Pe timp de criză, consumatorii germani au încredere în mărcile cu tradiţie, conform Readers Digest Trusted Brands 2010

trusted_brandsConsumatorii germani au încredere mai mult ca oricând în mărcile cu tradiţie: Aspirin, Asbach, Nivea, Miele şi Volkswagen. Acesta este rezultatul European Trusted Brands 2010, cel mai mare studiu european despre preferinţele consumatorilor, publicat de Reader's Digest Stuttgart. Mai mult ca oricând consumatorii sunt atenţi dacă o marcă merită sau nu încrederea acordată. Astfel, compania Google a fost devansată după numai un an pe lista companiilor celor mai de încredere de către marca T-Online, care a putut să se situeze pentru prima dată în această categorie într-o poziţie de vârf.

Exemplul companiilor de Internet dovedeşte că discuţiile publice au o mare influenţă asupra încrederii pe care consumatorii o acordă unei mărci. La Google, discuţiile publice despre transparenţa userului de internet a condus în mod direct la pierderea încrederii. Mai mult decât oricând consumatorii sunt foarte atenţi, dacă o marcă merită sau nu încrederea acordată. Spre deosebire de Google, Nokia a putut să-şi menţină poziţia de top în categoria sa de produse, suferă însă mici deficite de imagine de pe urma închiderii fabricii din Bochum.

Studiul anual este efectuat de către “Reader's Digest”. Publicaţia a intervievat peste 32.000 de persoane, dintre care 9.000 în Germania.



Sursa: PR-Journal.de