25042024

Back Eşti aici:Home Opinii

Fără temeri există doar reuşită

george_badinaUn test propriu şi o verificare dacă pot concepe şi scrie o campanie de relaţii publice care să fie apreciată. Aşa am început să scriu campania mea pentru Junior PR Award, ediţia a IX-a. Mi-am ales un client pe care îl cunosc foarte bine. Consider că nu poţi face relaţii publice cu succes dacă nu cunoşti îndeaproape obiectivele business-ului clientului, oamenii săi, cultura organizaţională, brandul şi nevoile acestuia.

Citeste mai mult...

Cum să fii Free. Jurnal de agenţie Free Communication

freecommunication_2Ziua la Free Communication începe în mod natural cu o cafea tare şi o dezbatere pe noutăţile de la gazetă. Deşi avem o imaginaţie bogată, ne păstrăm puternic ancoraţi în realitate. Nu durează mult şi ne avântăm în vâltoarea mailurilor, deadline-urilor, a checklist-urilor şi bugetelor pe care nu ne oprim cât e ziua de lungă din a le presăra cu idei.

Citeste mai mult...

Prezenţa online, carte de vizită sau cazier virtual

paul.olteanu2În lumea în care trăim, fie că vorbim de oameni pe care vrem să îi angajăm, sau de oameni în organizaţiile cărora urmează să fim angajaţi, avem din ce în ce mai puţin timp pentru a afla cum sunt aceştia cu adevărat şi dacă ne-am potrivi cu ei.

Citeste mai mult...

De la comunicare la comunicarea UE

dan_lucaDicţionarul explicativ al limbii române oferă pentru cuvântul comunicare următoarele sinonime: înştiinţare, ştire, veste, raport, relaţie, legătură. Deşi pare simplu, înţelesul comunicării este mult mai complex şi plin de substrat. Comunicarea are o mulţime de sensuri, o mulţime de scopuri şi cam tot atâtea metode de exprimare şi manifestare. Nu există o definiţie concretă a comunicării, însă se poate spune cel puţin că aceasta înseamnă transmiterea intenţionată a datelor, a informaţiei.

Citeste mai mult...

Remote PR: eficienţă nu doar la birou. Jurnal de agenţie Media Pozitiv

rares_petrisorTimp de mai mulţi ani, conferinţele de presă şi evenimentele organizate de fetele din departamentul de PR s-au suprapus constant cu deadline-urile din ce în ce mai strânse ale departamentului de creaţie, astfel încât telefoanele simultane, muzica clasică şi cea sud-americană concurau din ce în ce mai greu cu Metallica şi alte asemenea acorduri.

Citeste mai mult...

Interim management din perspectiva unui fost corporatist, sau de ce un interim manager nu este un mercenar

monica_minoiuCand am decis în 2008 să renunţ la cariera corporatistă, după 13 ani de activitate intensă în multiple zone geografice şi culturi diverse, industrii variate şi corporaţii diferite, aflându-mă, spun unii, în "plină glorie" şi maturitate profesională, am declarat răspicat că nu mă voi mai întoarce niciodată în "sistem" şi că pentru mine carierismul exagerat a fost o greseală ...

Citeste mai mult...

Mitul labirintului în slujba The Public Advisors. Jurnal de agenţie

Public Advisors a plecat la drum cu mitul Ariadnei care a găsit ieşirea din labirint cu ajutorul ghemului de pânză ţesută. Echipa care are în grijă ghemul, şi-a împărţit iţele lui după puteri şi afinităţi. Raluca ţine firul strategic, Lidia are grijă de firul fascinant de fashion, Sorana este ea însăşi firul mondenităţii, Ştefana are în pază firul ortoepic şi ortografic şi Anamaria învăluieşte totul în firul ei cu suflet. 

Citeste mai mult...

Despre THE PRACTICE, de la oamenii ei

practice1Agenţia înseamnă oamenii ei. Asta spunem mai toţi managerii … De aceea şi vorbim mult, noi, managerii, despre echipă, teamwork, team spirit … Vorbim însă uneori atât de mult NOI, încât uităm că e chiar adevărat: EI, oamenii din echipa noastră, sunt agenţia.
Despre THE PRACTICE azi, deci, de la oamenii ei …

Citeste mai mult...

Alina Damaschin, CEO Rogalski Grigoriu: "Ne place să urcăm pe scară către nori"

alina_damaschinLa fel cum înţelegi mai bine un om, probabil înţelegi mai bine şi o companie atunci când observi cum se exprimă în zilele mai relaxate şi cum reactionează în momente tensionate. Sunt aici de mai bine de 6 luni şi indiferent dacă este o zi “cu soare” sau nu, se simte aici, “printre nori”, o stare de bine şi o vioiciune molipsitoare.

Citeste mai mult...

Facebook: de ce s-a apelat la subterfugiu inutil de complicat?

paul_holmes2Poate cea mai interesantă întrebare despre campania de defăimare a Facebook împotriva Google este cea pe care nu am pus-o în arşiţa furiei: oare ce au crezut oamenii de la Facebook că vor obţine prin lansarea anonimă a acestei poveşti?

Citeste mai mult...

ADIO CRIZĂ, ADIO PR?

Emoţiile pe care le am vin odată cu ieşirea din criză. Oare îşi vor mai aduce aminte companiile de ingeniozitatea, eficienţa şi creativitatea pe care o poate aduce PR-ul? Vor înţelege mai departe că relaţia cu grupurile-dialog este vitală pentru o afacere longevivă şi de succes? Vor mai şti agenţiile de PR să ofere PR şi nu media buying? Va reuşi să supravieţuiască adevăratul PR?

Citeste mai mult...

