01042020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Americanii consideră că multe dinte companii sunt „idioate”

Americanii consideră că multe dinte companii sunt „idioate”

Pin It
trustLa aproape 30 de ani de la momentul în care criza Tylenol a făcut din Johnson & Johnson standardul de aur în practica relaţiilor publice, compania continuă să se bucure de cea mai bună reputaţie printre marile corporaţii, conform unei noi cercetări realizate de Vision Critical, o companie de cercetarea interactivă strategică şi tehnologie, împreună cu ramura sa specializată în public affairs, Angus Reid Public Opinion.

Clasamentul Reputaţiei Companiilor, realizat folosind instrumentul de măsurare, gestionare şi management a reputaţiei firmelor, ReputationPlus, a constatat o ostilitate fără precedent faţă de corporaţii.

Sistemul ReputationPlus este conceput să privească dincolo de prezenţa sau absenţa aspectelor pozitive şi să probeze răspunsurile negative, cum ar fi compensaţiile pentru personalul de conducere, gândirea pe termen foarte scurt a conducerii, secretomania,  lăcomia şi aroganţa. În aceste vremuri hiper-critice, examinarea indicatorilor pozitivi şi negativi ajută la conturarea unei imagini clare asupra punctelor slabe şi  a vulnerabilităţii, precum şi asupra avantajelor ce ţin de concurenţă.

Veteranul în cercetarea reputaţiei, John Gilfeather, care a colaborat cu Vision Critical în realizarea ReputationPlus, a declarat: "În 40 de ani de studiu al reputaţiei companiilor, nu mi-a fost dat niciodată să văd atâta  critica vehementa la adresa marilor companii. Nu este vorba doar de o eroziune a factorilor pozitivi, ci şi de o creştere a factorilor negativi. Dacă firmele nu încep să comunice – şi să comunice bine – cu privire la motivele pentru care merită respectate,  această tendinţă se va agrava.”

Johnson & Johnson se situează în fruntea listei companiilor care beneficiază de cea mai favorabilă percepţie, situându-se între primele 10 companii de produse de larg consum. Toate cele 10 companii au obţinut un scor favorabil în privinta aspectelor fundamentale, cum ar fi valoarea, calitatea şi încrederea şi apropierea de comunitate, toate acestea fiind semne ale unor companii bine administrate, care se comportă ca buni cetăţeni corporativi.

Companiile din fruntea clasamentului au evitat în general orice scandal major recent, reflectat de lipsa etichetării negative ca „idioţi” – prescurtarea pe care publicul o foloseşte pentru aroganţă, lăcomie şi secretomanie. Cu toate acestea însă, aceste companii atrag în continuare comentarii cu privire la compensaţiile pentru personalul de conducere şi plasarea profiturilor mai presus de ceea ce este bine pentru ţară.

Multe dintre cele 10 companii din clasament au obţinut uneori mult peste punctajele medii acordate pentru că au „adus mulţi bani acţionarilor”, indicând faptul că aceste companii pot fi foarte profitabile, dar îşi pot păstra în acelaşi timp reputaţii foarte bune.

Cu toate acestea însă, percepţia este una amestecată. Nu e nicio noutate că jumătate dinte americani consideră că BP pune profitul înainte de ceea ce este bine pentru Statele Unite. Dar noutatea constă în faptul că unul din cinci americani consideră acelaşi lucru despre cele mai admirate companii, cum ar fi Kraft şi Johnson & Johnson.

Următoarele 10 clasate  împărtăşesc majoritatea caracteristicilor pozitive ale primelor 10 din clasament. Ford (locul 17) merită o atenţie specială datorită faptul că a depăşit cu mult celelalte companii din industria auto care au fost analizate în cadrul studiului. 

A doua jumătate a clasamentului este dominată de serviciile financiare şi de companiile de asigurări de sănătate. Cela mai mici punctaje au fost obţinute de companiile care au fost prezente pe ecranele televizoarelor şi au ţinut primele pagini ale ziarelor: societăţile de asigurări de sănătate şi principalele bănci, Toyota, firmele de brokeraj şi petroliere care au fost afectate de curente de opinie negative.

BP este, fără doar şi poate, un magnet pentru opinii negative. Aproape jumătate dintre americani au păreri foarte proaste cu privire la BP (1 sau 2 pe o scară de la 1 la 6). În plus, BP este compania descrisă cel mai frecvent cu apelativul “idioţi”, „aroganţi” sau „secretoşi”. Când vine însă vorba de lăcomie, Exxon Mobil este asociată puternic cu BP.

Iar evaluarea pe care americanii o fac companiei BP depăşeşte cu cel puţin 16% opiniile negative despre Citigroup, Bank of America, Goldman Sachs şi Toyota—companiile cel mai atacate în ultimele luni.

Top 10 al reputaţiei:


1.    Johnson & Johnson
2.    Kraft Foods
3.    Disney
4.    Campbell’s Soup
5.    Home Depot
6.    Google
7.    Procter & Gamble
8.    Apple
9.    Nestle
10.    Microsoft

Sursa: http://www.holmesreport.com/story.cfm?edit_id=11690&typeid=11&goto=story
Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black