01042020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Un nou studiu IPR propune costul ponderat al apariţiilor media ca alternativă la metoda de evaluare AVE (Advertising Value Equivalent)

Un nou studiu IPR propune costul ponderat al apariţiilor media ca alternativă la metoda de evaluare AVE (Advertising Value Equivalent)

Pin It

evaluare_prProfesioniştii de relaţii publice au în continuare tendinţa de a măsura succesul mai degrabă prin prisma abilităţii lor de a plasa materiale în media, decât a impactului pe care o astfel de acoperire poate să îl aibă în ceea ce priveşte schimbarea unor opinii sau a gradului de notorietate.

Aceasta a fost una dintre constatările unui studiu internaţional realizat la finele anului trecut de Benchpoint pentru AMEC (Asociaţia Internaţională pentru Măsurarea şi Evaluarea Comunicării), Institutul American de Relaţii Publice (IPR) şi Asociaţia Germană de Relaţii Publice (DPRG).

În prezent, Comisia IPR pentru Măsurarea şi Evaluarea Relaţiilor Publice a publicat o lucrare care dezbate subiectul AVE: "A New Paradigm for Media Analysis: Weighted Media Cost. An Addendum to: "Advertising Value Equivalency (AVE)", de Angela Jeffrey, APR, Bruce Jeffries-Fox, şi Prof. Dr. Brad L. Rawlins. (2010).

AVE se referă practic la alocarea unei „valori” ştirilor prin echivalare cu costurile publicităţii, pornind de la premisa că ştirile sunt într-o oarecare măsură „echivalente” publicităţii în ceea cea priveşte impactul probabil asupra publicului. Comisia IPR pentru Măsurarea şi Evaluarea Relaţiilor Publice a decis recent să respingă AVE ca şi concept şi practică de măsurare a activităţilor media – dar fără a abandona în mod explicit sau public partea practică înainte de a se ajunge la un anumit consens în ceea ce priveşte instrumentele alternative de evaluare a eforturilor de media relations.

Lucrarea care îi are ca autori pe Jeffrey/Jeffries-Fox/Rawlins oferă o primă schiţă de propunere: ea descrie dezavantajele vechii metodologii AVE şi introduce un instrument alternativ de măsurare a activităţilor în media numit „Costul ponderat al activităţilor media” (WMC) care ar trebui să asigure o abordare mai holistică asupra analizei valorii media.

Puteţi descărca raportul aici.

Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black