despre viitorul unui business. În 2009, proiectele de rebranding nu s-au făcut simţite tocmai pentru că oamenii sunt interesaţi de prezent în perioadele de recesiune. Acum, consultantul de marketing este important în proporţie de 80%, mai ales pentru corporaţiile mari.   

În ceea ce priveşte managementul de brand, important este să se înteleagă avantajul competitiv al brandului care trebuie construit pentru consumatori. În consecinţă, una dintre tendinţele actuale este trecerea de la marketing de consumator la cel de cumparător (shopper marketing), adică  trecerea de la "construirea brandului exclusiv prin relaţia cu consumatorul" la "surprinderea consumatorului la punctul de vânzare".

Din experienţa Manuelei Necula, CEO Ogilvy Group Romania, în perioada de criză, au existat tipuri de comportamente diferite. Companii care au ales fie să investească, al căror rezultat a fost de creştere în volum şi sunt cele care au şanse mari să câştige teren în faţa competitorilor, fie companii care au ales să-şi susţină doar brandurile foarte puternice din portofoliu, fie cei care şi-au redus bugetele spre zero. Toate s-au axat, însă, mult mai mult pe proiecte tactice şi nu pe cele de imagine. Ceea ce face, de fapt, diferenţa este tocmai faptul că brandurile puternice nu-şi permit să renunţe la valorile lor puternice, deci la imagine.

Pe partea de advertising, anul 2009 a fost benefic, în perspectiva lui Bogdan Naumovici, care spune că, deşi s-a redus numărul de oameni din agenţii, eficienţa agenţiilor nu a scăzută. Ceea ce le lipseşte oamenilor din advertising pentru a fi eficienţi este înţelegerea cu adevărat a business-ului pe care îl are clientul. În aceeaşi măsură, lipsa de curaj face ca advertiserii să renunţe la ideile lor în faţa propunerilor clientului.

Specialiştii străini au oferit o perspectivă inovativă asupra strategiilor de marketing şi comunicare în contextul noilor realităţi economice centrate pe consumator. Tzafir Granat, marketing vice-president Muller, Romania a legat succesul unui brand de definirea insight-ului, direct legată de nevoia pentru noi generaţii de consumatori. Miza centrală este crearea de relaţii cu consumatorul prin inovaţii în toate aspectele, de la concept, target şi design, până la PR şi ambalaj.

Muller a fost una dintre companiile care a ales să lanseze un brand premium pe timp de criză axându-se nu pe ce face produsul pentru consumator, ci pe cum îl face să se simtă. Succesul lor a avut la bază ideea că viitorul nu constă în simpla atragere a consumatorilor, ci în a-l face loial.

Steve Clay, Executive Creative Director, Lowe &Partners Romania, a numit câteva moduri de a comunica în perioadă de criză. Empatia, umorul, sinceritatea, dar mai ales acţiunea şi comunicarea diferenţiată sunt cheia mesajelor direcţionate către consumator care se fac auzite.

Prezenţa în on-line trebuie să se axeze pe generarea de rezultate, analiza eficienţei companiei şi încorporarea marketingului on-line ca o parte din strategia de comunicare.
Shuja Shaikh, Managing Partner, Kubis Interactive a analizat tendinţele marketingului online şi adevărata evoluţie a acestuia, a web designerilor adevăraţi, nu doar graficieni, a copywriterilor de web şi optimizarea social media în condiţiile în care internetul va ajunge să fie mainstream-ul media.

Pentru Grant McKenzie, marketing vice-president, Ursus, investiţia în această perioadă de recesiune înseamnă creare de valoare. Totul se axează pe dialogul cu consumatorii pe baza informaţiilor relevante, aşa încât relaţia creată să fie una de colaborare, iar word-of-mouth să functioneze benefic.

În faţa provocărilor, unele dintre metodele relevante de comunicare recomandate de Stephanie Jackson, Senior Director, On-line Sevices, Vodafone Romania, vor fi campaniile de publicitate pe mobil, foarte bine targetate şi cu rezultate eficiente.

Situaţia agenţiilor de publicitate în momentul de faţă în Romania, din punctul de vedere al advetiserilor români este într-un declin, pe care criza economică l-a grăbit. Şerban Alexandrescu, Răzvan Mătăşel şi Sorin Psatta au criticat agenţiile de publicitate lipsite de diferenţiere şi oamenii de marcom  lipsiţi de puterea de decizie şi iniţiativă, care au făcut ca agenţiile să fie într-o proporţie foarte mare doar executanţi şi generatoare de idei brute pe care clientul le dezvoltă. Soluţia dată de ei este şi aici câştigarea încrederii consumatorilor prin onestitate, relevanţă, acceptarea criticilor şi promptitudine.

Cosmin Alexandrescu a concluzionat că, mai mult decât oricât, este nevoie de înţelegerea în detaliu a pieţei şi ascultarea a ce-l interesează cu adevărat pe consumator, atenţia la detalii fiind diferenţiatoare.

Dezbaterile de la Marketing 360 au atins toate punctele din mixul de comunicare. Finalul a punctat în special un viitor al soluţiilor new media şi eficienţa promovării pe cale virală, focusată pe rezultat şi coordonată de marketing.



A consemnat Georgiana Stanciu, Editor PR Romania.

Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2          Graffiti PR logo-1