"Web stress" afecteaza afacerile online

Primul studiu care analizează reacţiile neurologice ale consumatorilor la o experienţă online neplăcută confirmă fenomenul de „web stress”. Astfel, conform cercetării realizate de CA, Inc, mulţi utilizatori se confruntă cu „web stress” atunci când fac o achiziţie online – analiza undelor cerebrale din timpul experimentelor a relevat faptul că participanţii care au utilizat site-uri cu performanţe slabe au trebuit să se concentreze cu până la 50% mai mult. În plus, analiza expresiilor faciale şi a comportamentelor participanţilor a relevat stări crescute de agitaţie şi un stres mai mare.

Kobi Korsah, Director, EMEA Product Marketing în cadrul CA, declară: „Nu este vorba neapărat numai de design-ul site-ului sau de viteza conexiunii la Internet – performanţa unui site web depinde de performanţele aplicaţiilor web care stau la baza lui. Companiile au nevoie de un APM – Application Performance Management, care le poate oferi detalii despre modul în care clienţii percep experienţa acestor aplicaţii web.”

Catriona Campbell, psiholog behaviorist, director şi fondator Foviance, o firmă de consultanţă care a participat în cadrul experimentului, completează: "Consumatorii au aşteptări mari în ceea ce priveşte aplicaţiile web şi site-urile – vor ca acestea să răspundă instant şi să fie mereu disponibile. Acest experiment a relevat efectele generate de aplicaţiile web neperformante asupra utilizatorilor. Rezultatele indică faptul că, atunci când nu le sunt îndeplinite aşteptările, oamenii încep să se agite, devin confuzi şi trebuie să se concentreze cu 50% mai mult decât normal. Toate aceste probleme pot fi identificate şi prevenite atât timp cât companiile au o abordare proactivă şi măsoară experienţa online a clienţilor lor."

Mai multe detalii aici