Organizaţiile nu exploatează întregul potenţial al social media

social-mediaDeloitte, SNCR şi Beeline Labs au dat de curând publicităţii rezultatele studiului "Tribalization of Business Study" pe anul 2009, studiu ce evaluează potenţialul perceput al comunităţilor online şi identifică modul cum organizaţiile consideră că pot să le exploateze mai bine. Rezultatele studiului indică faptul că, în vreme ce organizaţiile folosesc în mod eficace instrumentele online pentru a interacţiona cu  clienţii, partenerii şi angajaţii, pentru discuţii despre brand şi generarea de idei, tot acestea continuă să se lupte să coaguleze întregul potenţial al social media.

Cele mai importante constatări ale studiului sunt:
•    În timp ce 58% dintre respondenţi au evaluat posibilitatea încheierii de parteneriate  cu comunităţile existente, furnizorii complementari sau utilizatorii finali atunci când şi-au dezvoltat propria comunitate, 55% dintre companii care au evaluat această posibilitate nu au încheiat în final niciun fel de parteneriat.
•    În plus, studiul a relevat decalaje importante între scopurile comunităţii (cum ar fi transmiterea conţinutului mai departe prin word of mouth, asigurarea loialităţii clienţilor şi un grad mai mare de cunoaştere a brand-ului) şi modul în care se măsoară succesul. Principalii doi indicatori de măsurare a succesului sunt numărul de utilizatori activi (34%) şi cât de des oameni postează/comentează (32%), ceea ce ne indică faptul că participarea este în continuare considerată cel mai important instrument de măsurare a succesului.
•    Totuşi, alţi posibili indicatori analitici utili, cum ar fi creşterea înregistrată în clasamentul motoarelor de căutare şi preluările din/link-urile către alte site-uri, sunt de regulă mai puţin utilizaţi, ceea ce ne arată o incoerenţă între realizările dorite şi modul cum acestea sunt măsurate.

Pentru informaţii suplimentare, vizitaţi: www.deloitte.com/us/2009tribalizationstudy

Despre studiu
“Studiul Tribalization of Business Study” evaluează potenţialul perceput al comunităţilor online şi identifică modul în care organizaţiile consideră că pot să le exploateze mai bine. Studiul a măsurat răspunsurile a peste 400 de companii, inclusiv organizaţiile din topul 100 al revistei Fortune, care au creat şi menţin în prezent comunităţi online. Comunităţile au variat de la unele mici, cu mai puţin de 100 de membri, până la cele foarte mari, cu peste un milion de membri.