28032024

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Influenţa stakeholderilor la nivel global, analizată într-un nou studiu

Influenţa stakeholderilor la nivel global, analizată într-un nou studiu

Pin It
stakeholderiBoston College Center for Corporate Citizenship a realizat un studiu complex privind influenţa stakeholderilor şi a grupurilor de presiune în nouă ţări. Cercetarea reflectă dinamica contextelor locale, de la modul răspândirii capitalismului în cadrul pieţelor, până la creşterea puterii mediului de afaceri, presiunile exercitate asupra companiilor pentru ca acestea să îşi asume mai multe responsabilităţi sociale şi ecologice sau accentuarea neîncrederii publicurilor în ceea ce priveşte corporaţiile.

Studiul „Mapping Stakeholder Landscapes” reflectă modul în care diferă grupurile de stakeholderi de la o ţară la alta şi necesitatea de a contrabalansa contextele şi schimbările locale cu interesele globale. Cercetarea a durat un an şi a fost un proiect al Global Education Research Network (GERN), o reţea compusă din 12 instituţii globale, incluzând şi Boston College Center. În cadrul studiului, au fost analizate nouă ţări: Chile, China, Germania, Italia, Mexic, Filipine, Africa de Sud, Marea Britanie şi Statele Unite.

Deşi multe practici sunt universale, realităţile politice şi sociale diferă, şi astfel pot influenţa modul în care se dezvoltă mediul de afaceri, precum şi atitudinile companiilor şi ale publicurilor. Astfel:
-    Guvernul Marii Britanii pare să sprijine cel mai mult activităţile de CSR, în timp ce guuvernul SUA este mult mai puţin implicat;
-    Ţările în curs de dezvoltare, precum Chile şi Africa de Sud sunt extrem de influenţate de organizaţii internaţionale precum U.N. Global Compact. În schimb, influenţa acestor organizaţii este foarte mică în SUA şi Italia;
-    Asociaţiile de afaceri joacă un rol foarte important în Africa de Sud, dar nu au nici putere, nici credibilitate în Mexic;
-    Influenţa pieţei SRI (socially responsible investment) este în creştere în ţări dezvoltate precum SUA şi Marea Britanie, dar rămâne aproape inexistentă în ţări ca Chile şi Filipine;
-    Media italiene par să fie cele mai interesate de ştiri legate de CSR, în timp ce în Chile, Filipine şi Africa de Sud, media joacă un rol extrem de mic;

Chris Pinney, director de cercetare şi politici în cadrul Boston College Center, observă că „Acele companii care înţeleg de unde vin presiunile şi sprijinul pentru cetăţenia corporativă sunt mai capabile să alcătuiască strategii şi programe care să răspundă intereselor companiei şi ale stakeholderilor săi.”

Alte rezultate ale studiului includ:
-    Guvernul reprezintă cea mai puternică forţă pozitivă pentru cetăţenia corporativă la nivel global;
-    Marea masă a investitorilor nu înţeleg sau nu apreciază încă valoarea financiară a cetăţeniei corporative;
-    Mulţi stakeholderi, în special angajaţi şi consumatori, sunt încă neîncrezători, deoarece nu ştiu foarte multe despre cetăţenia corporativă sau despre mişcări sociale care să sprijine aceste probleme;
-    Există diferenţe clare între ţările dezvoltate şi cele în curs de dezvoltare în ceea ce priveşte influenţa anumitor grupuri de stakeholderi, cum ar fi investitorii responsabili din punct de vedere social sau cosumatorii etici;

Studiul este disponibil online la următoarea adresă http://www.bcccc.net/index.cfm?fuseaction=document.showDocumentByID&DocumentID=1337

Mai multe detalii la http://www.csrwire.com/press/press_release/28216-Global-Stakeholder-Influence-Examined-in-New-Boston-College-Report


Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP