01042020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari E-mail-urile şi Intranet-ul sunt principalele metode de comunicare folosite pentru implicarea angajaţilor

E-mail-urile şi Intranet-ul sunt principalele metode de comunicare folosite pentru implicarea angajaţilor

Pin It

com_internaCele mai comune vehicule de comunicare pe care le folosesc companiile pentru a implica angajaţii şi a stimula productivitatea sunt email-urile (83%) şi platforma de intranet a organizaţiei (75%). Aceste sunt câteva dintre constatările unui nou studiu realizat de Fundaţia pentru Cercetare a Asociaţiei Internaţionale a Profesioniştilor în Comunicarea de Afaceri (IABC) şi Buck Consultants. Studiul a mai relevat faptul că aproape jumătate dintre angajaţi comunică în prezent prin intermediul Facebook, Instant Messenger şi Twitter.

Acesta este un al doilea “Studiul privind implicarea angajaţilor” realizat de Fundaţia pentru cercetare a IABC şi Buck Consultants pentru a stabili modul în care organizaţiile comunică cu angajaţii pentru a-i menţine implicaţi şi productivi. Aproape 900 de profesionişti în comunicare au participat la studiul din acest an, provenind din ramuri diverse ale acestui domeniu şi din regiuni geografice diferite.

“Respondenţii din acest an au semnalat uşoare creşteri ale gradului de folosire a instrumentelor de social media, iar mulţi dintre ei au spus că au elaborat politici interne şi externe pentru folosirea corespunzătoare a social media la locul de muncă”, a spus Robin McCasland, fost preşedinte al Fundaţiei pentru cercetare a IABC şi preşedinte al Brain Biscuits Strategic Communication. “Atunci când este gestionată cu eficacitate, media socială poate fi un mare plus pentru strategiile curente de implicare a angajaţilor. Angajaţii şi candidaţii deopotrivă pot citi ştiri de la angajator şi anecdote care să consolideze o cultură puternică şi pozitivă.”

“Studiul privind implicarea angajaţilor” a măsurat şi practicile pentru crearea şi susţinerea unei culturi a implicării în organizaţii.

Scopuri pentru implicarea angajaţilor

Creşterea productivităţii (66%) şi păstrarea talentelor (65%) sunt cele mai importante scopuri pe care angajatorii le-au enumerat pentru a menţine angajaţii implicaţi. Alte scopuri importante identificate de către respondenţii la studiu au fost un moral mai ridicat al angajaţilor (59%) şi crearea unei noi culturi sau a unui nou mediu de muncă (52%).

Susţinerea unei culturi a implicării

“Ascultarea angajaţilor este foarte importantă pentru implicarea şi păstrarea lor. Şi totuşi, în mod surprinzător, 32% dintre respondenţii la studiu au indicat faptul că organizaţiile lor realizează foarte rar sau niciodată activităţi prin care să asculte angajaţii”, a spus Bruce Spiegel, director în cadrul Buck Consultants. “Aceasta este o oportunitate uriaşă pentru organizaţii de a-şi reduce riscul ca angajaţii să plece şi să îşi reducă performanţele.”

Publicarea unei liste oficiale a valorilor (74%) şi folosirea interviurilor la plecarea managerilor din companie (73%) sunt practicile de vârf pe care respondenţii la studiu le folosesc pentru a susţine o cultură a implicării la locul de muncă. Alte practici include sondaje periodice ale forţei de muncă pe tematica implicării şi satisfacţiei în muncă (60%), inclusiv materiale despre cultura organizaţiei în noua orientare de recrutare (56%), şi implicarea conducerii la vârf în programe de orientare (54%).

Măsurarea eficacităţii

Feedback-ul formal sau informal al angajaţilor (77%) este modalitatea numărul unu prin care organizaţiile măsoară eficacitatea propriilor strategii de implicare a angajaţilor. Alte metode includ îndeplinirea obiectivelor anuale de performanţă (48%) şi măsurarea ratelor de retenţie a angajaţilor (42%).

Rezultatele social media

Conform studiului, cei mai mulţi dintre directorii executivi nu sunt implicaţi în social media interne (60%) sau externe (62%). Mai puţin de jumătate dintre organizaţiile studiate au politici pentru modul în care angajaţii folosesc social media interne sau externe. Aproximativ jumătate dintre organizaţiile studiate nu măsoară eficacitatea social media interne sau externe.



Pentru a descărca raportul complet al studiului, click  aici

Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black