28032020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Experiment Big Brother cu Facebook şi Twitter. Închişi în reţea

Experiment Big Brother cu Facebook şi Twitter. Închişi în reţea

Pin It
facebookCinci jurnalişti au comunicat timp de cinci zile numai prin facebook şi twitter cu lumea exterioară. Concluzia lor: reţelele sociale nu pot înlocui mediile tradiţionale. La o fermă în Périgord tocmai s-a încheiat un experiment neobişnuit tip Big-Brother. Cinci jurnalişti de limbă franceză din Franţa, Canada, Belgia şi Elveţia s-au închis timp de cinci zile cu intenţia de a se informa despre lumea exterioară numai cu ajutorul facebook şi twitter. Au vrut să experimenteze ce află despre lume în aceste condiţii. Experimentul s-a desfăşurat sub numele: "Închisi în reţea".

Drept rezumat jurnaliştii nu au tras concluzii generale, în afară de cea că mediile tradiţionale şi reţelele sociale nu se substituie reciproc, ci sunt complementare. Au rezultat însă nişte concluzii particulare importante.

Explozia unui avion

Au fost surprinşi de viteza cu care ştirile twitter se răspândesc asemenea unui bulgăre de zăpadă. Ştiau despre asta la modul teoretic, însă nu îşi imaginaseră că este atât de rapid. Unul dintre jurnalişti a adus exemplul unui bărbat, care a fost arestat surprinzător în Rusia şi a putut informa prin intermediul smartphone-ului său un jurnalist despre incident.

O ştire, cum că în oraşul Lille s-a petrecut o explozie puternică a determinat peste 5000 de utilizatori facebook să intre într-un grup corespunzător în reţea. Mai târziu s-a dovedit că a fost vorba numai de zgomotul unui avion care trecuse pragul vitezei sunetului.

O altă concluzie importantă a fost cât de mult lipseşte varietatea şi funcţia explicativă a mediilor tradiţionale. Jurnaliştii au aflat acest lucru cu ajutorul unei comunicări, conform căreia Georges Frêche, fost primar în Montpellier şi cunoscut socialist populist de dreapta, a făcut nişte afirmaţii antisemite la adresa fostului premier Laurent Fabius.

Aici a lipsit pentru încadrare informaţia de fond şi contextul în care au fost făcute aceste afirmaţii.

Fără ştiri din străinătate

Participanţii au mai observat şi ierarhia schimbată a ştirilor. În timp ce tema principală în medii era greva angajaţilor Căilor Ferate, la twitter se afla pe primul loc o ştire de bulevard: doamna ministru a Justiţiei franceze Michèle Alliot-Marie şi ministrul de interne Brice Hortefeux nu se pot suferi.

Se pare că utilizatorii reţelelor sociale se preocupă mai mult de lucrurile minore din propria ţară decât de ceea ce se întâmplă în afara graniţelor ei. Jurnalistul canadian a rezumat experienţa sa după cum urmează: "Este de necrezut, cât de mult efort trebuie să depunem pentru a primi o bucăţică de informaţie, care în vechile medii ne-ar fi fost pusă la dispoziţie de la sine înţeles."

Sursa PR-Journal.de
Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black