Jurnal de agenţie GolinHarris Bucureşti: "Find a job that you like and you’ll never work a day in your life"

hortensia_nastase2Dacă îţi place ceea ce faci, dacă fiecare zi aduce ceva nou, dacă îţi plac agitaţia, neliniştea şi neprevăzutul, dacă echipa îţi e familie, dacă ştii de ce e încruntată Manu şi de ce râde Ralu, dacă simţi când Daniel e suparat chiar şi când e cu spatele şi de ce se plimbă Botez agitată cu telefonul, se cheamă că munca e mai mult decât muncă.

Citeste mai mult...

Punct şi de la capăt cu DC Communication

dc1

Cititorule, fii bine primit în spatele cortinei, acolo unde se pregătesc idei, se distilează mesaje. Te invităm să ne priveşti cu ochiul binevoitor ca să ne vezi pasiunea şi străduinţa, avântul şi limitările, temele şi soluţiile.

Citeste mai mult...

Definiţia succesului la 22 de ani – Paul Olteanu, Head of PR al Universităţii Româno-Americane

paul_olteanuAre 22 de ani, este adeptul educaţiei non-formale şi îl întrezăreşti pe holurile Universităţii Româno-Americane. Nu în bănci, ci la birou. Recent, el a devenit Head of PR în cadrul acestei universităţi, fiind cel mai tânăr ocupant al acestei poziţii în România.

Citeste mai mult...

Drumul din presă în PR

traian_tegletTranziţia de la jurnalism la comunicare şi PR nu poate fi considerată dificilă. În multe feluri, cele două domenii sunt foarte asemănătoare, iar colaborarea jurnaliştiilor cu oamenii din PR facilitează realizarea unor proiectate interesante. Cu toate acestea, deşi cele două domenii se intersectează destul de des, există diferenţe clare între felul în care un jurnalist şi un om de PR transmit un mesaj.

Citeste mai mult...

Se caută om de PR

renate_rocaOm de afaceri, încă tânăr, optimist, informat şi preocupat de soarta companiei sale doresc să angajez specialist în PR. Nu ştiu mare lucru despre asta dar am aflat că este util şi chiar productiv pe termen mediu şi lung. Nu vreau să avansez secretara (perfectă în tot ceea ce face, dar nici chiar aşa...) şi nici nu vreau să recalific la locul de muncă omul meu de marketing. Agenţiile de headhunting încă mă mai pot aştepta, la fel şi PR-iştii cu ani de experienţă. Deocamdată nu-mi permit serviciile lor. Deci, ce fac?! Aştept câteva sfaturi de bun simţ.

Citeste mai mult...

GMP PR - Jurnal de agenţie

Am căutat oameni diferiţi de profilul clasic al “fetelor de PR”. N-am vrut domnişoare bine crescute, elegant îmbrăcate care să stea cât este nevoie peste program. Şi preferabil, nici o echipă exclusiv feminină. Am căutat oameni trăzniţi, care să muncească cât trebuie şi să o facă relaxat. Mi-am dorit ca, pe lângă talent şi experienţă, să aibă focul interior, curajul şi nebunia de a schimba lumea. Am căutat oameni complet diferiţi unii de alţii. Care să-şi iubească job-ul, dar să iubească viaţa în primul rând, dincolo de job. Cu hobby-uri şi idei, umani, cu zile mai bune şi mai proaste. Care să râdă şi să vorbească mult.

Citeste mai mult...

Cercetări recente sugerează că agenţiile mainstream nu sunt încă pregătite pentru social media

paul_holmes2Am vociferat destul de tare în decursul ultimului an, predicând că agenţiile digitale neafiliate sunt doar o formă de tranziţie - o soluţie temporară care este atrăgătoare doar pentru că mulţi marketeri rămân surprinzător de naivi în ceea ce priveşte social media.

Citeste mai mult...

PR stunt - noul tip de jurnalism?

Agenţiile de PR ies din „constrângerile” tradiţionale şi încep să se adreseze direct consumatorului, intrând tot mai mult pe teritoriul deţinut de agenţiile de publicitate şi trusturile mass media. Marile agenţii concep deja campanii care merg direct la consumator, care îl implică şi îl cointeresează deopotrivă. Trendul este deja cu noi de ceva vreme, iar agenţia care se va mişca cel mai repede şi va reuşi să îl securizeze şi să-şi educe clienţii în acest spirit va fi cea care va avea cel mai mult de câştigat.

Citeste mai mult...

Clientul nostru, Regele nostru. Sau?

Dorinţa unor clienţi de a fi trataţi ca Stăpăni, ba mai mult ca Regi, poate dăuna grav relaţiei tale cu ei şi mai ales succesului pe care încerci să-l zideşti în cariera ta de PR-ist. Profesia noastră cere respect, însă un alt tip de respect decât cel pe care îl întâlneşti într-un magazin de haine, unde câte o minciună nevinovată te ajută să vinzi repede şi să-ţi atingi targetul pe ziua respectivă. În PR lucrurile stau altfel. Aici ne întâlnim cu relaţii.

Citeste mai mult...

POLITIC VS. COMERCIAL sau viaţa consultanţilor de comunicare pe 3 variabile: timpul, independenţa şi autoritatea

raluca_mihalachioiuS-a vorbit mult despre consultantul de comunicare politică în România, dar aproape niciodată în comparaţie cu ruda sa mai apropiată, specialistul cu expertiză în arii puţin mai “laice”, adică în comunicarea comercială. Cei doi nu sunt specii total diferite, care se nasc şi evoluează separat. Domeniile sunt strâns legate, iar tacticile folosite sunt transferate de la unul la celălalt.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP